Kertokaa vinkkejä aloittelijalle

Joo elikkäs olen 16 vuotias poika ¨saliharrastuksen¨aloittanut tavoitteena saada lisää massaa... pituutta löytyy 170 ja painoa 60kg :/
oisko mitään vinkkejä miten sais massaa lisäää. syön 2 lämmintä ateriaa päivässä, aamupalan sekä iltapalan.. ois kiva kans jos joku vois kerto vähä jotain treeniohjelmaa mitä kannattaisi tehdä salilla
kiitos etukäteen jos tulee jotain vinkkejä.

Niinkuin tässä nyt olikin jo ehditty neuvoa, niin lue vaan ahkerasti aloittelijoiden osiota ja treeni&ravinto puolelta myös stickyt. Sitten vaan liikkeiden tekniikoista ahkerasti katsomaan videoita jne. Kannattaa olla avoimin mielin, treeni&ravinto asioissa ei kovin paljoa "pyhiä totuuksia" loppupeleissä ole, joten kannattaa ottaa vaikutteita joka puolelta ja ammentaa niitä omaan ideologiaansa. Ei muuta kuin treenien iloa !

Thänks näistä kaikista vinkeistä oon kattonu nyt noit gymlogeja ja yrittänyt kattoo sieltä tekniikkaa! sellasta ois vielä että kun kaverit ehdottelee mutant massaa niin onko mitään järkeä??

Thänks näistä kaikista vinkeistä oon kattonu nyt noit gymlogeja ja yrittänyt kattoo sieltä tekniikkaa! sellasta ois vielä että kun kaverit ehdottelee mutant massaa niin onko mitään järkeä??

Jos ei päivittäistä kalorimäärää jostain syystä muuten saa täyteen. Ei noi mitään terveysruokaa oo vaan heraa ja sokeria.

Mutantti on ainaki itellä toiminu gainereista selkeesti parhaiten ja maistuu hyvälle, joten voin suositella. Mutta kuten jo sanottu, ruokavalio kuntoon ihan ekaks.

Varmaan tältä palstalta löytyy hyviä vinkkejä edellä olevien lisäks. Aloittelijalle tärkeää on opetella tekniikat ensiks. Tekniikoitten ollessa kunnossa on hyvä "perusohje" se, että vapailla painoilla perusliikkeitä isoilla painoilla ( tekniikka pitää olla ehdottomasti kunnossa) saa massaa ja kokoa lihaksiin. Alkuun kannattaa unohtaa kaikki erikoistekniikat ja erikoisliikkeet. Hauis kasvaa parhaiten hauiskäännöllä käsipainoilla ja z - tangolla, scottpenkissä jne... Ojentaille vastaavasti dippiä, ranskalaista..
Mitä tulee lisäravinteisiin niin kannattaa alkuun ruokavalion lisäks kokeilla ihan perus Heraa esim. Whey 80.. Palautusjuomaks joku gainer pro tms. Vaikka lisäravinteiden ja varsinkin ruokavalion merkitys on suuri kannattaa muistaa se, että pelkällä massanlisääjällä ja maitorahkalla ei saa lihaksia kasvamaan. Lihas kasvaa levossa, mutta sitä ennen kannattaa käydä salilla ;)

Viittiskö joku linkata mulle jonku helpon ohjelman, jota vois täällä intissäkin tehdä, laivan salilta löytyy ainoastaan penkki + tanko , käsipainoja ja puolapuut toki lomilla sitten kunnon sali käytössä. Tavotteena olis koko kropan treenaava ohjelma jolla pikkuhiljaa pääsis kohti kesäkuntoa, (Heh, tiedän olen tältä kesältä armotta myöhässä) mutta jos sitten vaikka seuraavaksi. Aijemmin olen tehnyt tuota arnoldin kultaista kuusikkoa mutta tuntuu että kaipaisi jo vaihtelua pikkuhiljaa. Thänks jos joku viittii jeesata

www.musclechallenge.fi

Tuolta löytyy ohjelma + ruokavaliota. Tietysti tuo salin varustus asettaa oman esteensä ja haasteensa tuon ohjelman tekemiselle + instissä tuskin saa nykyäänkään päättää omia ruokia, joten ruokavalion noudattaminenkin jää tuohon TJ 0 päivän jälkeiseen aikaan :D

Miten muuten oot intissä, jos oot 16- vuotias? :wtf:

Ilmoitit pituudeksesi 170 cm. Kuinka pitkiä vanhempasi ovat? Onko pituuskasvu kesken? Jos on, niin sitä mave-maksimia ei kannata reenata ihan joka päivä.

Viittiskö joku linkata mulle jonku helpon ohjelman, jota vois täällä intissäkin tehdä, laivan salilta löytyy ainoastaan penkki + tanko , käsipainoja ja puolapuut toki lomilla sitten kunnon sali käytössä.

Melkein mikä tahansa perusliikkeistä koostuva ohjelma onnistuu, korvaa vain kyykky hack-kyykyllä ja/tai mave/SJMV. Tai pyydä kaksi vähän riuskempaa kaveria mukaan salille toimittamaan kyykkytelineen virkaa... :)

Viittiskö joku linkata mulle jonku helpon ohjelman, jota vois täällä intissäkin tehdä, laivan salilta löytyy ainoastaan penkki + tanko , käsipainoja ja puolapuut toki lomilla sitten kunnon sali käytössä. Tavotteena olis koko kropan treenaava ohjelma jolla pikkuhiljaa pääsis kohti kesäkuntoa, (Heh, tiedän olen tältä kesältä armotta myöhässä) mutta jos sitten vaikka seuraavaksi. Aijemmin olen tehnyt tuota arnoldin kultaista kuusikkoa mutta tuntuu että kaipaisi jo vaihtelua pikkuhiljaa. Thänks jos joku viittii jeesata
Treeni A
Kyykky 3x5
Penkkipunnerrus 3x5
Maastaveto 1x5

Treeni B
Kyykky 3x5
Pystypunnerrus 3x5
Rinnalleveto 3x5
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/73043-starting-strength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/

www.musclechallenge.fi

Tuolta löytyy ohjelma + ruokavaliota. Tietysti tuo salin varustus asettaa oman esteensä ja haasteensa tuon ohjelman tekemiselle + instissä tuskin saa nykyäänkään päättää omia ruokia, joten ruokavalion noudattaminenkin jää tuohon TJ 0 päivän jälkeiseen aikaan :D

Miten muuten oot intissä, jos oot 16- vuotias? :wtf:

Jos yhtään luit nimimerkkejä, niin saatan olla eri käyttäjä kuin aloituspostaaja ;)

Ilmoitit pituudeksesi 170 cm. Kuinka pitkiä vanhempasi ovat? Onko pituuskasvu kesken? Jos on, niin sitä mave-maksimia ei kannata reenata ihan joka päivä.
Vanhempien pituudesta ei kyl vielä voi automaattisesti omaa maksimipituutta määrittää kun onhan vanhemmillakin taustalla ympäristön vaikutus, joten geenit ei välttämättä oo ilmenny samalla tavalla. Esim. isällä saattais geenien mukaan olla mahikset 180 pituuteen, mutta tupakoi 12v eteenpäin, ei nukkunut ja oli aliravittu joten jäi 170 :D

Pelkästään noilla välineillä saa jo aivan helvetin kovan treenin aikaseks. Vai tarviiko tuohon jotakin muuta lisäksi....no leuanvetotanko olis hyvä... Kyykkyä voi tosiaan tehdä tangolla hackinä eli maastavetona siten, että tanko on selän takana...myös etukyykky onnistuu, kun rivellä taanko ylös. Maveja ja eri variaatiota; etupunnerrusta, voimapyörää tangolla; thrustersseja...välillä käsipainoilla man makereita...Puolapuilla voit sitten loppuajan notkua human flagissä. Nuo kun teet aluksi, ruvetaan sitten uudelleen tuumimaan "kunnon saleja"...:)

Back
Ylös Bottom