Keraamisen lieden puhdistaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Jaahas no nyt olis uudessa kämpässä kohta aika puhdistaa _edellisten_ asukkien ylikiehuneet mössöt keraamiselta liedeltä.

Ideoita kuinka nuo sais puhdistettua siististi ettei tulisi ihan naarmuille koko liesi. Kovin pahoja jälkiä tuossa ei vielä ole, mutta pari kärvähtäneen näköistä kohtaa.

keraamiliesi muuten rokkaa aika reilusti verrattuna perinteiseen rautaiseen. Reagoi lämpöjen muutokseen aika hienosti ja nopeasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikki mömmöt on itsellä lähtenyt irti Mr. Musclen - Keraamisen liesitason puhdistaja (tm) litkulla. Eikä taatusti naarmuta.

Lisäksi kannataa hommata se lasta millä lähtee isommat sydeemit tosta irti jos tarvii. Tuo lasta on itsellä kuitenkin vielä avaamattomassa paketissa kiitos ylläolevan litkun.

Hei kiitti.
Täytyykin koittaa löytää tollasta ainesta. En ole moisesta kuullutkaan.

Mikä ihmeen lasta?
Keraamisen-lieden-puhdistuslasta?

paikalliselta kodinkonemyyjältä/ huollosta kun kysyt keraamisen tason puhdistus välineitä nii pitäs löytyä (eli se lasta ja aineet)

Mä oon ihan tylysti ensin heittäny lieden päälle jonkin verran vettä (siis ei mitään tulvaa kuitenkaan :D), sen jälkeen reilusti Cifiä ja hankaussienellä hinkannu kaiken töhnän pois. Rätillä pyyhkii lopuksi Cifin pois ja kyllä kiiltää. Eikä oo naarmuuntunu ollenkaan 2 vuoden aikana, vaikken oo ihan kauhean hellävarainen edes ollu.

Alussa jaksoin vielä sen lastan kanssa kikkailla, mutta mun mielestä vähän turhan hankalaa, kun noin lähtee huomattavasti kivuttomammin. Cif ajaa puhdistusaineena saman asian kuin Herra Muskeli.

E: Keraaminen on kyllä huomattavasti parempi kokkaamisessa, kun vertaa perinteiseen. Vaatii jonkin verran opettelua se lämpötilakikkailu, varsinkin jos asteikko on 0-12. Nyt on käytössä kaasu, joka on kyllä aivan mahtava. :rock: Pakko saada kaasuliesi sitten joskus, kun Suomeen palailee. :)

Viimeksi muokattu:
Alussa jaksoin vielä sen lastan kanssa kikkailla, mutta mun mielestä vähän turhan hankalaa, kun noin lähtee huomattavasti kivuttomammin. Cif ajaa puhdistusaineena saman asian kuin Herra Muskeli.
)

Itseasiassa en ainakaan itse ole saanut esim. Tolulla lähtemään noita jälkiä mitkä sitten Muskelilla on lähteneet. Lisäksi tuo Muskeli jättää kiiltävän pinnan puhdistuksen jälkeen :) joka hiemaan hylkii likaa.

Täältä myös ääni Mr. Muscle keraamisen lieden puhdistusaineelle. Kaikki sotku on tähän mennessä lähtenyt irti tuolla. Jos on todella pahoja könttejä jämähtänyt lieteen, niin ensin raaputtelee sellaisella "partakoneenterällä", jonka jälkeen Mr. Muscle. Oikein kiiltävän lopputuloksen jos haluaa, niin pesun voi viimeistellä tavallisella ikkunanpesu-suihkeella. Ikkunanpesusuihke on hyvä myös silloin jos liedellä on ainoastaan rasvaroiskeita, mutta ei mitään kiinnipalanutta.

Ripe sanoi:
Itseasiassa en ainakaan itse ole saanut esim. Tolulla lähtemään noita jälkiä mitkä sitten Muskelilla on lähteneet. Lisäksi tuo Muskeli jättää kiiltävän pinnan puhdistuksen jälkeen :) joka hiemaan hylkii likaa.

Tolu ei ookaan hankausaine, kuten on Cif. Kiiltävä pinta jää siitäkin.

Kodinkonekaupasta vain se lasta hakemaan ja keraamisen tason puhdistusaine. Ensin lastalla isommat pois ja sitten reilusti puhdistusainetta ja esim. pellavaliinalla hankaamaan paskat pois.

Tolu ei ookaan hankausaine, kuten on Cif. Kiiltävä pinta jää siitäkin.

Jep, aattelin, että joku perus Ciff oli kyseessä (tais niitä sellasiakin olla). Anyway pääasia, että on sellainen hankausaine joka mahdollisesti jätetään vaikuttamaan hetkeksi, käyttäytyy hieman kun autovaha. Eiköhän noita muillakin ole kun Muskelilla.

Saattaa lähteä ihan vedellä ja pienellä hankauksella.
Takuuvarmasti lähtee jos omistaa tollasta keraamisen lieden puhdistusainetta (ja lastan) ja laittaa sitä ja antaa vaikuttaa jonkin aikaa.

Mainostaisin myös sellaista keraamiselle liedelle tarkoitettua sientä, jossa on karhea ja sileä puoli. On tosi kätsy ja helppo käyttää. Poistaa helposti myös kiinni palanutta likaa. Tämä siis lastan ja muskelin lisäksi (niistä en luopuisi).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom