Kenellä paskin auto?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oli 78 c-kadetti laturi lämppäri apparinkahva ja 4vaihde ei toiminu aiko ruosteinen ralliratti kiilattu peltiruuveilla akseliin ku oli menny poorit ratin keskiöstä ja akselista takapenkki homees ja peräluukku perä ulisi niin et matka ajos joutu pitään kuulosuojaimia pakoputki poikki ja kaiutin johdolla kiinni käkkärin vaijeris ymym ei ees muista mut siinä oli kaikki mahdolliset levikkeet ja siivet mitä ikinä ni jäi ikävä :( ny on 87 sunny molemmat vetarit nakuttaa niin saatanasti ja venttiilitki riittävästi ovia ei saa lukkoon ja sisään ei meinaa päästä siltikään ennen jolua vaihtuu taas varmaa ladaan :D
Kirjoitit sitten 90 sanaa pitkän lauseen, jossa ei ole mitään järkeä. :jahas:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Täällä on oranssin värinen (ei ole kuvaa saatavilla) toyota tercel, vm.-83 ja 1.3 koneella. Silloin tuo pirssi suunniteltiin, niin suunnittelijat eivät olleet ilmeisesti kuuleet aerodynamiikasta, sillä auto kuin laatikko pyörien päällä :D. Kiihtyvyys on hurja; 0-100kh/h 15s.

Mun ensiauto oli täysin identtinen, ostin sen joltain hitsaajalta joka oli tehnyt takajousille jotain, ettei joustanut yhtään :D (hänen piti roudata rautaromua autolla)

:love:
 
Mä osallistun kyllä jo haudatulla E30 Bimmerilläni.

Eli tarina menee about näin.

Ostin auton 18500 markalla. Heti alussa se vuosi vettä letkuista, niitä paikkailtiin urakalla. Jotenkin edellinen sälli oli saanut sen leimalta läpi, mutta kun mä menin, niin päästöt olivat ihan hirveät, putki vuosi ja ties mitä. Bierburgin kaasari on saatanan keksintö joten päätin vaihdattaa 1.8 litraisen kaasarikoneen 1.8 litraiseen ruiskuun. Painelin Suomen Turkuun ja ostin moottorin 5700 markalla. No tokihan tankki ei enää käynyt kun ruiskumalli tuli, joten tankki ongittiin jostain romikselta. Koneremppa tuli maksamaan yhteensä 10000mk töineen. Kantta kiinni ruuvatessa lohkoon tuli pieni vekki ja se vuosi öljyä pakosarjan päälle päästäen mukavaa pientä savua sisään aina kun parkissa oli auto käynnissä. Kerkesin kokonaista 8kk ajamaan tuolla ruosteisella paskalla ennenkuin kerran Makuunin pihasta lähtiessäni kone poksahti paskaksi, muistaakseni mäntään reikä, hopla hopla los satsumas. Myin auton pois 500 eurolla, joten otin takkiin AIVAN VITUSTI.

Kuva hirvityksestä.

attachment.php
 

Liitteet

  • bemu.webp
    bemu.webp
    16,6 KB · Katsottu: 2 307
Anoppi ei suostu enää ajamaan -83 Corollallaan, joten se on ollut pari vuotta meillä kakkosautona. Meni viime vuonna jostain ihmeen syystä vielä läpi katsastuksesta, mutta nyt ei taida mennä. Edestä on ainakin toisen nivelen suojakumi rikki, helmassa reilusti ruostetta, päästöt varmaan aivan hirveät, kone ei lämpene millään ja kulutuskin lähentelee kymppiä. Kai siellä konehuoneessa on jotain vialla. pitää nyt käyttää ihan piruuttaan katsastuksessa jos vaikka saisi vielä ajoaikaa.
 
kyllä teidän autot on huonoja. Ne on niin paskoja, ettei ne ole edes tarpeeks huonoja tähän kilpailuun. Eihän noissa kaikissa ole edes ruostetta näkyvissä. Onhan mullakin vuosien varrella ollut kauheita pommeja, mutta ne on historiaa ja paalattu aikaa sitten ja kulkee nykyään osana jonkun uuden Opelin helmapeltiä...

Käytössä kakkosautona Passat -87 farmari 1.8. Vettä vuotaa jostain lattialle, muttei sieltä pois. Pitää varmaan porata poistoreikä...Pakoputki vuotaa vähän ainakin kolmesta kohtaa. Edellisen omistajan 3 hitsauslappua äänenvaimentimissa sen sijaan pitävät hyvin. Takajarrujen paineenrajoitusventtiili hapettunut/ruostunut kiinni. Renkaat vanhat ja liukkaat. Ajovalot himmenneet, moottori ohipuhaltaa kiitettävästi.
Edessä tukivarren pusla kulunut josta on huomautettu jo kolmessa katsastuksessa, muttei vielä ole hylkyä tullut.
Kaikki iskarit ja jouset ihan finito; kun kiihdyttää täysillä niin keula nousee ylöspäin vaikka kuinka paljon. Vastaavasti niiaa jarrutuksessa. Kallistuu mutkassa ihan sikana. Talvisin takaiskarit jäätyy ja joskus niistä tulee ihan kivikovat ja joskus toinen tai molemmat jäätyy ala-asentoon, jolloin koukku melkein raapii maata ajaessa. Ilkeempi ajella jos toinen puoli vaan tekee sen = mennään kun hiphopparit toinen takakulma maassa ja vastakkainen etukulma ylhäällä.

Edessä pyöränlaakeri ulisee, kauas ei uskalla lähteä tällä autolla kun ei tiedä milloin laakeri leikkaa kiinni. Takalasin lämppäri ei toimi.
Takana pyöränkaaret puhki(auki)ruostuneet ja sitä kautta tulee pöly sisälle kun ajaa hiekkatietä. Paikataan välillä semmosella raksalla käytettävällä paisuvalla massalla. Ovien alareunat on ruostuneet pois ja kulmat pyöristyneet ruosteen voimasta, tai oikeastaan kulmaa ei ole enää.

Kytkin on loppu mutta pitää vielä toistaiseksi, on tosin pirun raskas ja nykii vähän. Vitosella kuulee vaihdelaatikosta vienoa ulinaa. Molempien puolien vetonivelet naksuttaa kun rattia kääntää vähän enemmän.
Motarilla ei jaksa kuunnella radiota kun auto pitää sen verran kovaa ääntä jo muutenkin.
Vettä saa lisätä koko ajan, eikä syyläri vuoda, eli häviää tod. näk. palotilaan = kansi paskana. Ai niin, alko se syylärikin vähän vuotamaan...
Koneen tiivisteet vuotaa öljyä. Joskus ilmestyy harmaata mömmöä paisuntasäiliöön, öljyntäyttökorkkiin ja ilmanputsariin muttei se menoa haittaa, joskus sitä on sitten vähemmän. Öljynpaineen antureita saa vaihtaa kerran vuodessa, en ymmärrä mikä niitä syö. Hydrauliset venttiilinnostimet rallattaa, eikä hiljene edes moottorin lämmettyä.

Puhaltimen moottorissa jotain vikaa, ykkönen ei toimi. Polttaa katkaisijoita puolen vuoden välein. Nopeusmittarin vaijeri vipattaa, on vissiin menossa poikki.

Kauneusvirheitä: Takaluukku lahjakkaasti ruosteessa, kaikki ovet ruosteesta vähän sieltä täältä ja muutenkin vyötärölinjan alapuolella on paljon pintaruostetta. Toinen takaovi mällätty, mutta työnnetty sisältäpäin takasin "suoraksi". Se ehjä takaovi ei aukea millään. C-pilari peruutettu lommolle (roskalavaan) kauniimman perheenjäsenen toimesta. Samoin kävi takapuskurille; tärähti aika ikävästi, kun vastassa oli n.3 kuution kokoinen kivi.

Takaluukun lukko tippuu kohta ovesta. Kuskin oven lukko aukeaa millä tahansa, mutta apparin oven lukko ei aukea millään (ehjänä). Apparin puolelta sekä etu- että takaoven ikkunanveivimekanismit on ruostuneet kiinni, joten ikkunaa ei saa auki. Ikkunantiivisteet vuoti vähän joten tiivistin ne kunnolla silikonilla = ei vuoda enää.
Aina renkaita vaihtaessa tunkin kohdat painuu yhä syvemmälle koriin. Saas nähdä milloin ei enää tunkissa vara riitä :)
Siinä ne tärkeimmät. Saatoin unohtaa jotakin, mutta idea varmaan selvisi ;)

Viat on olleet vähän semmosia pieniä harmituksia, mutteivät ole käyttöä estäneet, mutta nyt tuntuu oikeasti siltä, että viimestä vuotta mennään.

Ainahan jotain hyvääkin löytyy eli ei juurikaan kuluta öljyä, on jättänyt tien päälle vain pari kertaa 100 000 km:n aikana, mutta viat on saatu korjattua jo matkalla ainakin tilapäisesti. Vie vähän bensaa.
 
porin mäntyluodossa on romuttamo ym romunkeräyspaikka.
siellä maksavat romu autosta aika hyvin, muistaakseni liki 100e.

ekalla sivulla oli kierrätyslinkki jne.
mainostetaan että olisi syytä vaihtaa auto, turvariski, kuluttaa ympäristöä jne.
kuinkahan paljon kuluttaa ympäristöä uuden auton teko??
autokauppiaat tonkin takana.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hei pistäkäähän nyt kuvia tähän thrediin jos vain löytyy ja sitten joku pieni menestys stoori perään niin :kippis1:
 
:offtopic: Pieni vinkki niille jotka omistavat romuauton (tai muuten vaan auton jolla ei ole juuri rahallista arvoa) ja suunnittelevat uuden tai käytetyn auton ostoa.
http://www.kierratysarvoa.fi/fi/
Eihän tuo 500€ alennus ole uuden auton ostajalle yhtään mitään kun vertaa siihen "alennukseen" joka tulee heti kun sellaisen ajaa liikkeen ovesta ulos...5000-10000€ häipyy samantien! Uuden auton osto, se sitten on vasta kauppojen kauppa! :david:
 
konepelti tanssittu lommoille, toinen etukulma potkittu sisään, kuskin oven lukko rikottu, kattoluukun toinen sarana puuttuu ja siitä vuotaa vettä, laturin hihna vinkuu, pakoputki on poikki, se paska käy huonosti kostealla kelillä, se on ruosteessa helmoistaan kuten muutkin ikäisensä, takakonttiin tulee jostain litran verran vettä aina kun sataa, öljyt katoavat, kytkimen pääsylinteri vuotaa kabiinin puolelle, sisusta on yltäpäältä erilaisissa eritteissä ynnä paskassa ja juomien jämissä, mutta on se pehana kyllä taloudellinen peli jos ei muuta. Corolla on kova vehje.
 
Toyota corolla fx 1.3 -89 aj. 250tkm, tehtiin koneremppa missä vaihettiin venttiileitä, kiertokangen laakerit, nelospytyn mäntä, jakopää, laturin remmi ja suodattimet. Korista poistin kaiken näkyvän ruosteen, pitäis pari vuotta vähintään kestää enneku tulee läpi jos tulee. Koko autolle on tullut hintaa nyt n. 700e ja käy ja kukkuu, tohon hintaan sisältyy vielä n. 300e musiikkivehkeet.
 
Itellä oli 240 volvo vm.-83. Tiukat 4 vaihetta + pakki, eikä ohjaustehostinta!
Ajotunnelma oli kuin olisi ajanut kuorma-autoa ja traktoria samaan aikaan.
Kiihtyvyys 0-100km/h oli varmaan 25s, mutta kun talvi tuli niin tulikin heitettyä liippiä liipin perään.
Ruostetta ei voi unohtaa kun pakkelia ja spraytä tuli paikkaukseen käytettyä varmaan tonnin edestä.
Auto kävisi ja kukkuisi vieläkin, ellei olisi ollut pientä erimeilisyyttä katsastusmiehen kanssa, joka käski vaihtamaan mm. molemmat mädät takatukivarret, oikean pallonivelen ja hitsaamaan puoli pohjaa, helmoja unohtamatta. Pois annettaessa tuli väkisinkin :itku:
Olen luvannut itselleni, että jonain päivänä tuollaisen vielä itselleni hankin, sillä en tiedä tilavampaa, turvallisempaa, enkä painavampaa autoa.

Volvo 240 vm.-83 2.0 takatuuppari kaasarilla: :5:
 
vm-88 sierra.. "tykki" 2.0 ohc..
Käy ja kukkuu.. ei mikään ruusu, mut ruostekukka..
Ostin auton viime vuonna helmikuussa 900€..:)
Vie bensaa ainakin 3 auton edestä..(öljyä ei yhtään..varmaan jotain vikaa..)
Sain kumminkin vielä leiman siihen viime kuussa..
Ei kuvan auto, mutt samanlainen..jopa väriä myöten..
Ja on kesäx isot alut..:D (14")
Ei muuten ole talvella takavetoisen voittanutta :D
 
Mulla oli joskus autona semonen opel kadett 1.3ls -85 3ov. e-koppanen. Värinä oli happosateen sävyttämä vaaleamattasininen. Tämä loistava peli maksoi 5000mk. Siina oli alkuunsa sellainen pikku vika , että yhtäkkiä kone kävi 3-pytyllä, sitten ei käynnistynyt enää ollenkaa. No sitä sitten pohdittiin kaikemaailman gurujen kanssa ja päädyttii siihen että sytkä systeemit uusiks. Jokunen satanen meni virranjakajaan, johtoihin ja tulppiin. No ei se paska kuitenkaan käynnistynyt ja ei voinu kun viedä merkki korjaamoon. Sieltä sitten 1000mk köyhempänä auto saatiin toimivana takaisin ja vikana oli loppuun kulunut jakohihnan kampiakselin pyörä. Jako hihna kulu loppuun muutaman sadan kilsan jälkeen ja sitten jakohihna rupes hyppimään pykäliä.

No, sitten peli toimikin kuin ulnelma vaihdoin oljyt + tulpat + suodattimet 10tkm välein ja ajelin sillä n. 30tkm ilmaan mitään ongelmia. Oljyä kului n. 0,3-0,4l 500km kohti, joka tankillisella kun lirautti hieman lisää, niin matka jatkui hienosti. Jäähdytysneste vuosi myös , kesällä lisäili vettä ja talvellä aitoa tavaraa joka tankillisella, niin homma toimi loistavasti. Etu jarru-levy halkes jossain jarrutuksessa ja samalla vaihdettii etuljarru-levyt ja muut jarrupalat jollain 500mk:lla, matka jatkui taas. Ensimmäisessä ja viimeissä katsastuksessa oli jotain ruostetta , ne korjattii 200mk:lla kaverilla ja hienosti meni taas läpi.

Asuin paikan muutoksen jälkeen alkoi erillaiset ongelmat. Suurimmaksi ongelmaksi kuitenkin ilmeni varkaat. Opelissa tunnetusti helposti aukeavat lukot. 3 treeni kassia taisin menettää niiden perkeleen lukkojen takia. Joka ryöstö kerran jälkeen lukot olivat täysin koskemattoman näköiset. Kerran koko auto varastettiin ja se oli 2 viikoa kateissa. Ajattelin päässeeni, siitä paskasta jo eroon, mutta epäonnekseni se löytyi jostain teollisuus alueen pihalta kuljettajanoven- ja viralukko-lukko paskana. Jotkut amatöörit rikolliset oli vääntänyt ruuvarilla lukon paskaksi, mutta virtalukko onneksi toimi vielä esim. jäätelötikulla, veitsellä, ruuvimeisselillä. No ei sitä uutta virtalukkoa tai ovenlukkoa en jaksanut ostaa vaan ovi aukes sen jälkeen sormella. Mun ajossa kilsoja oli takana n. 45tkm.

Seuraavaks laukes pääjarrusylinteri ja jarrut oli abs:t talvellakin. Niitten kanssa ajettiinkin muutaman kerran liikenteenjakajan yli ja lumipenkkaan. Henkilövahingoilta silti säästyttiin, kukaan ei vaan enää uskaltanut tulla kyytiin. Pakoputkikin katkesi liikenteenjakajan ylityksessä ja poliiseiltakin tuli jossain vaiheessa merkintä rekisteriotteeseen kuulmema "oli liian kova meteli", mutta kuka piru tommosta paskaa jaksaa korjata. Kumpikaan etu-ikkunat ei enää auennut, talvisen penkkaa ajon johdosta toinen ovi oli lytyssä ja ikkunan aukaisumekanismi rikki. Toisen oven ikkuna ei vain enää jostai syystä toiminut, joten päätin liimata ne lopullisesti kiinni. Sisätuletin hyytyi jossain vaiheessa, mutta onneksi olikin jo kesä, eikä sitä tarvinnut. Sitten mittaristokin alkoi tuhoutua mittari kerrallaan ja lopulta ei mikään mittari toiminut. Silloin kilsoja oli n.60tkm n. 2 vuoden aikana. Katsastus häämötti, kadetti oli lähellä tiensä päätä. Katsastuksesta kadetti ei menisi enää läpi millään.

Eräänä päivä sitten päätin lähteä juomaan kesän kunniaksi, ajelin kaverille päin ja kun bensa mittari oli rikki, bensat loppui n. 1km ennen päämäärää. Jätin auton tien varteen. 3 päivän tiukan dokauksen jälkeen palasin auton luo ja mitäs ihmettä, ikkuna paskana , ratti-irti , ohjaajan penkki irti , keskikonsoli aivan paskana, mittaristo paskana, siis koko auto sisältä aivan paskana. No ei muutakun vakuutus yhtiöön soitto ja sieltä se hinautettiin suoraan kaatopaikalle.

Suoraan sanottuna pirun halpoja kilometrejä , kokonais kustannukset tosta autosta (hankintahinta + korjaukset) n. 8000mk. Ajoin sillä n. 60tkm. Vakuutusyhtiökin korvasi siitä vielä 3000mk. Ne oli taloudellisia kilometerejä, oi niitä aikoja.
 
Zone-sarja -42%
Mullapas oli Samara, jota täälläkin kauppasin. Onneksi kukaan ei ostanu :D

Ostin sen pari sadalla eurolla ja uljas samara 2vkon ajelun jälkeen kun kaikki valot olivat palaneet niinkuin parhaissa bassobileissä kojelaudassa, ne vilkkuivat viimeisen kerran ja samara kiitti kuluneista viikoista jäämällä moottoritien ramppiin.

Laitettiin se kuntoon ja saatiin kunnostukseen uppoamaan enemmän rahaa kuin koko autoon yhteensä ja aloin myymään sitä. Tämän lisäksi sain seuraavien viikkojen aikana parkkisakkoja samanverran kun oli auto maksanut.
Lopuksi kun ei kukaan sitä ostanut, veli venäläinen soitti viimein ja kertoi haluavansa heti paikalla ihanaisen ladan. Mähän löin heti kaupat lukkoon ja vladimir tuli paikanpäälle katsomaan sitä.

Vittu me kiskottiin kaksinkäsin pihassa jäätyyneen samaran ovet auki ja vladimir hyppäsi karvalakki päässä kuskinpaikalle ihaillen ladan virheetöntä sisustusta. Sitten se kokeili kaikkia toimintoja ja kysyi että missä on tämä vipunen, millä me laitta päälle pyyhin? Mä ojensin pyyhkijänviiksen takapenkiltä ja yritin nauramatta sanoa että tälläsen uuden kun hommaa niin ne toimii, maksaa varaosana 5e, ei ole iso juttu.

Sitten se helvetti halus lähteä koeajolle. Mä toivon kädet ristissä että se paska starttaa ja rukouksiin vastattiin kun samara hörähti käyntiin. Äijä heitti pakin päälle ja nosti kytkimen niin jumalauta, takajarrut oli hirttäny jumiin ja auton perse rytkähti 30cm ilmaan ja moottori huusi ja kytkin haisi sisälle asti.
Ei se liikkunut senttiäkään mihinkään. Mua nauratti niin perkeleesti kun äijä huudatti konetta, kaasua-kytkintä, kaasua-kytkintä ja samara pysyi niinku tikku paskassa siinä. Sitten se luovutti. Samalla kun se yritti sammuttaa se sohaisi kädellä pyyhkijän tynkää joka oli vielä jäljellä, alkoi pyyhkijät hakkaamaan kuivaa ikkunaa täysillä, eikä vivun tynkä riittänyt enää kytkemään pois niitä. Ongelma ratkaistiin kytkemällä virta pois.

:lol2:

Kaupat tuli.

Catalog3.jpg
 

Suositut

Back
Ylös Bottom