Kellään ollut mononukleoosia (aka. pusutautia) ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RDuck
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on onneks verenkuva täysin ok, tänää on kurkku ruvennut selviämään, lämmöt oli eilen alle 37, illal nous tosin 37.1...tänä aamuna kans 37.1 aamul...mut parempi olo...pitää silti levätä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo oikein mukava tauti. Mullakin on se nyt parhaillaan + angiina. Lämpöä löytyy reilut 39. Antibiootit on, ja koko ajan täytyy napsia särkylääkkeitä että pystyis syömään ja hengittämään paremmin. Tosin ruokahalua ei käytännössä ole lainkaan. Vituttaa kun olis työt alkanu tällä viikolla...:david:

Tsemppiä vaan, mulla on selvästi pahin ohi.

Sain ko. taudin yläasteella. Mä en muistaakseni saanu lääkäriltä mitään lääkitystä. Oli aika surkeeta, ku kyyneleet vaa valu ku yritti puhuu. :itku:

Lääkäri kerto taustoja sen verra, et useimmat sairastaa ton vauvoina saadessaan sen vanhemmiltaan pussailun seurauksena. Pikkulapsena tauti on oireeton.

Ehdin toki pistämään vahingon kiertämään ja tartutin sen erääseen "ystävääni." ;)

yläasteella sairastelin jatkuvasti kyseistä tautia. sitten multa leikattiin nielu- ja kitarisat, sen jälkeen ei ole tautia ilmaantunu

Originally posted by Tuomo
yläasteella sairastelin jatkuvasti kyseistä tautia. sitten multa leikattiin nielu- ja kitarisat, sen jälkeen ei ole tautia ilmaantunu

Ei mononukleoosia voi sairastaa kuin kerran elämänsä aikana...

Originally posted by IronMind
Ei mononukleoosia voi sairastaa kuin kerran elämänsä aikana...

no perkele... sekotin taas vaihteeksi angiinaan ton taudin. mutta joo, on se pusutautikin koettu

Mulla oli kyseinen tauti vuonna 2000.

Mulla oli ollut kuumeista flunssaa (ilmeisesti poskiontelontulehdus, jota ei diagnosoitu) varmaan puoli vuotta ja sitten turposi kaula ja kurkku, näytin ihan joltain sialta! :itku:

Testien mukaan mulla ei olis ollut sitä tautia, mutta kaikki oireet kyllä vastasi kuvausta. Se kestikin vielä ihan hiton kauan. Korkea kuume ja tuskallinen olo. Onneksi sitä ei voi sairastaa kahta kertaa...

Itselläni on tällä hetkellä mononukleoosi ja angiina samaan aikaan päällä. Viikon verran oli 40 asteen kuume, joka on nyt laskenut vähän. Kurkkukipu on sellainen, että ilman Panacodia (kolmiolääke) ei voi edes juoda. Sairaalaan on meinattu pari kertaa laittaa tippaan, kun nestehukka on alkanut olla liian kova. 9 päivän aikana paino on laskenut 6 kiloa. Popsin 6 päivää Medicillin 1000 antibioottia, mutta tänään vaihdettiin jostain syystä Dalacin 300mg kapseleihin. Kuulemma jytympää tavaraa, mutta virustautihan tuo mono kuitenkin on.

Kroppa on vaan niin vitun sekaisin ja paskana. Ainut hyväksi katsottava asia on, että intti maksaa lääkkeet ja sain sieltä kotihoitoa. Viimeksi salilla vajaa 2 viikkoa sitten ja seuraava kerta saattaa olla hyvällä mäihällä parin viikon päästä, huonolla mäihällä joskus kuukauden kuluttua. :(

Meikäläisellä oli viime talvena myös kyseinen tauti,viisi angiinaa ja vesirokko.Siinä sitä oli saatana kärsimistä.Angiina kierre alkoi joskus ennen joulua ja pari kuurin jälkeen tuli sitten muistaaksen tämä "pusutauti".Voi sanoa että oli tämänhetkisen elämäni piinaavin ja vittumaisin viikko.Kurkku oli ihan vereslihalla,syömään ei pystynyt kertakaikkiaan mitään,vettä oli pakko ottaa silloin tällöin,silloinkin vedet silmissä.Ja jumalauta kun kerran koitin limukkaa juoda,ei voi sanoinkuvailla sitä tunnetta kun hiilihapot poltti veristä kurkkua.Vieläkin tekee kipiää kun vain moista ajattelee.Kaiken kruunasi vielä se että tästä parannuttu heti perään pukkasi vesirokko,mikä ei todellakaan ole mukava sairastaa näin myöhällä iällä.Siihen sitten vielä parit angiinat päälle ja talvi oli pulkassa,samalla sairastelut.Seuraavaksi olisikin sitten ollut vuorossa nielurisaleikkuu,se taitaakin sitten olla vuorossa ens talvena.Kenellekkään ei voi kyllä toivoa moista sairastelua,sen verran kauheaa se on.

Huvittavaa oli tuon mononukleoosin aikana kun voitin jonkun pelin MTV 3 chatista (mitäpä muutakaan sitä sänkypotilas päivät tekee).Sitten ne vielä saatana soitti sieltä mulle ja piti koittaa ängerttää jotain sinne luuriin :hyper:

Vuonna 1999 oli toi, itse olin 12-kesäinen koulupoika. Eka luultiin angiinaksi (thank you arvauskeskus), mutta oireet vain pahenivat. Siinä vaiheessa kun ei enää kiinteätä ruokaa saanut alas niin mentiin uudestaan lekuriin. Ottivat sisälle, pistivät tiputukseen ja lopuksi leikkasivat nielurisat. Oli muutes aika heikko olo, paino tippui n. 10kg viidessä viikossa. Oli muutes kovin dieetti ikinä, luut vain näkyivät :D

Nyt on kyllä hyvä fiilis kun on sairasteltu toikin. Viime talvena kävin lääkärissä rajun angiinan takia ja arvelivat aluksi että on mononukleoosi. Noh, hyvissä mielin pystyi sanomaan että se on jo koettu :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom