Kellään jälkiasennettu vakionopeudensäädin?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
13.5.2004
Viestejä
1 090
Ikä
45
Anoppilaan matkaa 3,5h putkeen ajettuna. Nyt vuoden auton omistaneena pistää harmittamaan kun ei tullut hommattua vakionopeudensäädillistä autoa samantien.

Onko kellään jälkiasennettu kyseistä säädintä?
Paljonko maksoi?
Oliko automerkkikohtainen ja merkkiliikkeestä?

Itsellä ford focus 2001 farmari
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jalat sanoi:
Anoppilaan matkaa 3,5h putkeen ajettuna. Nyt vuoden auton omistaneena pistää harmittamaan kun ei tullut hommattua vakionopeudensäädillistä autoa samantien.

Onko kellään jälkiasennettu kyseistä säädintä?
Paljonko maksoi?
Oliko automerkkikohtainen ja merkkiliikkeestä?

Itsellä ford focus 2001 farmari

Ainakin VAG konsernin autoihin toi asennus ei ole kummoinen.
Itse asennettuna:Viiksi 80-120€ ja huollossa käynti 20 €. Huollossa ne laittaa auton ymmärtämään, että sillä on nyt vakionopeuden säädin käytössä.

Kysyin tuota asennusta puhelimitse huollosta, silloin hinta oli n. 250€, eli itse asennettuna säästää merkittävästi. Tulos on kuitenkin sama.
 
Soitin paikalliseen ford liikkeeseen ja sanoivat asennettuna hinnaksi 750e.
Voi Järki!
Kysyin vielä mikä tuosta on asennuksen osuus, niin sanoi että 250e, jolloin
osien hinnaksi jäisi 500e. Aika tyyris.

Ford ei kuulu luonnollisesti VAG konserniin.
 
njoo.. empä pitäisi tuota kovin tärkeänä. esim automaativaihteisissa vie bensaa tolkuttomasti. kyllä pitkiinkin lenkkeihin tottuu ajamalla.
 
nevahood sanoi:
njoo.. empä pitäisi tuota kovin tärkeänä. esim automaativaihteisissa vie bensaa tolkuttomasti. kyllä pitkiinkin lenkkeihin tottuu ajamalla.

Eikös se ole niin että polttoaineen säästö on noin 5-10% vakionopeudensäätimen kanssa. Näin olen itse kuullut. Itsellä ei ole automaattivaihteinen.
 
nevahood sanoi:
njoo.. empä pitäisi tuota kovin tärkeänä. esim automaativaihteisissa vie bensaa tolkuttomasti. kyllä pitkiinkin lenkkeihin tottuu ajamalla.
:offtopic: Kyllähän tosta nyt on ihan selvää iloa. Tai sitten mä olen vaan laiska. Ajeltiin Euroopassa pidempiä matkoja ja jos ei ollut ruuhkia niin kyllä oli kätevä pitää vakionopeudensäädintä päällä. Totta, mukavuuslaitehan se on.
 
Soitin kaverille(Fordin huoltoon), kun uteliaisuus heräsi ja kyselin tuosta vakionopeudensäätimestä. Se sano, ettei siinä firmassa ole asennettu yhtään vakionopeuden säädintä jälkeenpäin, johtuu kuulemma mekaanisesta kaasusta.
Suositteli tarvikeosaa itse asennettuna. Asennus hinnat tollasille tarvike säätimelle on yleensä alle 200€ riippuen liikkeestä.
 
kaakamo sanoi:
Soitin kaverille(Fordin huoltoon), kun uteliaisuus heräsi ja kyselin tuosta vakionopeudensäätimestä. Se sano, ettei siinä firmassa ole asennettu yhtään vakionopeuden säädintä jälkeenpäin, johtuu kuulemma mekaanisesta kaasusta.
Suositteli tarvikeosaa itse asennettuna. Asennus hinnat tollasille tarvike säätimelle on yleensä alle 200€ riippuen liikkeestä.

Mielenkiinto nousi lisää. Osaatko (osaisiko kaverisi) kertoa paremmin mitä tarkoittaa mekaaninen kaasu? Mitä muita kaasutusmuotoja on?

Entä kysyitkö focuksesta vai jostain muusta fordista?

Osaisiko hän suositella mitä merkkejä tai mistä saisi alle 200e:lla?
 
Kaasumuodot:Sähkö ja vaijeri.
Kysyin ja Focuksessa kuulemma vaijeri.
Itse en tiedä muita asennuspaikkoja, kuin SK-Autosoundin. Linkki www.sk-autosound.fi. Säädinten hinnoista en tiedä, mitä ne maksaa, mutta asennus hinnan kävin katsomassa noilta sivuilta.
 
wilungi sanoi:
Isäni 2002-mallisessa Ford Focus dieselissä oli tuommoinen jälkiasennettu säädin. http://www.autoalarmfin.fi/ajoneuvovarustelu_auto.htm
Asennus onnistui hyvin kotioloissa ja pelasi hyvin. Kulutukseen se toi lisäystä jotain 0,5l sadalla. Kyseisestä Frigetestä vaan puuttui vakionopeuden vähennysnappi.

Muistaakseni noin puoleen hintaan verrattuna alkuperäiseen.

Pystyisitkö kysymään isältäsi mikä oli tuon paketin todellinen hinta?
Ja asensiko hän ihan itse kyseisen härvelin?
Pitikö autoa nostaa pukeille tai tehdä konepellinalla jotain?
Vai riittikö vain että joku vaijeri pistettiin kiinni kaasupolkimeen?
Mikä yleensäkin on tapa miten itseasennetut säätimet asennetaan?
 
jalat sanoi:
mitä tarkoittaa mekaaninen kaasu? Mitä muita kaasutusmuotoja on?
siis perinteinen vaijeri kaasu tai sitten sähköinen kaasupoljin, niitä tässä vissiin haettiin.

mulla on vakionopeuden säädin, kiva laite kyllä 40 000km vuodessa ajavalle, hinnasta ei oo hajua sain sen kaupan päälle koska liikkeestä ei ko. autoa löytynyt automaattina :D, mut joku 400-600 ne on
 
jalat sanoi:
Pystyisitkö kysymään isältäsi mikä oli tuon paketin todellinen hinta?
Ja asensiko hän ihan itse kyseisen härvelin?
Pitikö autoa nostaa pukeille tai tehdä konepellinalla jotain?
Vai riittikö vain että joku vaijeri pistettiin kiinni kaasupolkimeen?
Mikä yleensäkin on tapa miten itseasennetut säätimet asennetaan?

Käys kattoon
http://www.orum.fi/kannat/orumwww.nsf/images/Focus1899.pdf/$FILE/Focus1899.pdf
 
Jos joku osaa sanoa mistä oikeasti saa HALVALLA vakionopeudensäätimen, niin kertokaa ihmeessä. Pikainen kysely valmiiksi asennettuna osoitti seuraavaa:

1. ford liike 750e
2. ford liike 800e
SK-Autosound ~800e
AutoAlarmFin asennettuna 540e

Missä on ne 2-300e hinnat? edes osille jotka olisi "helppo" ohjeen ja kuvien kanssa itse asentaa.
 
no nyt löyty halpa :) 159e
http://kotisivu.mtv3.fi/keskustanvaraosa/ap50.html
ja jonkun kokemukset siitä
http://www.opelclubfinland.net/forum/viewtopic.php?topic=15860&forum=10&0

samalta valmistajalta löytyy myös nuo AP300 ja AP500 mallit.
AP300 oli jossain 200-250e hinnoissa. Vielä pitäis selvittää että asentaisko
joku paikallinen nyrkkipaja halvalla tollasen :D

Tosin nämä toimii alipaineella ja yks setä sano että niistä ei ole kun harmia, ettei he asenna ollenkaan sellasia. Rostra merkkisen sais 550e:lla asennettuna, joka ei toimi alipaineella.
 
jalat sanoi:
Eikös se ole niin että polttoaineen säästö on noin 5-10% vakionopeudensäätimen kanssa. Näin olen itse kuullut. Itsellä ei ole automaattivaihteinen.

Kyllä se vakionopeudensäätimen kanssa vie vähän enemmän ainetta. Mulla seat leon tdi (96kw) vie noin 0.2-0.3 litraa enemmän kuin ajettaessa ilman säädintä. Johtuu varmaan siitä kun säädin on aina vähän "myöhässä" tilanteisiin, esim kiihdyttää vasta ylämäkeen ja alamäkeen alkaa jarruttamaan. On se kuitenkin sen arvoista kun ajaa pitkää matkaa.
 
Osaako kukaan sanoa omia kokemuksia tuosta Rostra merkistä?
Tai onko tullut ongelmia jälkiasennettujen säätimien kanssa?
 
Vakionop.säätimen hinta jälkiasennettuna?

Onkos kukaan asennuttanut autoonsa jälkikäteen vakionopeudensäädintä?
Paljonko jälkikäteen asennettuna maksaa ja minkä merkkisiä/mallisia kannattaa välttää/suosia?

Kestääkö nuo jälkiasennettavat?
Entä miten reagoivat esim ylä- ja alamäessä? Lisäävätkö automaattisesti kaasua ylämäessä että asetettu nopeus säilyy, vai tuleeko hyytyminen?
 
Onkos kukaan asennuttanut autoonsa jälkikäteen vakionopeudensäädintä?
Paljonko jälkikäteen asennettuna maksaa ja minkä merkkisiä/mallisia kannattaa välttää/suosia?

Kestääkö nuo jälkiasennettavat?
Entä miten reagoivat esim ylä- ja alamäessä? Lisäävätkö automaattisesti kaasua ylämäessä että asetettu nopeus säilyy, vai tuleeko hyytyminen?


Riippuu hinnat aika paljosti automerkistä. Joissain on kaikki muut paitsi viiksi+koodaus valmiina ja toisissa joutuu tekemään huom. enemmän asennuksia.
Uudemmissa autoissa nuo jälkiasenteiset pääosin toimivat aivan kuten alkuperäisetkin.
 
Diesel Passattiin, ilmeisesti vuosimallit 96-05, vaatii tuo asennus viiksen vaihtamisen ja ilmeisesti toiminnon aktivoinnin VAG-COM softalla.

Pelkän viiksen hinta 90e ja koko hoito asennettuna 350e merkkiliikkeessä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom