Keikkakuvaus

Pro-Pain

Ylileveä kuljetus
Mode
Kuinka moni harrastaa tai on harrastanut keikkakuvausta?

Antakaapa kaikenlaisia vinkkejä keikkakuvaukseen, esim. millä asetuksilla kannattaa kuvata pienillä klubeilla (esim. Nosturi & Tavastia) entäpä isommilla areenoilla (esim. Hartwall Areena). Entä sitten festarit (aurinkoinen päivä vs. sateinen päivä)?

Olen manossa Helsingin jäähalliin keikkaa kattomaan, onko noissa mitään rajotteita millasilla vehkeillä siellä saa kuvailla? Eli saako sinne ottaa järkkärin mukaan? Vissiin saa mutta kysyn kun en tiedä. En ole ikinä ollut missään isossa sisäkonsertissa. Mihinkään ulkojuttuihin nyt ei paljon viitti kuin luurin ottaa mukaan. Mutta nyt ois istumapaikat niin vois ihan hyvin ottaakin järkän mukaan.

En ole koskaan ollut isommassa konsertissa, johon olisi järkkärin saanut viedä ilman pressipassia. Oman pokkarinkin kanssa menee 90% tapauksista selittelyksi, kun luulevat järkkäriksi. Aina olen sen kuitenkin saanut viedä, kun olen asiallisesti selittänyt, ettei se ole järkkäri. Ainoana poikkeuksena Manowarin keikka, jossa ei saanut kuvata edes kännyköillä.

Joo, jostain muistelinkin kuulleeni ettei sinne järkkärin kanssa pääse. Taidan tyytyä luuriin vain, uuden just sain että pitäs kamerakin olla ns tätä päivää.

Hartwall Areenalla:

"Saako Hartwall Areenalle tuoda kameroita?

Yleensä amatöörikamerat ovat sallittuja, eli tarkoittaen kännykkäkameroita. Mutta kuvaminen konserteissa on kielletty tiukasti. Kaikkein parasta on jättää kaikki kamerat kotiin niin säästyy ongelmilta ja jonottamisilta. Kaikki kuvaamis- ja lehdistö asiat pitää aina selvittää tapahtuman järjestäjän kanssa erikseen ja ottaa yhteyttä heihin."

Sama luultavasti pätee Helsingin Jäähalliin.

Salaista tietoa!

'Antakaapa kaikenlaisia vinkkejä keikkakuvaukseen, esim. millä asetuksilla kannattaa kuvata pienillä klubeilla (esim. Nosturi & Tavastia) entäpä isommilla areenoilla (esim. Hartwall Areena). Entä sitten festarit (aurinkoinen päivä vs. sateinen päivä)?'

Viimeksi muokattu:
'Antakaapa kaikenlaisia vinkkejä keikkakuvaukseen, esim. millä asetuksilla kannattaa kuvata pienillä klubeilla (esim. Nosturi & Tavastia) entäpä isommilla areenoilla (esim. Hartwall Areena). Entä sitten festarit (aurinkoinen päivä vs. sateinen päivä)?'

Hyvin yksinkertaista.
Aukko niin levälleen kun menee (lyhyt st-alue) ja valotusaika sopivaksi tilanteeseen.
Mielellään max. polttoväli, jollei taustoja ole tarkoitus ottaa kuvaan mukaan.

Ei näitä asetuksia voi laitella tänne tuon tarkemmin, koska jokainen tilanne ja jokainen paikka on erilainen.

Muutaman vuoden kuvasin Himosfestaria, joten kokemukset siitä lavan edestä pressipassin kanssa.
Mä en viitsis edes lähteä räpsimään yleisön joukosta, jollei sille ole erillistä tarvetta (yleisöä+artisti samaan kuvaan).
Yleensä nämäkin kuvat saa jostain muualta paremmin, mitä sieltä vellovan massan seasta.

Hyvin yksinkertaista.
Aukko niin levälleen kun menee (lyhyt st-alue) ja valotusaika sopivaksi tilanteeseen.
Mielellään max. polttoväli, jollei taustoja ole tarkoitus ottaa kuvaan mukaan.

Ei näitä asetuksia voi laitella tänne tuon tarkemmin, koska jokainen tilanne ja jokainen paikka on erilainen.

Muutaman vuoden kuvasin Himosfestaria, joten kokemukset siitä lavan edestä pressipassin kanssa.
Mä en viitsis edes lähteä räpsimään yleisön joukosta, jollei sille ole erillistä tarvetta (yleisöä+artisti samaan kuvaan).
Yleensä nämäkin kuvat saa jostain muualta paremmin, mitä sieltä vellovan massan seasta.

Kiitos näistä. Tarkoitin tällä threadillä juuri pressipassin kanssa kuvausta!

Back
Ylös Bottom