keikalta korvakipua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu

Rinkku

epäihminen, antihomo
Ikä
52
Päädyin tossa lauantaina klubille, jossa oli bändi soittamassa. Tajuisin siinä kaatokänninkin läpi, että "nyt taitaa tulla melkosti kovaa", särki meinaan se ääni. Noh, nyt korvaa jomottaa toista päivää. Ei pahasti, mutta jomottaa kuitenkin. Eihän mulla tietenkään ollut mitään tulppia, kun nousukännissä sain vasta sen ideankin lähtemisestä. Kenen on vastuu, jos keikalla saa kuulovaurion? Miten vitussa sen todistaa, että tuli just sieltä? Miten helposti ton tyyppisessä tilanteessa ylipäänsä saa kuulovaurion? Ja vaikka saisikin, niin mitä hyötyä mennä lekurille, kun eihän korville mitään pysty tekemään.

Jotenkin hirveän ahdistavia tällaiset aistihäiriöt. Joskus oli kaulakrampeista johtuvaa näkökentän kapenemista, sekin ahdisti. Vituttaa. Mulla on tinnitusfobia...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aikas kinkkinen paikka. Teknoklubeilla olen nähnyt varoituksia yli 85 dB:n melusta + korvatulppia on jaettu mutta tavallisissa baareissa ei ole kylttejä näkynyt. Kyllähän sitä korvausta voi aina yrittää hakea.

Kun melu on riittävän kovaa niin ei siinä melussa montaa minuuttia tarvitse olla kun akorvan aistinsolut alkavat tuhoutua.

Tässä listaa altistuksesta:

Melualtistustaulukko

Melutaso Enimmäisaltistusaika vrk:ssa
85 dB 8 tuntia
88 dB 4 tuntia
94 dB 1 tuntia
100 dB 15 minuuttia
115 dB 0 min

Kuulovaurioon on kaiketikin vain kaksi erilaista hoitotapaa. Huonokuuloisuuteen kuulolaite ja tinnituksesta kärsivältä voidaan katkaista tiettyjä kuulohermoratoja.

On mullakin soinu pari päivää korvat kun on soittanu rumpuja hölmöyksissään ilman tulppia. Onnex on menny ohi... Mitään kuulon alenemaakaan ei ole tullu myöskään.
Kannattaa ostaa musakaupasta sellaisia 20 euron tulppia. Helvetin hyvät kun lähtee jotain keikkaa kuntelee. Toimii ihan erilailla kun perinteiset earit/tulpat.

Tinnitus on aika vittumainen, oon jutellu yhden kuulonhuoltoliiton vai mikä liitto se olikaan hepun kanssa ja sillä on esim. vaikea saada unta kun korvat soi...

Mullakin on tinnitusfobia. Kerran olin kuuntelees pelle miljoonaa pienessä baarissa ja heiluin lavan edessä koko keikan. Tasan viikon piippas korvat. Pirullista oli, mutta onneksi helpotti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom