Kehu pelisi: iMac

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D.Yates
  • Aloitettu Aloitettu
Olen tässä harkinnut jos satsaisi aateekoohon ja pistäisi hommaten iMacin. Vaikuttaa nimittäin aika päheeltä koneelta, varsinkin 20" näytöllä. Kun ei tule pelailtua, niin ei sen takia ole pakko hommata pc:tä. Macissähän photoshopit ja audiojutut pyörii ihan kuin kotonaan ja esim dvd:n polttosoftat on kaupan päälle paketissa.

Jotta löytyykö palstalta iMacin käyttäjiä kehumaan omaa laitettaan? Saa haukkuakin. Mitä windows-käännynnäisen pitää ottaa huomioon? Onko os kymppi yhtään sen järkevämpi käyttis kuin xp?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi uus malli on tosi pähee. Mulla ei oo vielä tarvetta päivittää kotikonetta, kun neljä vuotta vanha iMac toimii riittävän nopeasti usein käyttämieni softien kanssa. :) Muuten ostaisin heti ton 20 tuumasen, jota oon käyny jo pariin kertaa kokeilemassa. OS X on paras tän hetken käyttiksistä ja koneen mukana tulevat softat on muutenkin erittäin laadukkaita. Suosittelen.

Uusi, tänä syksynä ilmestynyt iMac G5 on varsin asiallinen peli. Tosi tehopakkaus. Näitä vanhempia litteänäyttöisiä Macceja en suosittele, vaikka niiden hinnat arvatenkin tippuvat tämän syksyn aikana. Näissä lampunjalkamaceissa ei ole kovin hyvät näytöt.

Kymppikäyttis on paras käyttöjärjestelmä, mitä olen koskaan käyttänyt (minulla on PowerBook G4) Yli puolen vuoden aikana en ole saanut konetta yhtään kertaa nurin. Safari-nettiselain kaatui kerran tai pari, mutta päivitys korjasi senkin. En nyt kerta kaikkiaan keksi mitään moittimista. Sanotaan näin, että kun olet päässyt sinuiksi kympin kanssa (kestää ehkä n. puoli päivää), lyön piilokivekseni vetoa, ettet halua enää koskaan palata ihquun Windows-maailmaan. :urjo:

Suositeltavia lisälaitteita iMacin kaveriksi on mm. AirPort Express: voit surffata ja tulostaa langattomasti ja lisäksi tulee hieno AirTunes, eli voit soitella Macillasi olevaa musiikkia langattomasti kotistereoiden kautta.

Macilla voit tehdä kaikkea sitä mitä Peeceelläkin. Tai no okei, et voi pelata Grand Theft Autoa. Ainakaan toistaiseksi. Ja jos jostakin syystä iskee tarve käyttää jotakin PC-ohjelmaa, asenna Macciisi VirtualPC, sillä onnistuu.

Kympin mukana tulee usein iLife-ohjelmistopaketti, siinä on mm. iTunes, iDVD ja helvetin paljon muita hyödyllisiä ohjelmia. Omaan kokemukseeni vedoten väittäisin, että kaikki Adoben ja Macromedian ohjelmat (Photoshop, Indy, Illu, Freehand yms.) toimivat paremmin Mac-ympäristössä.

Käypä joskus www.hopeinenomena.net, siellä on paljon hyödyllistä Mac-asiaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom