Kehonrakennustyyppinen voimaohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J-2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Louie Simmons sanoi:
We insist that beginners squat wide. This ensures that the correct muscle groups are developed. For squatting it's the posterior chain: hamstrings, glutes, calves and spinal erectors. Someone with little knowledge will try to build the quads to increase the squat.
:1:

En kyllä suosittelis alottelijalle ensimmäisenä hirmu leveää kyykkyä & etureisien laiminlyömistä. Voipi tulla ongelmia IPF:ssä, raakanostamisesta nyt puhumattakaan.

EDIT: jto oli nopeampi

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
mun pitää kans tarkentaa pari sanaa kirjotuksestani, eli vaikka puhuin wsb-treeneistä ja niiden varustekilpailuihin tähtäämisestä, kyse siis on nimenomaan simmonsin tallin ja vastaavien treenaajien jutuista. tottakai wsb systeeminä (mitään tarkkaa systeemiähän ei edes ole, vaan kaikki rakennetaan yksilöllisesti. kyseessä on periaatteessa siis markkinointikäsite) voidaan soveltaa raw-nostajalle siinä missä varustenostajallekin. tällöin vain apuliikkeet valitaan eri perusteilla.

jto sanoi:
enkä näe ylileveelle kyykylle mitään käyttöä kehonrakennusmielessä voimailevalle.
Mä en näe leveille kyykyille käyttöä missään muualla kuin voimanostossa. Kapea kyykky on kehittävämpi mitä tahansa muuta lajia ajatellen kuin jalat puolitoista metriä leveällä pyllistely.

Pecman sanoi:
Mä en näe leveille kyykyille käyttöä missään muualla kuin voimanostossa. Kapea kyykky on kehittävämpi mitä tahansa muuta lajia ajatellen kuin jalat puolitoista metriä leveällä pyllistely.

Juu, bodarille tietysti mielummin bodikyykkyä. Laitoin tuon Simmonsin sitaatin kun se aina parjaa että suurin osa reenareista reenaa vaan niitä (etupuolen) lihaksia jotka näkyy peilistä (etureidet, rinta, hauikset jne.) ja niillä on vastaavasti tuo "posterior chain"-osasto heikko.

Ajattelin että jos viestiketjun aloittaja on 18-vuotias body-tyyppistä treeniä tehnyt jannu, joka nyt haluaisi lisää voimaa, voisi olla
(mahd. loukkaantumisienkin) kannalta hyödyllistä nyt hoitaa tuo selkä-pakara-takareisiosasto kuntoon.

J-2 sanoi:
Eli siis jotenkin tyyliin:
Mihin väliin nuo jullet ja zercherit lisättäisiin? Mikä tuo zercher muuten on edes? :nolo: . Samoin tuo lankkupenkki. Jostain luin, että sitä ei kannattaisi tehdä kovin usein. Pitääkö paikkansa?

Bongasin toisesta thread:istä jto:n muunnelman 5x5:sesta:
1. 4*6*70
2. 4*6*73
3. 4*6*75
4. 5*5*78
5. 5*5*80
6. kevyt vko
7. 5*70, 75, 80, 85, 83
8. 4-5*73, 78, 83, 88, 85
9. 3-5*70, 80, 90, 88, 85
10. kevyt vko

Olisiko tuo parempi vaihtoehto? Oon aika pihalla vielä noista prosenttiohjelmista :)

Minunkin silmiini näyttäis toi jto:n ohjelmaehdotus aika houkuttelevalta. :) Harmittaa vaan kun en yhtään tiedä mikä toi julle on? Ja onko tarkoitus käyttää tota 5x5:n muunnelmaa jokaisessa liikkeessä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom