Kehonpaisumus, mikä mua vaivaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Melly
hemoglobiini 167

Onpas korkea hemoglobiini naiselle? Mulla aina ollut 110-115... Toisaalta muhun ei näytä imeytyvän mitkään ravintoaineet kovin helposti.

Ootko miettinyt, että turvotus voi johtua myös jonkun ruoan allergiasta.

Originally posted by Helga
Suosittelisin muuten teitä tyttäret (Hippa, Melly, Bizz) kokeilemaan uusia Yasmin e-pilsuja. Ne sisältää "vanhojen" pilsujen tapaan etinyyliestradiolia, mutta progestiinina on spironolaktonipohjainen molekyyli ja spironolaktoni taas on diureetti, joten Yasminin pitäisi turvotuksen lisäämisen sijasta poistaa sitä turvotusta! Ainakin itselläni tuo on toiminut!

Hmm...tjaah...jotenkin silti epäilyttää, nyt käyttäny tasan 10 vuotta pillereitä nimittäin. Mulla tuli tosin kyllä mieleen ittelläkin että pitäs ehdottomasti käydä siellä lääkärillä edes puhumassa tästä, noh siis kunhan nyt täältä kaukaa sinne sivistyksen kehtoon taas pääsen :)

Mulla vaan on sitten se, että mulloli 18-vuotiaana veritulppa pohkeessa, ja sen syystä ei oikeen ikinä päästy yksimielisyyteen, eli oliko se pillereiden vai väärin kipsatun kipsin vai niiden yhteisvaikutusta. Nyt olen siis saanut taistella itselleni edes jonkinlaiset pilsut, kun ne muuten yrittäis tukkia mulle jotain hemmetin kierukkaa :eek: SYNNYTTÄMÄTTÖMÄLLE NAISELLE....ja vielä kun kipukynnys on nollassa kaiken muun kuin treenin suhteen...

Mutta yhden jutun olen nyt ihan muutaman viimesen viikon aikana huomannut toimivan...efe-kofuyhdistelmän rasvanpolttotarkotuksessa, se kun on täällä ihan sallittua. Mun paisunut vatsani on häipynyt ties mihin ja on NIIIN paljon parempi olo. Painoakin on vähän lähtenyt puhumattakaan siitä, että useimmat housut mahtuu taas päälle. Mutta helmikuussa takas Suomeen ja sitten loppuu tuokin ilo taas. Eli tarttis teherä jottain. Kyllä mä nyt kumminkin uskon sen, että yksityiselle meen heti suoraan ja otan ne kilpparitestit ja katellaan tää pilsuhommakin nyt ihan kunnolla.

Niin ja siitä muuten vielä, että samahan se mulla tuntui tosiaan, että kun ennen söi vähän niin ja näin niin ei mitään ongelmaa ja nyt kun tarkkailee niin ongelmat alkoivat. Aluksi luulin, että se johtu siitä, etten millään saanu tarpeeksi rasvoja syötyä (mullon joku ihme rasvafobia), mutta nyt kun niitäkin väkisin vääntää, niin ei oo mitään tapahtunu. Nyt kyllä en edes enää vois MILLÄÄN syödä niinkuin ennen...ei varmasti menis joku pizza kurkusta alas...yööökh! On tää vaan outoa kun meitä on niin monta!!!

Minä kysyin lääkäriltäni mistä johtuu se, että kehoni on niin turvonnut, mutta paino pysyy samana. Syy oli kuulemma hiilareissa ja ilmassa. Hiilarit turvottavat vatsaa ja jotenkin keräävät ilmaakin enemmän, joten ainoastaan niiden vähentäminen tehoaisi. Eli siksi varmaankin keto toimii niin hyvin tässä tapauksessa. Olen myös kuullut vinkkejä, että ruoka tulisi pureskella huolellisemmin ja syödä ilman ruokajuomaa niin vatsa ei turpoa niin voimakkaasti.

Ja varmastihan tämän kaikki tietää, mutta kuukautisten aikana paino saattaa kohota parillakin kilolla ja vyötäröön kertyy senttejä useitakin.

Eli ei kai tässä muu auta kuin suolenpuhdistusjoogaliikettä, piereskelyä ja ahkeraa nesteenpoistoa niin eiköhän ongelma (toivon mukaan) hoidu. :D

On se silti kumma kun miinuskaloreilla syön ja aineenvaihdunta pelaa ja mässypäivillä käynnistetään rasvanpolttoroottori taas käyntiin, eikä kuitenkaan paino tahdo pudota. Rasvaa on kyllä poltettavaksi, mutta senteissä eikä kiloissa näy muutosta. Ottaa pikkuhiljaa piähän :curs:

Tsemppiä kaikille ilmavaivaisille (jos siis siitä on kyse)! :thumbs:

Chi

Heippa kaikille, olen käynyt sivuilla tosi usein mutta en ole kuitenkaan osallistunut, mutta nyt tuli niin tuttu puheenaihe että ihan pakko avautua.

Mulla oli tämä sama ongelma viime vuonna. Painoni nousi 3kk:ssa 9(!)kg.

Kävin yksityislääkärin vastaanotolla moneen otteeseen, otin eri testejä ja siitä tuli himmee lasku, mutta mitään ei löytynyt niistä.

Sitten pikkuhiljaa rupesin epäilemään hormonitasapainoa. Olin joutunut vaihtamaan pillerimerkkiä välivuotojen takia, ja vaihdon jälkeen paino rupes nousemaan. Vaihdoin sitten moneen otteeseen merkkiä, mutta mikään ei enää auttanut, joten lopetin pillereiden syömisen kokonaan.

En tiedä johtuiko painon nousu kokonaan pillereistä, mulla oli ollut todella stressaavaa aikaa, ehkä se oli osasyy?
Anyway, sen jälkeen kun lopetin pillereiden syömistä ja vähensin stressiä, niin paino palautui normaaliksi n 5kk sisään. (saattaa kuulostaa pitkältä ajalta, mutta jos miettii että olin lihonut 9kg, niin ei ole niin pitkä aika)

Luulen siis että pöhöttyminen saattaa johtua sekä hormoneista ja myös kiireisestä elämäntavasta(?).

Koko tämän aikana liikuin paljon, kävin salilla 4krt viikossa, ja katsoin todella tarkkaan mitä pistin suuhun. Oli todella epätoivoinen olo kun en voinut mitenkään vaikuttaa painonnousuun. Lopuksi olin niin maassa että ajattelin että lopetan syömisen kokonaan kun siitä ei muuten tullut mitään.

No, loppu hyvin, kaikki hyvin ja nyt olen normaalipainossa taas.:)

Laskin mun päivittäiset kalorit.. Ja tuota noin. Kyllä ne menee yli 1500kcal päivässä ihan kevyesti.

Tietty vaihtelee päivän mukaan pikkasen, mut 1500-1800kcal menee normaalipäivänä + palautumisjuoma.

Syönkö mä sit liikaa... Oisko mahdollista.. Jotenkin olen aiemmin aatellut, että syön aivan liian vähän..

Rasvaa 20% proteiinia 40% ja hiilaria 40% oli jako..

Nyt olen entistä enemmän äimänä :eek:

Silti määrä kuulostaa aika pieneltä, koska syön itse tällä hetkellä 2200 kcal ja paino ei nouse mihinkään. Itse syön tällä hetkellä rasvaa 20%, protskua 30% ja hiilaria 50%. Ei kropallesi tapahdu mitään, jos syöt koko ajan 1500-1800kcal. Aineenvaihdunta on tukossa ja mitään ei tapahdu. Oletko siis nyt dieetillä vai syötkö vuodet ympäri noin vähän? Sitten toi määrä saattaisi toimia, jos olet syönyt pidemmän aikaa yli 2000 kcal ja siirtynyt nyt dieettaamaan...

Originally posted by jet-lag
Silti määrä kuulostaa aika pieneltä, koska syön itse tällä hetkellä 2200 kcal ja paino ei nouse mihinkään. Itse syön tällä hetkellä rasvaa 20%, protskua 30% ja hiilaria 50%. Ei kropallesi tapahdu mitään, jos syöt koko ajan 1500-1800kcal. Aineenvaihdunta on tukossa ja mitään ei tapahdu. Oletko siis nyt dieetillä vai syötkö vuodet ympäri noin vähän? Sitten toi määrä saattaisi toimia, jos olet syönyt pidemmän aikaa yli 2000 kcal ja siirtynyt nyt dieettaamaan...

Omasta mielestäni syön tosi paljon. En osannut odottaa noin hyviä tuloksia.

Mä olen tosi pieni ihminen 50kg ja laskureiden mukaan mun peruskulutus on 1600kcal, joten sen saan joka päivä täyteen ihan varmasti.

En mä tässä painonnousua tai laskua ihmettelekään, vaan ihan hillitöntä turvotusta. Nyt on varmaa se, että ainakaan se ei johdu liian vähästä syömisestä, koska syön tarpeeksi.

Joskus aiemmin söin päivän aikana vain joku 1000-1500kcal ja olin paljon hoikemmassa kunnossa kuin nyt.

Koko homma tuntuu entistä oudommalta..

Käytätkö kreatiinia, glutamiinia tai maltoa. Nehän kerää yleensä nestettä...sitten mulle ainakaan ruisleipä ei sovi olleenkaan. Rahka kerää myös minulle jonkun verran nestettä(??). Saattaa juuri johtua jostain määrätystä ruoka-aineesta. Kannattaa tarkkailla vähän kaikkea, mitä syöt.

Yksi pieni muutos itselläni on ollut aika erikoinen, nimittäin dieetin jälkeen olen ottanut ruokajutut vähän löysemmin. Perusrunko on sama ja syön ihan puhtaasti, mutta jos tekee mieli jotain, olen sen yleensä itselleni sallinut. Pelkäsin, että paino nousee, mutta niin ei ole kuitenkaan käynyt. Olethan antanut kropalle myös välillä tankkauspäivän, joka saattaisi antaa aineenvaihduntaan potkun?

Originally posted by jet-lag
Käytätkö kreatiinia, glutamiinia tai maltoa. Nehän kerää yleensä nestettä...sitten mulle ainakaan ruisleipä ei sovi olleenkaan. Rahka kerää myös minulle jonkun verran nestettä(??). Saattaa juuri johtua jostain määrätystä ruoka-aineesta. Kannattaa tarkkailla vähän kaikkea, mitä syöt.

Yksi pieni muutos itselläni on ollut aika erikoinen, nimittäin dieetin jälkeen olen ottanut ruokajutut vähän löysemmin. Perusrunko on sama ja syön ihan puhtaasti, mutta jos tekee mieli jotain, olen sen yleensä itselleni sallinut. Pelkäsin, että paino nousee, mutta niin ei ole kuitenkaan käynyt. Olethan antanut kropalle myös välillä tankkauspäivän, joka saattaisi antaa aineenvaihduntaan potkun?

Maltoa on mennyt koko saliurani aikana eli 1,5 vuotta, joten turvotus tuskin johtuu siitä.

Kreatiinia ja glutamiinia ei ole oikein käytössä. Joskus muistan laittaa kreatiinia palautumisjuomaan, mutta yleensä en laita. Olen aiemmin käyttänyt kreatiinia pari kuukautta putkeen enkä turvonnut oikein yhtään.

Leipää en syö, paitsi Ryvita näkkäriä 2-4 viipaletta päivässä.

Tankkailen joskus ihan urakalla (tuplajuustohamppariateriassa on kaloreita joku 1000). Tälläisen vedän kerran tai pari kuukaudessa. Pelkän tuplajuustohampparin (400kcal) syön silloin tällöin, jos on kova nälkä eikä ole jostain syystä mahdollista saada kunnon ruokaa. Näin tapahtuu suurinpirtein kerran viikossa.

Tarkkailen aika paljon syömisiä, mut tää on ihan outo juttu tää turvotus. Sille ei tunnu löytyvän mitään selitystä.

Paino on pysynyt 50kg pinnassa jo useamman kuukauden, mutta housut ei vaan mene päälle.

Oletko kokeillut jotain nesteenpoistajaa? lAinakin uontaistuotemyymälöissä myydään sellaisia, en tiedä ovatko ne ollenkaan tehokkaita kun en ole kokeillut, mutta tulipa mieleen..

Kuulostaa kyllä todella omituiselta toi sun turpoaminen. Toimiiko sun vatsa kuitenkin hyvin?

Originally posted by Blanca
Oletko kokeillut jotain nesteenpoistajaa? lAinakin uontaistuotemyymälöissä myydään sellaisia, en tiedä ovatko ne ollenkaan tehokkaita kun en ole kokeillut, mutta tulipa mieleen..

Kuulostaa kyllä todella omituiselta toi sun turpoaminen. Toimiiko sun vatsa kuitenkin hyvin?

Vatsa on ihan pop, varsinkin kun takanapäin muutama vuosi sitten oli koko ajan maha sekaisin.

Noh täytyy katsoa mitä tuolta lääkekaapista löytyy ;) En usko, että nuo lelunesteenpoistajat toimii kauhean hyvin.. Voihan sitä tietty kysyä lääkäriltä niitä :)

Originally posted by PepsiGirl
Onpas korkea hemoglobiini naiselle? Mulla aina ollut 110-115... Toisaalta muhun ei näytä imeytyvän mitkään ravintoaineet kovin helposti.

Ootko miettinyt, että turvotus voi johtua myös jonkun ruoan allergiasta.

Juu onhan se korkea, mutta sehän on vain hyvä, tai näin mulle on väitetty. Tosin jos se rupeaa nousemaan yli 170, pitää alkaa huolestua.
Olen miettinyt tuota allergia vaihtoehtoakin, en ole kyllä huomannut mitään allergisia oireita. Vaikka mistä sitäkään tietää.

Yksi mikä mulle tuli tosta mieleen on se, että ihmisen aineenvaihdunta vaan hidastuu kun tulee lisää ikää. Toki Hippa liikut sen verran että ei luulisi vaikuttavan. Hormonitasapaino voi heitellä vaikka pillereitä söisikin: en tiedä kuinka totta on se, että joillain naisilla vaan kehon oma hormonituotanto on sen verran voimakasta että ajan myötä pillereiden kanssa hormonit heittää häränpyllyä. Omat ongelmani pillereiden kanssa on jo ihan legendaarisia, en jaksa niihin enää edes puuttua :(

Kuulostaapa aika kummalta, etenkin jos ruokailutottumukset on pysynyt samana. Eli allergia tai ilmavaivat ei ole kovin todennäköinen syy. Vielä jos on nukkunut hyvin eikä erikoisesti ole stressiäkään?

Vähän off topic, mutta monet on ilmeisesti syönyt vuosia pillereitä, esim Bizz 10 vuotta. Oletteko pitäneet minkäänlaista taukoa välissä? (siis muutaman kuukauden) Käsittääkseni niitäkään ei vois turvallisesti kovin monta vuotta syödä putkeen?

Ikää lisää??

Hippa on niin nuori että ei voi viellä ikä vaikuttaa.
Minun on jo otettava tuo ikä huomioon eli en voi illalla katsoa voileipää kun aamulla on jo 100g vattassa lisää tavaraa.
Kun oli toisessa threadissa puhetta turvottamisesta tuossa ennen joulu niin minä rupesin heti keto-dietille ja kas kummaa turvotus laski ja paino kilon viikossa (tiedän neste+läski).
Koko joulun ajan olen pitänyt kinkku-karjalanpaisti-rosolli linjaa
liikkumatta kuin 100 metriä - nurin liukkaalla jäällä ja takas sisään.
Eikä kilo tullu ees takasin kokonaan.:rolleyes:

Originally posted by Blanca

Nesteenpoistajia kokeilleena voin kertoa, ettei ainakaan minulle luontaistuotteista ollut mitään hyötyä. Lääkäriltä sain (olikohanse) Feresis-merkkistä nesteenpoistajaa. Pari tuntia sai sitten ravata vessassa lääkkeen ottamisen jälkeen, mutta mitään "näkyvää" iloa ei niistäkään ollut.:(

Originally posted by Melly
Nesteenpoistajia kokeilleena voin kertoa, ettei ainakaan minulle luontaistuotteista ollut mitään hyötyä. Lääkäriltä sain (olikohanse) Feresis-merkkistä nesteenpoistajaa. Pari tuntia sai sitten ravata vessassa lääkkeen ottamisen jälkeen, mutta mitään "näkyvää" iloa ei niistäkään ollut.:(

Furesis :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom