Heippa kaikille, olen käynyt sivuilla tosi usein mutta en ole kuitenkaan osallistunut, mutta nyt tuli niin tuttu puheenaihe että ihan pakko avautua.
Mulla oli tämä sama ongelma viime vuonna. Painoni nousi 3kk:ssa 9(!)kg.
Kävin yksityislääkärin vastaanotolla moneen otteeseen, otin eri testejä ja siitä tuli himmee lasku, mutta mitään ei löytynyt niistä.
Sitten pikkuhiljaa rupesin epäilemään hormonitasapainoa. Olin joutunut vaihtamaan pillerimerkkiä välivuotojen takia, ja vaihdon jälkeen paino rupes nousemaan. Vaihdoin sitten moneen otteeseen merkkiä, mutta mikään ei enää auttanut, joten lopetin pillereiden syömisen kokonaan.
En tiedä johtuiko painon nousu kokonaan pillereistä, mulla oli ollut todella stressaavaa aikaa, ehkä se oli osasyy?
Anyway, sen jälkeen kun lopetin pillereiden syömistä ja vähensin stressiä, niin paino palautui normaaliksi n 5kk sisään. (saattaa kuulostaa pitkältä ajalta, mutta jos miettii että olin lihonut 9kg, niin ei ole niin pitkä aika)
Luulen siis että pöhöttyminen saattaa johtua sekä hormoneista ja myös kiireisestä elämäntavasta(?).
Koko tämän aikana liikuin paljon, kävin salilla 4krt viikossa, ja katsoin todella tarkkaan mitä pistin suuhun. Oli todella epätoivoinen olo kun en voinut mitenkään vaikuttaa painonnousuun. Lopuksi olin niin maassa että ajattelin että lopetan syömisen kokonaan kun siitä ei muuten tullut mitään.
No, loppu hyvin, kaikki hyvin ja nyt olen normaalipainossa taas.