Kehonpaisumus, mikä mua vaivaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Siis olen vain lihonut ja lihonut. En kiloissa, vaan senteissä. Olen turvonnut ihan hirveästi. Välillä muistutan raskaana olevaa naista.

Elämässäni ei ole muuttunut muu, paitsi syön säännöllisemmin ja paremmin kuin ennen. Harrastan liikuntaa enemmän kuin koskaan.

Miten on mahdollista, että vaan paisun ja paisun?

:itku:

Aineenvaihdunta hidastunut? E-pillerit? (Mulla ainakin pillerit turvotti pari kiloa.. Huomas kun lopetti ne, paino lähti tippumaan "itestään"..)

Originally posted by Helie
Aineenvaihdunta hidastunut? E-pillerit? (Mulla ainakin pillerit turvotti pari kiloa.. Huomas kun lopetti ne, paino lähti tippumaan "itestään"..)

Olen syönyt eeppareita samaa merkkiä putkeen ilman ongelmia viitisen vuotta.

Aineenvaihdunnalle on selvästikin tapahtunut jotain, mutta mitä?

On aina ollut vilkas aineenvaihdunta, joten tuntuu oudolta, että se yhtäkkiä vaan tekisi stopin..

Juotko tarpeeksi?

Eikös se ole niin, että jos keho ei saa tarpeeksi nestettä, se alkaa pantata sitä!? Korjatkaa joku, jos oon väärässä...

Juomaa menee useampi litra päivässä. Pelkästään työpäivän aikana menee joku 3 litraa. Lisäksi juon treenin yhteydessä litran verran ja palautumisjuomassa on puoli litraa vettä.

Suurin osa juotavastani on vettä, mutta juon myös maitoa. Laktoosi-intoleranssia mulla ei ole.

Tässäpä meille mysteeri! Kilpirauhastestin tulos tulee huomenna, mutta lääkäri oli varsin haluton keskustelemaan tästä vaivasta, koska en ole lihava.

Naurettavinta on se, että reipas vuosi sitten oli paaaaaaaaaaljon hoikempi ja söin ihan mitä sattuu milloin sattuu.. Pitäisköhän siirtyä sille linjalle uudelleen? ;)

Mullekin tuli heti ekana mieleen, että kilpirauhasarvot kannattaa tsekata. Syötkö Hippa lakua? Se voi pistää elektrolyytit sekaisin, ainakin jos paljon syö. Verenpaine kannattaa mittauttaa, ja labrakokeista kattoo hemoglobiini, elektrolyytit (natrium, kalium), maksa-arvot (ALAT. ASAT, AFOS, GT), munuaisarvo (krea ja virtsanäyte) ja paastoverensokeri. Jos ei mittää löydy ja oireet vaan jatkuu, niin jotain hormonimäärityksiä sitten pitäis varmaan miettiä...

Hippa tuo kuullostaa todella tutulta. Minä olen taistellut saman? ongelman kanssa viimeisen vuoden. Kilpirauhasesta ei mitään vikaa löydetty. Paino nousee tasaisen varmasti, nyt n. 6 kiloa pamahtanut lisää. Ja turvotus on aivan hirveää, varsinkin iltaisin olen välistä niin pöhöttynyt, että kädetkin näyttävät ikään kuin selluliittisilta. (Niin ja siis minulla ei ole selluliittia käsissä).

Kaloreita kertyy max 1800 päivässä, treeniä 4-5 krt viikossa, hiilareita vältän iltaisin, mutta ei kun ei.
Lääkäri ei pitänyt ongelmaani yhtään minään, niin koska minäkään en ole lihava.
Tosin lääkäri neuvoi syömään kaksi kertaa päivässä, aamulla ja töiden jälkeen isot annokset:confused:

Ainoa tapa millä olen saanut painon laskusuuntaan on keto.

Niin verenpaine on 64/120 ja hemoglobiini 167 (tai oli viimeksi verenluovutuksessa).

Huh kylläpäs helpotti...toivottavasti tuosta sepustuksesta saa edes jotain selvää...

Originally posted by Jylli81
Anteeksi, että sekaannun tänne naisten puolelle, mutta väkisin tuli mieleen sellainen vaihtoehto, että ettehän te(=Melly ja Hippa) vaan syö liian vähän. Eli siis kroppa säästöliekillä ja aineenvaihdunta lähes seis ja jokainen ylimääräinen kalori suoraan rasvaksi.

Voin olla täysin väärässäkin, mutta tällainen minulle ensimmäisenä tuli mieleen.

Valitettavasti asia ei ole näin. Kaloreita lisäämällä paino suorastaan räjähtää nousuun:(
Kokeiltu on. Kyllä meikäläinen ainakin alkaa käydä säästöllä vasta alle 1500 kaloreilla.
Tuota e-pilsujen vaikutusta olen kyllä miettinyt, mutta Kuten Hippa olen minäkin samaa merkkiä käyttänyt jo useamman vuoden.

Niin kyllä minä siis olen ennen voinut syödä yli 2000 kaloria/päivä.
Että onhan tuo 1800 kcal vähän, mutta sillä määrällä painon nimenomaan pitäisi pudota, siis pitäisi.

OOH...onko mulla kohtalotovereita?!?! Juu ihan sama juttu. E-pillereiden sijaan käytän minipillereitä, jotka ei taatusti aiheuta lihomista, joten siinä ei ole syy. Teen kaiken niin kuin "pitääkin", on aamuaerobisia ja joka treenin jälkeen 30 minsaa aerobista. Syöminenkin on kuin suoraan fitnesstytön ohjekirjasesta. Silti vaan ei auta!!! Ja on se vaan niin raivostuttavaa kun muut mässää mitä vaan ja ei tapahdu mitään ja itse paisuu kuin ilmapallo :itku:

Kun itse menin terkkarille valittamaan just siitä, että haluisin tehdä ne kilpirauhastestit, niin tuli sellainen ikään kuin ystävällinen päänsilitys ja "ei sinulla ole mitään hätää, ihan normaalipainoinen urheilijatyttö olet ja silloin ei yleensä testejä tehdä"...ok, eli odotetaanko tässä nyt sitten että on sellanen 100-kiloinen ja sitten uudestaan?

Ei kai tässä muuta mutta kyllähän se ottaa aivoon kun vaatteet kiristää ja ahdistaa...Ei motivoi ainakaan kovin paljoa tää tällanen...

Originally posted by Bizz
Kun itse menin terkkarille valittamaan just siitä, että haluisin tehdä ne kilpirauhastestit, niin tuli sellainen ikään kuin ystävällinen päänsilitys ja "ei sinulla ole mitään hätää, ihan normaalipainoinen urheilijatyttö olet ja silloin ei yleensä testejä tehdä"...ok, eli odotetaanko tässä nyt sitten että on sellanen 100-kiloinen ja sitten uudestaan?

Kannattaa mennä yksityiselle, jos todella on sitä, mieltä että moisesta on kyse. Itse epäilin kilpirauhasen vajaatoimintaa viime vuonna, mutta mitään ei löytynyt. Sääli sinänsä, sillä olisihan joku selitys kiva ollut saada.

Originally posted by Bizz
OOH...onko mulla kohtalotovereita?!?! Juu ihan sama juttu. E-pillereiden sijaan käytän minipillereitä, jotka ei taatusti aiheuta lihomista, joten siinä ei ole syy.

Mä oon taas ihan toisenlaisessa käsityksessä. Minipillerithän sisältää pelkkää progestiinia (perinteiset yhdistelmä e-pillerit sisältää etinyyliestradiolia JA jotain progestiinia) ja progestiini on just se e-pillereiden komponentti, joka aiheuttaa e-pillereiden sivuvaikutukset eli turvotuksen ja painon nousun. No joo, okei, kyllä etinyyliestradiolikin aiheuttaa esim. rintojen pingotusta, mutta kyllä toi progestiini on nimenomaan turvotuksen takana.

Ja vaikka samaa e-pilsumerkkiä on käyttänyt vuosia, voi kai se olla niin, että kroppa ei jostain syystä enää "tykkääkään" niistä. Suosittelisin muuten teitä tyttäret (Hippa, Melly, Bizz) kokeilemaan uusia Yasmin e-pilsuja. Ne sisältää "vanhojen" pilsujen tapaan etinyyliestradiolia, mutta progestiinina on spironolaktonipohjainen molekyyli ja spironolaktoni taas on diureetti, joten Yasminin pitäisi turvotuksen lisäämisen sijasta poistaa sitä turvotusta! Ainakin itselläni tuo on toiminut!

Tyroksiiniarvot on normaalit.. Olisin halunnut selityksen oireille. Nyt sitä ei ole.

Mites noiden Yasmin pillereiden kanssa?

Onko ne jotain uuden polven eeppareita?

Kaippa tässä pitää kokeilla kaikenmoista. Esimerkiksi ruokavalion sotkemista. Mutta kun mulle ei maistu kertakaikkiaan mikään. Ei tee mieli herkkujakaan yhtään.

:(

Join club

Minulla myös sama ongelma. Tarkkailen syömistä TARKKAAN ja syksyn sairastelujen jälkeen olen melkein päässyt entisiin treenipainoihin, siis kaikki hyvin - ei todellakaan - paino nousee ja vyötäröllä 4 cm liikaa ja pöhöttynyt olo.
Minulla on : maitoallegia, 100% laktoosia, ja laktoosian sivuoireena viljansietämättömyys + ei lanttua, ei porkkanaa, ei omenaa, ei kurkkua, ei paprikaa, ei chiliä...
Eli tiedän jokaisen suupalan minkä nielen ja nyt löytyi vielä tuo hedelmäintoleranssi.
Juon paljon vettä ja liikun töissä tosi paljon ( rappuja ja käytäviä).
Imuroin netistä Pilatesta muttei auta sekään.
Soijaa käytän paljon ja toivon ettei soijaa tarvi enää karsia pois ruokavaliosta.
Minun veriarvot oli tosi hyvät (pieniveren -kuva).

Voi elämä! Meitähän on tosi paljon! Sama vika nimittäin täälläkin... paino on hypännyt 5 kg ylöspäin elokuun jälkeen.
Keto on ainut joka tuntuu vaikuttavan. Kilpparikokeet otettiin eikä mitään vikaa löytynyt.

Hankin epätoivoissani Lyle McDonaldin Ultimate Diet 2.0 -kirjasen pari päivää sitten (löytyy multa PDF-muodossa...) ja ajattelin kokeilla uudenlaista lähestymistapaa. En sitten tiedä mitä dietin jälkeen pitäisi tehdä. Paino rupeaa kuitenkin hipuamaan ylöspäin... no se on sitten sen ajan ongelma - jos joku löytää ratkaisun sitä ennen niin please let me know!

Originally posted by Ironbutt
Hankin epätoivoissani Lyle McDonaldin Ultimate Diet 2.0 -kirjasen pari päivää sitten (löytyy multa PDF-muodossa...) ja ajattelin kokeilla uudenlaista lähestymistapaa.

Olisiko mitenkään mahdollista saada tuota opusta? Olisi huippukivaa, jos sen voisi lähettää osoitteeseen sakael@utu.fi. Kiitoksia paljon jo etukäteen! :joulu6:

PS. Onko avatarin pyörä oma?

Tottahan toki! Lähetän pdf hetimiten. Pyörä on myös oma - tänään alkava 2 viikon loma antaa hyvää aikaa puunata pyörää...

Olisi kiva kuulla palautetta mikäli testaat Lylen diettiä. Se vaikuttaa todella rankalta (sopii masokisteille) ja minä ajattelin testailla sitä heti kun joulusta selvitään...

Originally posted by Ironbutt
Olisi kiva kuulla palautetta mikäli testaat Lylen diettiä. Se vaikuttaa todella rankalta (sopii masokisteille) ja minä ajattelin testailla sitä heti kun joulusta selvitään...

Tutustun Lylen kirjoituksiin, ja katson sitten soveltuuko minulle. Joulun jälkeen minäkin aloitan. Äh! Pudotettavaa on vaan niin paljon (ehkä 7 kg), joista suurin osa tuli lyhyen ajan sisällä viime vuonna. :(

Kiitos vielä kerran Ironbutt! :joulu1:

Oho täällähän painii moni muukin saman ongelman kanssa.
Pohdiskelin, että voisiko tällä turpoamisella olla jotain tekemistä treenaamisen kanssa. Tuntuu nimittäin, että kaikki kaverini jotka eivät urheile, voivat mättää suuhunsa mitä vaan lihoamatta..
Helgalle kiitokset neuvosta. Olenkin miettinyt pilsumerkin vaihtoa ja nyt selvisi mihin vaihdan.

Originally posted by Helga
Suosittelisin muuten teitä tyttäret (Hippa, Melly, Bizz) kokeilemaan uusia Yasmin e-pilsuja. Ne sisältää "vanhojen" pilsujen tapaan etinyyliestradiolia, mutta progestiinina on spironolaktonipohjainen molekyyli ja spironolaktoni taas on diureetti, joten Yasminin pitäisi turvotuksen lisäämisen sijasta poistaa sitä turvotusta! Ainakin itselläni tuo on toiminut!

Mä olen kokeillut kahteen otteeseen noita Yasmineita ja molemmilla kerroilla kokeilu päättyi siihen, että tuli ihan törkeet välivuodot ja oksentelin kun oli niin paha olo. Eli ei sopinut ainakaan mulle.
Vaihdoin ehkäisyrenkaaseen ja se on ollut loistava! (On siis rengas, joka laitetaan emättimeen kolmeksi viikoksi ja sit viikko taukoa, hormonimäärä on paljon pienempi kuin pillereissä, koska hormonit imeytyvät suoraan limakalvolta, eikä niiden tarvitse kiertää ruuansulatuksen kautta.)
Plussia: Se ei tunnu miltään, sen olemassaoloa ei siis huomaa. Ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia, ei turvotusta (laihtunut 3 kg), ei pahaa oloa, ei välivuotoja. Eikä sitä tarvitse muistaa ottaa joka päivä.
Ainut miinuspuoli on, että ovat vähän kalliimpia kuin pillerit, mutta mä ainakin ihan mielelläni maksan sen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom