kehonkoostumusvaaka kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei mikään, jos nyt tarkoitat niitä lähes joka marketista löytyviä vaakoja jotka näyttää lihasmassan määrän yms.

Mulla on tälläinen vaaka tälläisellä toiminnolla johon saa laitettua sukupuolen, pituuden sekä iän ja laskee noilla tiedoilla sitten punnitsemisen jälkeen ns. kehonkoostumuksen aika pilipali vehje siinä mielessä. Perus punnitsemiseen olen sitä käyttänyt.

Jos hyvällä tarkoitat sellaista jonka lukemat pitävät yhtään paikkaansa niin ei ole. Paremmat inbody-vehkeet yms maksavatkin sitten jo kymmeniä tuhansia.

Ei mikään ole hyvä noista perusvaa'oista, kuten muutkin ovat kommentoineet. Ei voi sanoa esim. rasvaprosentista mitään noiden vaakojen perusteella. Mul on sellanen perusvaaka, joka on mittaavinaan myös impedanssia, tiputin dieetillä painoa yli kymmenen kiloa ja inbody näytti dieetin lopussa 13 rasvaprosentiksi. Vaaka näytti jatkuvasti samaa, taisi jotain 23-25%.

Mulla oli verkkokaupasta ostettu semmonen ”laadukas” kehonkoostulusmittaus vaaka, mutta näytti joka kerta eri tuloksia kun mittas niin palautin. Ei kannata ostaa, jos haluaa tarkkoja tuloksia

Mulla oli verkkokaupasta ostettu semmonen ”laadukas” kehonkoostulusmittaus vaaka, mutta näytti joka kerta eri tuloksia kun mittas niin palautin. Ei kannata ostaa, jos haluaa tarkkoja tuloksia

Mulla oli just samasta paikasta hankittu ja sama tilanne.Selvitin mistä eri lukemat johtuu.Laitehan mittaa rasvaprosentin mittaamalla vartalon impedanssin, joka vaihtelee suht paljon.Eli jos itse seison kalsarit päällä antaa suurimman luvun (30%).Kun painaa pakarat toisiaan vasten, tippuu lukema hieman (29%) ja kun vähänkään hikinen tai jalat enemmän yhdessä, lukema tippuu jo 27%.

Olen 192cm pitkä ja painan 107kg, olen käynyt inbody testissä kolme kertaa ja huomannut että minulle tuo vaaka liiottelee rasvaprosenttia noin 5 yksikköä.

Epäilen myös että pikaisella jalkojen treenaamisella, esim 5 min saa enemmän verta kertymään jalkoihin ja tämäkin pienentää lopputulosta.

Olen jo itsekkin päätynyt siihen tulokseen, että saat tarkemman arvion rasvaprosentistasi mittanauhalla tai ihan vaan silmällä.Näin on sanonut moni asiantuntija ja nuo vaa'at kertovat kyllä hyvin tarkasti painon, mutta en menisi luottamaan sen enempää noihin "kehonkoostumuksiin"

^ Eikä InBody ole juurikaan tarkempi kuin nuo höpöhöpö vaa´at. Sama toimintaperiaate.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom