SUPERCARB 1kg -40%

Kehon tukkoisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Papu84
  • Aloitettu Aloitettu
Sama juttu mulla, kevyet treenit on ollut vaikeimpia. Monesti vaan "lipsahtaa" suurempien painojen puolelle. Oon nyt lähiaikoina ihan keskittynyt vaan siihen, ettei kevyellä viikolla tee kovaa yhtään mitään. Omasta päästähän se on kiinni ja pitäisi osata ajatella sitä isompaa kokonaisuutta, mulla on selkeesti asennevamma ollut tässä suhteessa.

Eilen oli tosi mahtava fiilis hölkkäillä 5 km, tuntui kuinka jumit katoaa ja mieliala paranee. Tosin sainkin lenkkiin menemään 32 minuuttia et vauhti ei tosiaan päätä huimannut :)
Mä ainakin treenaan kevyellä viikolla (joka 4. vko) ihan ohjelman mukaan. Eli se ohjelma menee niin mun kohdalla että samat liikkeet mutta vain 80% viime kerran painoista ja vain 2 sarjaa per liike. Hyvin toimii, niin siinä ei kyllä mikään lipsahtele.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Hmm.Nyt on reilu kaksi viikkoa jo keventelyä pulkassa, kaksi naprapaattivierailua, yksi hieronta ja reilusti omaa venyttelyä & rullailua. Tuntuu, että nyt ei enää jaksa sitäkään vähää mitä ennen..? koko keho on vaan tosi kireän ja jumittuneen oloinen.

Alkaa jo huolettaa, ja suoraan sanottuna ärsyttääkin. Onko teillä muilla tällaisia kokemuksia? Vai olenko vaan niin piiputtanut itseni? Onko kokemuksia, auttaako aerobinen, tasavauhtinen treeni? Ajattelin, että taidan kokeilla ottaa semmosia aerobisia mitä pystyy tekemään "suht kevyesti" mut kuitenkin, että saa kunnolla veren kiertämään ja hien pintaan. Syömisiä oon lisännyt ja se on tuntunut ehdottomasti hyvälle suunnalle.

Hmm.Nyt on reilu kaksi viikkoa jo keventelyä pulkassa, kaksi naprapaattivierailua, yksi hieronta ja reilusti omaa venyttelyä & rullailua. Tuntuu, että nyt ei enää jaksa sitäkään vähää mitä ennen..? koko keho on vaan tosi kireän ja jumittuneen oloinen.

Alkaa jo huolettaa, ja suoraan sanottuna ärsyttääkin. Onko teillä muilla tällaisia kokemuksia? Vai olenko vaan niin piiputtanut itseni? Onko kokemuksia, auttaako aerobinen, tasavauhtinen treeni? Ajattelin, että taidan kokeilla ottaa semmosia aerobisia mitä pystyy tekemään "suht kevyesti" mut kuitenkin, että saa kunnolla veren kiertämään ja hien pintaan. Syömisiä oon lisännyt ja se on tuntunut ehdottomasti hyvälle suunnalle.

No voihan harmi, kuulostaa aika ikävältä. Tokihan selitys voi olla ylirasitus, kun kerta itsekin mietit sen mahdollisuutta. Onko sulla ollut henkistä stressiä / kuormitusta fyysisen lisäksi? Toinen mikä tuli mieleen niin onko sulla tutkittu ettei oo mitään kilpirauhasongelmia tms? Ne on hirveen yleisiä ja itselläni alkoi oireet siitä niin etten palautunut enää treeneistä normaaliin tapaan. Siksi tämä tuli mieleen yhtenä vaihtoehtona. Jos se ei ole ylirasitusta niin sitten tarjoaisin jotain terveydellistä seikkaa. Eli ei voi antaa oikein vinkkejä miten alkaa purkaa tilannetta kun ei teidä mikä sen on aiheuttanut. Jos kyseessä on esim. ylirasitustila niin siihen auttaa vain totaalinen lepo ja sitten pikkuhiljaa siitä kokeilemalla liikkeelle.

Kilppariongelmia olen itsekin miettinyt, sillä esim. kotonatehtävät lisämunuaisrasitustestit on positiiviset (mustuaistesti) ja paino lähtee HYVIN herkästi nousuun ja on todella vaikea saada painoa putoamaan. testeihin on ollut tarkoitus -taas- hakeutua, pari vuotta sitten tsekattiin laaja verenkuva uupumuksen takia, mutta siinä oli kaikki tietenkin optimissa. Olisi hyvä jos tietäisi suoraan, minne ja mihin testeihin kannattaa mennä, ovat kuitenkin kalliita eikä perustesteissä näy mikään ellei ole jo pitkään ollut sairaus päällä.. pitänee tutustua tarkemmin vielä kilppariketjuun.

Ajattelin myös, että pikkuhiljaa jossain vaiheessa treenin makuun palaillessani palaan taas kolmijakoiseen, jolloin per lihasryhmä jää enemmän palautumisaikaa. Tuntuu, että nyt oli viimonen niitti kun hyppäsin kokeilemaan kaksijakoista, kaksi kertaa viikossa kroppa läpi. Kevyttä mutta hien nostattavaa aerobista ajattelin kyllä alkaa testailemaan jo tästä päivästä, josko sais "huuhdottua" kroppaa.

On ollut aika rytinää viimonen puolitoistavuotta tai enemmänkin -eka roikuin vielä avoliitossani yli puoli vuotta ihan pinna kireellä, tiesin ettei siitä mitään tuu. viime vuoden toukokuussa nykäsin itseni siitä omilleni viimein, aika nopsaan aloin etäsuhteeseen, se lopahti viime syksynä mutta kunnolla suhde päätettiiin vuodenvaihteen paikkeilla ja nyt viimein maaliskuulta olen saanut olla tiiviisti suhteessa, jossa on oikeasti todella hyvä. Kuitenkin tässä on ollut taloudellista huolta, hieman säätöä yhden ystäväni kanssa, jonka sittemmin olen joutunut siivoamaankin itsestäni hieman etäämmälle, työhuoneeni siirto osaksi isompaa kokonaisuutta yhdeksän työkaverin pariin (kampaajia ja kosmetolgi, itse olen fyssari) enkä oikein siellä täpöllä viihdykään.. lisäksi on välillä enemmän, välillä vähemmän, ollut huolta oman kunnon kanssa kun tuntuu ettei kuntokaan oo edennyt aikoihin mihinkään...

Kiitos sulle Tiuskis taas mietinnöistäsi!

Nostetaanpas tätä ketjua kun mieltäni askarruttaa kevyt viikko, hieronta ja lihashuolto. Olen nyt reilun vuoden ajan punttaillut aktiivisesti 3-4krt viikossa (pl. sairastelut jotka viime talvena tekivät monta viikkoa lovea harjoitteluun) ja nyt minä ihan oikeasti otan kevyet viikot ja hieronnat rutiiniksi. Ei tästä muuten mitään tuu :D

Joten, onko sillä väliä onko hieronta missä vaiheessa sitä kevyttä viikkoa? Alussa, keskivaiheilla, lopussa? Tiedän että hieronnan jälkeen ei reenailla, otetaan vaan rennosti ja juodaan vettä. Ja voisin siihen rullaankin investoida....

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Suositut

Back
Ylös Bottom