Kehoilijan juusto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cipe
  • Aloitettu Aloitettu
Onks kilo paljon vai vähän?

Sehän riippuu kokonaiskaloreista(jotka neutraalilla eivät liene pienimmästä päästä) ja kuinka suuren osan rasvat siitä muodostavat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noh vastaan silti. Säästyypähän ainakin tyydyttyneiltä rasvahapoilta jos on vähärasvanen juusto eikä tule sitten turhaan liikaa kaloreita mistään paskasta. Ellei kyseessä sitten ole joku hyvään rasvaan esim. rypsäriin tehty juusto. Tosin tarviihan niitä tyydyttyneitäkin rasvahappoja, mutta kukapa nyt niitä ei saisi tarpeeksi...
Pakko jälleen kerran ihmetellä, että miksi ne tyydyttyneet rasvahapot olisivat kehoilijalle huono juttu? Toki jos joku haluaa edelleen uskoa, että tyydyttyneet rasvat ovat pahaksi kolesterolin kannalta ajateltuna, niin sen kyllä tavallaan vielä ymmärrän. Kyllähän virallinen ravitsemusneuvonta antaa niin ymmärtää. Mutta mitä ihmeen haittaa siitä tyydyttyneestä rasvasta sitten kehoilussa olisi? Haittaako tyydyttynyt rasva lihasten kasvua, tai aiheuttaako se rasvakudoksen kasvua enemmän kuin tyydyttymätön rasva? Olen tätä asiaa ihmetellyt monesti aiemminkin näissä eri ketjuissa ja koskaan en ole saanut kunnon vastausta asiaan. Silti edelleenkin joka paikassa jaksetaan toitottaa, että kehoilijan kuuluu välttää tyydyttynyttä rasvaa.

Paljonko muuten mielestäsi on riittävästi tyydyttynyttä rasvaa?

.
Onks kilo paljon vai vähän?

Sehän riippuu kokonaiskaloreista(jotka neutraalilla eivät liene pienimmästä päästä) ja kuinka suuren osan rasvat siitä muodostavat.

niin en tiedä, mutta ei sitä tyydyttynyttä rasvaa viitsi tieten tahtoenkaan holvatusti syödä. ei tässä kuitenkaan mitään rasva kammoisiakaan olla. yleisesti ottaen kevyt tuotteissa nuo rasvojen suhteet on varsin kohillaan joten ei niillä sen kummemmin päätään kannata vaivata. kuitenkin jos on mahdollisuus valita että syönkö esimerkiksi juuston muodossa tyydyttynyttä rasvaa 150g per viikko vai 30g per viikko niin ennemmin valitsen jälkimmäisen. tyydyttynyttä rasvaa tulee aivan tarpeeksi normaali ruoan seassa+grilli yms ruoat.

Ai piru.. Nythän mä vasta hokasin.. Mulla on jääny jtn oleellista kertomatta tosta juustotuotteesta. Juustotuotteen sisältämä rasva on siis kaikki peräisin rypsiöljystä. Eli rasva-arvot pitäis juustotuotteessa olla ihan kohdallaan.

Kylläpäs tuo kyseinen fakta tuotiin huonosti esille tuotteen nettisivuilla. Outoa.

Arla Opel Kadett 10%
Itse asiassa törkeän hyvän makuinen öst.:worship: Eka kimpale menossa ja saletisti seuraava on samaa laatua.

Mä syön joka päivä muutaman siivun juurikin tuota Julia 10%-juustoa vaikken leipää syö enää olleskaan. Musta tosi hyvän makusta. Mainittavan arvoinen on myös Valion Aamupala 5%- sulatejuusto. Nam!

Ai piru.. Nythän mä vasta hokasin.. Mulla on jääny jtn oleellista kertomatta tosta juustotuotteesta. Juustotuotteen sisältämä rasva on siis kaikki peräisin rypsiöljystä. Eli rasva-arvot pitäis juustotuotteessa olla ihan kohdallaan.

Kylläpäs tuo kyseinen fakta tuotiin huonosti esille tuotteen nettisivuilla. Outoa.

no itseasiassa sen saimme jo selville linkkaamastasi kuvasta jossa lukee "rypsiöljyä 10%" (makroravinnejakaumissa lukee sitten 10g rasvaa / 100g = 10% )

Joo.. Pitää kutinsa Einstein.

Itse tuoteen ravintosisältö on vaan hivenen täsmällisempi eikä jätä pienintäkään tulkinnan varaa, kuten vastaava nettiversio.

Fyysisen tuotteen ravintosisällössä lukee seuraavasti: Rasva (rypsiöljy 100 %) 10g.

Raejuusto :) Ainut hyvä luonnostaan vähärasvainen ja proderikas juusto.

Emmäkään jaksa niitä kumijuustoja. Vaihdoin kumijuuston, litkumaidon ja -jogurtin sekä kevytlevitteet normaalirasvaisiksi kerran vuosia sitten kun kyrpiinnyin laihtumattomuuteeni - nimimerkillä mitä sitä syömään surkeita kopioita jos ei ees laihdu. Enpä siitä lihonutkaan ja sittemmin olen hyvin helposti laihtunut ilman kevyttuotteita. Toisaalta en syö paljoakaan leipää, joten kaloriquotaa jää sitten enemmän rasvaisille juustoille, jotka nekin ovat IMHO "vähemmän on enemmän"-tyyppisiä herkkuja, varsinkin jos meinaa olla fläsäongelmia. Prodessa siinä ei kumijuustolle häviä, jos ottaa vähän rasvaisemman, suht kypsän juuston.

Yleisesti ottaen en ymmärrä, miksi ns. "puhtaaseen" bodyruokavalioon kuuluu kuitenkin näitä jalostusihmeitä kuten lisäaineisia kevyttuotteita ja keinomakeita, ja miksi lähinnä vain rypsäri sallitaan "oikeista" rasvoista, kun sen rasvasuhteet on kaikkea muuta kuin ideaaliset ja tyydyttynyttäkin pitäisi jonkin verran saada. Kaloreista tosi niukalla kisadieetillä saatan jossain määrin asian ymmärtää, mutta enemmän täällä valitetaan, kun on hankalaa kerätä kaikki bulkkikalorinsa päivän aikana yrjöämättä. Kai nyt on, jos ne yrittää kerätä kevyttuotteista jotka täyttää muttei ole kalorikkaita.

öö minähän en juustossa hifistele perkele edamia lärviin! ainaki siinä on kaloreita:) No mut raejuusto on vitun hyvää et jotaki terveellistä kuuluu munki menuun

Yleisesti ottaen en ymmärrä, miksi ns. "puhtaaseen" bodyruokavalioon kuuluu kuitenkin näitä jalostusihmeitä kuten lisäaineisia kevyttuotteita ja keinomakeita
ymmärrät sinä ku vähän aikaa mietit. minä ainakin ymmärrän miksi vaikken mitään bodyruokavaliota noudatakaan.

Pakko jälleen kerran ihmetellä, että miksi ne tyydyttyneet rasvahapot olisivat kehoilijalle huono juttu? Toki jos joku haluaa edelleen uskoa, että tyydyttyneet rasvat ovat pahaksi kolesterolin kannalta ajateltuna, niin sen kyllä tavallaan vielä ymmärrän. Kyllähän virallinen ravitsemusneuvonta antaa niin ymmärtää. Mutta mitä ihmeen haittaa siitä tyydyttyneestä rasvasta sitten kehoilussa olisi? Haittaako tyydyttynyt rasva lihasten kasvua, tai aiheuttaako se rasvakudoksen kasvua enemmän kuin tyydyttymätön rasva? Olen tätä asiaa ihmetellyt monesti aiemminkin näissä eri ketjuissa ja koskaan en ole saanut kunnon vastausta asiaan. Silti edelleenkin joka paikassa jaksetaan toitottaa, että kehoilijan kuuluu välttää tyydyttynyttä rasvaa.
Että näin. Tässäkään ketjussa ei tähän kysymykseen ilmeisesti saada vastausta, vaan kaikki vaan jatkavat rypsiöljyn hehkuttamista. Ei siinä sitten mitään, ei se multa oo pois... :rolleyes::jahas:

Tän ketjun inspiroimana kävin eilen kaupassa ostamassa 28% Port Salut-juustoa päivän salaattiini :kuola: Kevytjuustot menee leivän päällä, mutta ei niitä pelkästään syö.

Että näin. Tässäkään ketjussa ei tähän kysymykseen ilmeisesti saada vastausta, vaan kaikki vaan jatkavat rypsiöljyn hehkuttamista. Ei siinä sitten mitään, ei se multa oo pois... :rolleyes::jahas:

eikös rasvassa oleva kolesteroli ole hyvin vahvasti yhteydessä lihaskasvuun? itekään en oo pelännyt noita rasvoja, eikä kyllä mitään ongelmaa. verenpaine 120-60 syke 60 kun huvikseni kävin aikaa tappaakseni testaamassa firman mittaria.

vähän :offtopic::

1. markkinoille tuodaan margariinit yms transrasva-tuotteet
2. fyysinen työ vähenee
3. tulee ongelmia pumppujen kanssa

looginen johtopäätös: eläinrasvat ja punainen liha on pahasta!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom