Kehitystä tapahtuu mutta koko pienenee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pihlis
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin tossa viikonloppuna kotona ja äitini kommentoi että olen taas laihtunut hänen mielestään tosi paljon ja epäilee että mulla on anoreksia..:rolleyes: Anorektisissa mitoissa en tosiaankaan ole, painoa n. 65-69 (en käy koskaan puntarilla mutta veikkailen jotain tohon suuntaan) ja pituutta 177.

Eli kysymys kuuluukin että vaikka treenaan salilla 3 kertaa viikossa tavoitteena lisätä lihaksia niin nyt onkin käynyt niin että mä kiinteydyn ja menen kasaan eli pienenen vaikka saan koko ajan lisätä painoja sarjoihin. Käytän palautusjuomaa ja -patukoita ja syön muutenkin kunnolla ja paljon proteeineja..Mikä neuvoksi vai pitäisikö vaan olla iloinen että rasva palaa? Jotenkin turhauttaa kun jengi kommentoi että laihdun vaikka tosissani yritän saada vähän pattia :D

Kärsivällisyyttä... Lihas ei meillä mimmeillä ihan hetkessä kasva. Jos kehitystä tapahtuu kuitenkin painojen lisäyksen merkeissä, niin kyllä ne lihaksetkin sieltä vielä kasvavat :)

Sanot syöväsi kunnolla ja paljon protskua. Ootko pitänyt ruokapäiväkirjaa? Mutu-periaate voi joskus viedä harhaan, mutta ruokapäiväkirja yhdistettynä energiankulutuksen ja painon vaihteluiden seuraamiseen kertoo kyllä totuuden. Kuulostaa siltä että olet kuitenkin miinuskaloreilla ja silloin lihaskasvua on todella hankala saada aikaiseksi. Jos haluat ensin löysää pois (mitä tosin mitoistasi päätellen sulla ei juurikaan ole), niin miinuskalorit on ok. Mutta lihaskasvua ajatellen miinuksella olo vain estää sua pääsemästä tavoitteisiin.

Kokeilepa pari kuukautta ns. see-food-dieettiä :D
eli syöt aina kun näet ruokaa. Riittävästi protskua, mutta ei haittaa vaikka rasvaakin tulisi. Siis kunnon bulkki päälle.
Voi olla, että jos olet aikaisemmin ollut vähän miinuskaloreilla, aineenvaihduntasi on hitusen hidastunut ja tarvitsisi kunnon potkua että lihaskasvukin kiihtyisi kunnolla.
Voit varmaan huoletta mässäillä seuraavat pari kuukautta. Kokeile myös kreatiinikuuria. Jos fläsää kertyy, ehdit saada sen pois ennen kesää.

edit: Voihan tosin olla, että vartalosi muoto on treenaamisella muuttunut. Eli kun ala- ja yläpäähän tulee lihasta, vyötärö vastaavasti kapenee ja niin edelleen. Mutta jos todella olet sitä mieltä, että kyse on "kutistumisesta" eikä vain oikeansuuntaisesta muodonmuutoksesta, niin kokeile bulkkia.

Kiitoksia neuvoistanne. Ruokapäiväkirja lienee syytä ottaa käyttöön..Toi bulkkaaminen fläsän kertymisen uhallakin kuulostaa hurjalta idealta tälläiselle ex-syömishäiriöiselle, jonka karmein painajainen vuosikausien ajan oli lihominen. Punttaaminen on tuonut uutta perspektiiviä omaan kroppaan, sen sijaan että haluaisi laihtua niin tavoitteena onkin kasvattaa itseään :) Mutta extra-fläsää en kyllä uskalla itseeni kerryttää.

Minkälaisia kalorimääriä teidän mielestä kannattaisi syödä että lihaskasvua tapahtuisi, mutta mitään extra-hurjaa rasvan kertymistä ei tapahtuisi?

Originally posted by pihlis

Minkälaisia kalorimääriä teidän mielestä kannattaisi syödä että lihaskasvua tapahtuisi, mutta mitään extra-hurjaa rasvan kertymistä ei tapahtuisi?

Tuohon ei kai ole mitään varmaa kikkaa, koska muuten kaikki alan harrastajat olisivat matalalla rasvaprosentilla varustettuja.

Ihan perussääntö on se, että syöt enemmän kuin kulutat. Kulutuksen laskemiseen on monenlaista laskuria netissä. Ikävä kyllä en muista yhdenkään.

Itse olen kehittynyt ja samalla rasvat on jonkin verran vähentynyt. En tiedä miten olen onnistunut siinä. Tosin sitä tulee mietittyä usein, että jos söisin enemmän niin kehittyisinkö enemmän. Itselläni ei ole lihomiskammoa, joten se olisi tosi hienoa.

Olen huono syömään. Käytän tosi vähän rasvaisia tuotteita, mutta pidän visusti huolen, että saan päivässä tarvittavan määrän protskua. Kaloreiden pitäisi olla yli kulutuksen, mutta en ole laskenut tarkalleen. Ehkä tuo on toiminut mulla.

Back
Ylös Bottom