kebabin kaloreista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sami81
  • Aloitettu Aloitettu
Paras setti mäkissä on kyllä ruisleipä salaatilla ja kahdella QP-pihvillä. Jos ei hirveän tarkka halua olla ja haluaa päästä halvalla niin tuplajuustot.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic:
troijan kebap on kyllä aivan loistomesta. vaikka muuten tulee katottua syömisten perään niin joskus kun herkuttelee niin suunta --> troijaa. :kippis1:

> ...mitä lihaa muuten tuo kebabvarras yleensäkään on?

Olin nuorena miehenä kesätöikseni pakkaamassa jauhelihaa ja yks mun tehtävistä oli tehdä ns. kepua, eli valmista kebabvarraslihaa, johon karvakäsi sitten enää laittaa pippurin sekaan.
Naudan jauhelihaa oli kolmee tasoo, mutta se liha, jota kepuun laitettiin, ei kelvannu normaaliin myyntiin, kun siinä oli niin paljon rasvaa, yli 30%, ja se on sitä naudan rasvaa, eli kaikista monityydyttyneintä.
Eli jos sitä kepappiliha oli tarkotus tehdä vaikka 400 kiloo, niin sitä varten tehtiin seos, johon tuli pari ämpäriä vettä, pari ämpäriä soijaprotskua ja ämpärillinen suolaa. Suolaprosentti jossain 2% paikkeilla. Soijan tarkotus on estää rasvaa valumasta pois paistettaessa.
Varmuudella tiedän, että juuri tuota lihaa käytettiin siihen aikaan ja varmaan vieläkin ainakin Tampereen Bunjabissa. Halpaahan se oli kyllä.
Ei tuo kesä mun lihansyöntitottumuksia muuttanut, mutta jotkut siellä lakkas kyllä makkaraa syömästä.

Tursas: No enpä ole ikinä kuullut että soijaa kebabissa olisi?:confused:

Itse käyn kebabilla varmaan 1-3 kertaa viikossa ja paras mesta mitä tiedän on Metro kebab stadissa!
Aivan älyttömän hyvää!

kannatan! metro kebab rulettaa. olen monessakin kaupungissa syönyt kebabia ja ei vieläkään ole tuon nimenomaisen voittanutta. en halua nostaa turhaa hypeä, mutta fakta on faktaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom