Kebab riisillä...mässyruokaako?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
B&K-Sports Magazinen pikaruokatestissä kebab sai arvosanan 1 (huonoin mahollinen). Lainaus jutun tekstistä:

"Ikävä kyllä kebab ei ole terveellinen vaihtoehto, eikä siitä helposti sen parempaa saa. Syy tähän
on, että kebabin liha on hyvin rasvaista ja ilman lihaa kebab on turhan kuivaa syötävää."

Juttu löytyy numerosta 5/2002

Kiinnostaa...

...tietää, mitä muita pikaruokia tuossa testissä testattiin ja mikä voitti skaban. Tuon kebablihan rasvapitoisuus alkoi sen verran kaiveleen, että asia pitää tutkia hieman tarkemmin.

Saksassa kebab-varras muodostuu ihan kunnollisista lihasiivuista jotka oli kerroksittain siinä vartaassa. Samaan vartaaseen saatetaan monenlaista lihaa vähän paikasta riippuen. Kyllähän tämä kotimainen mmössö-kebabkin alas menee mutta asiat voisi olla paremminkin.

No täytyyhän rasvaa nyt syödä. Ei välttämättä kuitenkaan yhdessä valkoisen riisin kanssa... Mutta kuulkaas, minun kebab-kauppiaani kertoi joskus niiden pepperoni-pippureiden sisältävän ison määrän mm. C-vitamiinia? Kellään ihan oikeaa tietoa tästä??? Minä kun tykkään niistä niin........

Re: Tu on taivaan tosi.

Originally posted by Penneck
Turussa syön yleensä Eerikinkadulla sijaitsevassa Milanissa, jossa on mielestäni laadukas liha. Tämä ravintola tilaa HK:lta lihakönttinsä. Olen kepua vetänyt huiviin noin 20 vuotta eikä koskaan ole ollut mitään vatsavaivoja tms. Uran aloitin Turun Woti-kebabista, joka taitaa olla yksi maamme vanhimmista. Nykyisin nimeltään Wotis. Ei tuosta turkkilaisvaikutteisesta mössöstä koskaan eroo pääse. Hesen tai mäkin hampurilaisaterioita en puolla missään nimessä.

Joo Turun Wotin maanjäristys & valkosipuli- kastike on tosi hyvä.

Re: Kiinnostaa...

Originally posted by Penneck
...tietää, mitä muita pikaruokia tuossa testissä testattiin ja mikä voitti skaban. Tuon kebablihan rasvapitoisuus alkoi sen verran kaiveleen, että asia pitää tutkia hieman tarkemmin.

Hampurilaiset tais pärjää ihan hyvin. Sit fitnesslehen testissä pannupizzat pärjäs hyvin. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom