Kauppakorkean opiskelijoista 18 prosentilla yli 100 000 euron varallisuus?

Liittynyt
19.4.2002
Viestejä
187
Aika vaikea uskoa että lähes joka viidennellä opiskelijalla Helsingin Kauppakorkeassa olisi tosiaan yli 100 000 euron varallisuus. Taitaa olla kysely/otantaharhaa... Ehkä kyselyyn vastanneet kylterit ovat edustaneet keskimääräistä äveriäämpää joukkoa?

Lähde:Ylioppilaslehti
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulostaa kyl aika suurelta osuudelta......
 
oisko raharikkaita jotka on saanut jostain yht'äkkiä rahaa ja lähtevät opiskelemaan miten raha pistetään poikimaan.... tuskin sentään
 
Yli 100 000 € velkoja siis? No joo. Eihän sitä tiedä. Lasketaanko noihin ne tyypit jotka ovat kirjoilla, mutta eivät opiskele, tai ovat jättäneet kesken? Eikös 2 vuottaa saa pitää taukoa, kuten ammattikorkeassa, vai miten kauan saa olla kirjoilla ettei potkasta pois? Hulkki kertoisitko? Voisko joku heittää suoraa viittausta lehden kirjoitukseen? :)
 
:anssi: sanon minä. Ihan tosissaan, moniko tuntee yhtään vähän reilu parikymppistä, jolla olisi tuollainen varallisuus? Saati sitten, että niitä olisi samassa koulussa yli viisisataa. Enpä usko...
 
Toisaalta ei tee mieli uskoa, mutta toisaalta taas en ihmettele lainkaan, aika paljon tuolla HKKK:lla vissiin on sitä eliitin kersa-osastoa.
 
Tunnen yhden Helsingin kauppakorkealaisen ja sillä on miljoonien eurojen varallisuus.

Edit: Niin se siis on opiskelija ja ajaa isolla uudehkolla mersulla eli ei kaikki opiskelijat ihan köyhiä oo.. :)
 
Nojaa ei tuo 100.000 ole edes paljon.. siinä kun on ennakkoperintöä, osakkeita, osakkuuksia ja asuntoja mukana. Harvalla sitä löysää rahaa paljoa on.

nimim kauppiksessa.
 
Meikäläisellä oli opiskeluaikana jokunen kymppitonni "löysää", mutta nyttemmin valmistuttua on hillot vaan huvenneet :hyper:

Rahat oli hankittu omalla työllä. Maksoinpa vielä niistä tutkintomaksutkin. Ei opiskeleminen ja omaisuuden kasvattaminen ole kuin omasta päästä kiinni. :evil:
 
Kaikki me tulevat KTM:t ollaan sellasia sijoitusguruja ettei rahantuloa voi estää ;). No ei, mutta kyllä ainakin Turun kauppakorkeessa sakki suht varoissaan vaikuttaisi olevan, joskin en nyt ihan 100 000 rajaa menis paukuttelemaan.
 
Totuus voi olla tarua ihmeellisempää monen osalta.

Nimimerkki Petteri Jussila

Totta, ja ainakin näin junnuikäluokassa mitä itse edustan niin aika paljon on vielä pappabetalar-hintalappuja mukana.
 
Oikeassa olet. Ennen asia taisi olla toisin, mutta näemmä maailma on muuttunut.
Itseasiassa olin väärässä, koska oikea sanamuoto olisi ollut "laskettiin". Varallisuusvero poistui tänä vuonna, eli enään ei verottajalle tarvitse ilmoittaa omistuksiaan.
 
Itseasiassa olin väärässä, koska oikea sanamuoto olisi ollut "laskettiin". Varallisuusvero poistui tänä vuonna, eli enään ei verottajalle tarvitse ilmoittaa omistuksiaan.

Niin totta, varallisuusverohan tosiaan poistui käytöstä. Parempi ehkä mennä nukkumaan, että sais taas pään kasaan.
 
Back
Ylös Bottom