Kaupat varjelevat nuoria simalta

Originally posted by rautahaba
Mutta kertokaapas minkä takia kiljusta,vaikka se on vaan n.15%, menee ihan vitun pihalle ku sitä juo.
...
Mä en oo kiljua juonu aikoihin,mutta pahimmat sekarit oon siitä kyllä joskus vetäny. ...

Kiljun epäjalo käyminen kehittää näitä muita myrkkyjä kuten tuossa jo mainittiinkin. Muistelen lukeneeni jostain, että huomattava osa tapoista ym. väkivaltateoista tehdään juuri kiljuhumalassa.

Tähän kuuluisi oksennushymiö.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Re: Re: Re: Re: Kaupat varjelevat nuoria simalta

Originally posted by seppo-x
Ei, vaan juuri hiiva on se joka aiheuttaa sen käymisprosessin eli hiiva syö liuoksesta sokeria ja kusee etanolia.

Mihinkäs tää sit perustuu, että mummon mehut aina käy kun ne pitkäksi aikaa jättää esim kellariin? Tai kun Valion mehuista pakastamalla saa oivaa siideriä? Kait niissä on sit hiivaa jonkuverran mukana :(

edit: hivaa=hiivaa

Originally posted by rautahaba
Mutta kertokaapas minkä takia kiljusta,vaikka se on vaan n.15%, menee ihan vitun pihalle ku sitä juo.Ei alkon juomat samoissa tai jopa suuremmis prosentti määrissä vaikuta ollenkaan samalla tavalla ku kilju.
Ihan tosi.
Mä en oo kiljua juonu aikoihin,mutta pahimmat sekarit oon siitä kyllä joskus vetäny.Tosin pirtu on hyvä kakkonen tässä hommas.
Riidan saa aikaseks läheisten kans ja tuntemattomien kans AINA kun mulle antaa jotain alkoholia,mutta täysin mahdottomaks tilanne muuttuu jos mä oon juonu kijua.Näin mä muistelisin.
Mistä moinen voisi johtua?:kippis1:

Olen huomannut saman. Juo kiljua tai pontikkaa jos haluat otella nakkikioskilla. Varsinkin pontikasta menee pönttö totaalisesn sekaisin:kippis1:

Originally posted by danzig
Olen huomannut saman. Juo kiljua tai pontikkaa jos haluat otella nakkikioskilla. Varsinkin pontikasta menee pönttö totaalisesn sekaisin:kippis1:
Joo ja aamulla ei sit varmaan muista yhtään mitään.Olo on seuraavanlainen:
Rystyset on verillä,housut revenny polvista ja ne on paskaset edestä ja takaa,takki revenny kainaloista,pää ei oo vielä kipee ku on kännissä vieläkin,oksennus haisee jotenkin oudosti...ja tietysti se paikka mistä herää on jotenkin omituinen...ahaa,nyt muistan mikä tää mesta on ku tuo luukku aukes ja putkavahti toivotti huomenta ja sano että kuulustelut olis hetken päästä...:itku:

ei käy ilman hiivaa

Käyminen on aina hiivan aikaansaannosta. Alunperin viini tehtiin lisäämättä siihen hiivaa, koska rypäleiden pinnalla on aina villihiivaa. Nykyisin lisätään viljeltyjä hiivakantoja, jotta saadaan tasalaatuista. Mummon mehut käyvät, koska niissäkin on villihiivaa, jostakin lähteestä joka tapauksessa. Tosin silloinkin edellytyksenä on, että sokeripitoisuus on alle 30%, koska useimmat (ehkä jotain viinihiivoja lukuunottamatta) hiivat eivät käynnisty liian sokerisessa liuoksessa.
Käymistä on tosin muunkinlaista, mm. maitohappokäyminen, jonka aiheuttaa maitohappobakteeri, esim. hapankaalissa. Ja jos jätät kotiviinipöntön kannen auki, niin voi käydä niin että maitoahhpobekteerit, jotka tarvitsevat happea käymiseen, saavat vallan ja viini pilaantuu. Tai jokin villihiiva tekee omia erikoisia alkoholimuotojaan, jolloin tietysti saa myös hauskemman krapulan
;)

Täkäläisessä Siwassa ei kassan täti meinannut myydä simaa vaimolle, kun kuuli ohimennen penskojen puhuvan siman juonnista vappuna. Siinä oli neljän lapseni äidillä pokassa pitelemistä kun kassamummeli rupesi saarnaamaan alkoholin vaaroista.

no prkl, ku piti nähdä vaivaa, jotta saa juoda kaks lasillista 0,8-prosenttista simaa, ku ei siwassa myyty, enkä lähteny sit käymään läpi joka paikkaa. Hitto, mitä pelleilyä. Ne vie nuorilta kaikki vappujuomat! En ite viittiny juoda mitään vahvempaa alkoholia, mut se, että pitäis tyytyä veteen tai maitoon, menee jo pelleilyks :jahas:

Menee vähän off-topic, mutta pohjat kyllä vetää ku kävin muutama vuos sitte eräässässä Siwassa. Tarkotus oli ostaa parit battery iltaa varten, mutta hämmästys oli suuri ku myyjä rupes tivaamaa parepereita. Olin hetken aikaa iha hämillää, et mitä mamma höpäjää:confused:. Sitte sano, että pitää olla 18v. et saa ostaa esim. batteryy. Ei menny aikaa kaa ni pientä väittelyä saatii aikaseks, mutta ku ei raha kelvannu ni kohti ovea vaa.

Menin viereisee kauppaa ja ostin sieltä sitte batteryni:D.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom