Kaupan ala/epäsäännöllinen työ & ruokavalio

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ikihiki
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Onko kenelläkään kokemusta/ideoita miten ja millä pystyisin toteuttamaan kunnon ruokavaliota kun olen kaupan alalla hommissa, ja työaika on 9-18 väliltä. Hommaa vaikeuttaa se että osan päivästä saatan olla muualla, tekemässä kuljetushommia. K-marketti on vieressä josta voin kaikkea käydä hakemassa, mutta kun ruokataukoja ei ole kuin yksi ja sitäkään harvoin kerkiää kunnolla pitämään, niin mitä kannattaa ja voi syödä nopeasti esim takahuoneessa kun on aikaa/autossa jne. Pelkkä rotskupatukka tuskin on hyvä vaihtoehto?

Useinkaan en jaksa tehdä eväitä kotona valmiiksi.

Olen yleensä ostanut yhden kokonaisen kurkun ja jotain valmismättöä/kanaa grillistä, aika olis laittaa ruokavalio remppaan ihan kunnolla.

Harrastan muutaman kerran viikossa futista/han Moo Doa ja kotipunttausta. Eli jonnin verran tarttis saada palkkaria ja rotskuakin.

Olisko mitään vinkkejä millä kaupan hyllyjen antimilla sais pikkaisen paremman ruokavalion aikaiseksi? Jos ostan gainomaksia ja raejuustoa joka päivä niin se tulee hiton kalliiksi.

Jos ei jaksa sen vertaa panostaa, että tekee ne eväät kotona valmiiksi, niin johan on.

Juurikin näin. Ite olen kaupassa töissä, eikä mun kroppa siinä kataboliaan ajaudu. Edellisenä iltana tulee valmistettua aina työpäivän mätöt ja salaatit. työkaverit vaan kattoo, että perkele taasko sie syöt:D En mitään ylimääräsiä taukoja pitele, mutta kun muut pärjää kahvilla ja minä vetelen aina sapuskaa.

Kaupan alallahan tauot menee jotakuinkin näin:

Alle 6h päivä : 15min tauko
7h päivä : 2x15min tauko
8h päivä : 30 min ruokatauko + 2x15min tauko (maksetaan siis 7,5h palkkaa)

Itse en suostu edes tekemään mitään 6h settejä, vaan aina joko 7h/8h päivä. 7 tunnin päivässä tulee kyllä vedeltyä työnkin lomassa protskudrinkkiä ja muuta kun on vaan pari lyhyttä taukoa. Välillä tuottaa hieman tuskaa vetää se 400g broiskua ja riisit kylkeen vartissa, ja saattaa muutama minuutti mennä ylikin;) Kuitenkin 3h välein jotain vedetään napanderiin:thumbs: Ei sitä muuten jaksa töitä tehdä;)

ite vedin joskus välipalaks töissä esim 5% sulatejuustopaketin, aika paljon suolaa tosin luulisin

mut proteiinia joku 24g

kylmä laukku autoon ja ehrmannia, raejuustoo tai protskudrinkki mukaan?

Jostain ne pitää ne hiilihydraatitkin polkea.

Jos nyt kuiteki vaa tsemppais ja jaksais tehdä ne eväät. Säästää rahaa ja saa taatusti oikeanlaista ruokaa. Ei oo myöskään paha homma kantaa hera- tai palkkarijauhoja mukana.

Palkkari purkkiin maitoa, purkki erhnamia, vähän jotain maustettua massajauhoo ja välillä hetelmiä vaihtelun vuoksi. Tekee pari tälläistä settiä mukaan töihin ja nakkaa suuhun vaikka autoa ajellessa. Säilyy näilläkin keleillä ihan hyvin vaikka autossa monta tuntia ja hyvvää on.Ihan perussettiä itellä ku öisin tulee rullailtua autolla. Ruokatunnilla sitten nykäsee lämpimän aterian tai jos ei voi lämmittää niin kylmänä jotain kotiruokaa.

Jos ei itse jaksa väsäillä ruokia, eikä äitsykkä tai tyttö/poikaystäväkään väsäile, niin sitten joutaakin olla nälissään. Turha paikkailla syömisiä niillä kaupan kurapizzoilla, hamburilaisilla, sun muilla valmis sörsseleillä. Syö yhden niin jää nälkä ja syö kaksi niin tulee armoton paskahätä.

Itsekin kaupanalan työntekijänä joudun painimaan samojen asioiden kanssa ja ennen kuin tein itselleni kunnon ruokarempan mä elin päivät kahvilla ja tupakalla ja illat mätin ruokaa koko päivän edestä. Muutoksen tein ja tässä olisi hyväksi koettuja vinkkejä ja kaiken lisäksi tää on terveellistä tavaraa ja helppo toteuttaa kun siihen tottuu:

1. Tee ruokaa kun on aikaa ja tee sitä paljon! Erilaisia annoksia esim. kasviskanawokkeja tai tonnikalapastaa (ruismakaroniin). Pakasta valmiita kerta-annoksia purkkeihin jolloin voit aina joka aamu ottaa kassiin mukaan yhden/kaksi annosta riippuen miten pitkä päivä sulla on ja millaiset ruokailumahdollisuudet, edellyttäen että työpaikaltasi löytyy mikro ja paikka jossa säilyttää ruokaa kylmänä. Ajattele miten kivaa kun voi valita aamulla että "hmm, tänään mun tekee mieli kanaa...:kuola:"

2. Paista valmiiksi edeltävänä päivänä tai aamulla ennen töihinmenoa lohifile, kanaa tai jotain muuta lihaa, paloittele ja lisää ne purkkiin, jossa on valmis itse tehty salaattipohja (tomaattia, jäävuorisalaattia, ituja, porkkanraastetta yms yms.. Halpaa, hyvää ja terveellistä! Kastikkeeksi käy hyvin vaikka perinteinen oliiviöljy.

3. Pähkinäpussi on aina hyvä ja terveellinen välipala, tonnikalatölkki öljyssä ja sen pystyy valutettuna syömään aika nopsaan, purkki raejuustoa tai morrarellajuusto-pallero, samoin myös jos et tarkkaile kamalasti hiilihydraatteja, niin joku hedelmä tai vaikka (menee mainostamisen puolelle) Elovenan minuuttipuuropussit.

4. Se, että ei jaksa kotona panostaa ruokaan ja ennakoida nälkää tulevana työpäivänä ei ole hyvä tekosyy napsia proteiinipatukoita pitkin päivää. Niillä kunnon aterioiden korvaaminen ei ole viisasta pidemmällä tähtäimellä IMO. Niihin mä joskus kuitenkin sorrun jos ei ole ollut ruokaa tarpeeksi mukana ja nälkä yllättää, eikä se ole kamala pahe.

5. Järjestä aikaa. Ei ole sellaista työtä missä ei ehtisi syömään ja jos on, vaihda duunipaikkaa. :D Myös kannattaa järkätä kotona aikaa ruoantekemiseen ja mä lupaan että ruoan tekeminen itse tulee halvemmaksi kuin valmisruokien ostelu, se on sitä paitsi terveellisempää kun käyttää kunnollisia raaka-aineita missä ei ole lisäaineita ja itse voi soveltaa tarpeisiinsa nähden mitä annokseensa laittaa ja miten paljon.

Jos näin aluksi :) Mä oon huomannut, että en enää pystyisi menemään töihin jos mulla ei olisi ruokaa mukana ja nyt kun on tottunut syömään säännöllisesti niin ruoanlaittaminen ja sen valmiiksi pakastaminen tapahtuu jo ihan itsestään. Ensin se tuntui turhalta, mutta musta on ihanan helppoa vaan valita mitä haluaa syödä ja kyllä huomaan olemuksessanikin, että on tullut hyvin syötyä kun jaksaa koko päivän paahtaa melko täysillä! :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Vähän ooteeta, mutta ite olin kaupassa töissä pari viikkoa nyt kesällä, oli tosiaan perseestä ruokailun osalta. Kuuden tunnin päivänä vain yks 12 min tauko, se menee siinä että ahtaa lärviin tauotta niin paljon safkaa ku mahollista.

Back
Ylös Bottom