kaulan lihakset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tikku
  • Aloitettu Aloitettu
nyt on niin että kaulan etuosan lihakset on todella huonossa kunnossa! mitkäs liikkeet vahvistais niitä??? oon koittanut pystysoudulla, ylätaljalla, vapailla painoilla....

Tietäisikö kukaan jotain spesiaaliliikettä, mikä vaikuttais suoraan ko.lihaksiin!!!!

Originally posted by tikku
nyt on niin että kaulan etuosan lihakset on todella huonossa kunnossa! mitkäs liikkeet vahvistais niitä???
Kaulan etuosassa lihaksia? Niskasta löytyy ja sivuilta , mutta edessä ei ainakaan omien tietojeni mukaan mitään lihaksia. Niskaan tulee tämän lisäksi trapetsiukset sekä selkälihasta. Näin ollen kaulan etuosan treenaaminen voi olla hieman hankalaa. Mutta jos tarkoitat sivuilla olevia tai niskalihaksia, niin tässä parit vinkit: http://www.exrx.net/Lists/ExList/NeckWt.html

hmm.. mitä hyötyä niskan treenaamisesta on?:confused:

Tarkoittanet kaulan etuosan "jänteitä" tms. lihaksia.
En tiedä mitkä vahvistaa niitä, mutta mulla kipeytyy usein ihan sikakipeeksi toi osa kaulasta reenatessa, hieroja totesi asian myös.

Liikaa hammas irvessä vääntämistä ja kaulan jännittämistä?

Originally posted by heicci_84
hmm.. mitä hyötyä niskan treenaamisesta on?:confused:

Ainoo hyöy mikä tulee mieleen on elokuvasta Kummeli Kultakuume, missä joku venakkohuora kehu Hautamäen vahvaa niskaa ja sitte sai pesää... että jos toi on ainoo hyöty niin antaapi olla;)

Originally posted by heicci_84
Ainoo hyöy mikä tulee mieleen on elokuvasta Kummeli Kultakuume, missä joku venakkohuora kehu Hautamäen vahvaa niskaa ja sitte sai pesää... että jos toi on ainoo hyöty niin antaapi olla;)

Kyllähän paksu niska ja kantikas naama on näkyvä merkki perkeleellisen vahvasta kehosta!
Vai montako pro-tason ukkoa on, jolla ei olisi paksua kaulaa ja gh-leukaa?

Toinen saman tason juttu on laaja rintakehä (osalla jo luonnostaan). Ilman sitä, fysiikkaa on vaikea saada näyttävän suureksi.

Sikaniska

Jos haluat sikaniskan niin niskapunnerruksia seinän vieressä, tyyliin päälläseisonta, toinen hyvä on tehdä niitä päänauha kypärällä (saa esim Wrangelta) siihen voi lisätä painoja tarpeen mukaan. niin ja musta syödä paljon purkkaa ja tietysti aina paketti kerralla ;)

Varpaat koskee lattiaan, otsa koskee lattiaan. Ei mikään muu.
Ekaks nyökyttelet siinä niin kauan kun sattuu huvittamaan.
Sitten pudistelet päätäs siinä niin kauan kun sattuu huvittamaan.

Ainakin vahvat kaulajänteet auttaa kestämään kuristusta.

Ja oo varovainen ton päälläseisonnan kanssa, ettei kaulas katkee.

Ai että mitä hyötyä on vahvoista niskalihaksista ja paksusta niskasta? No vaikkapa se, että jos satut harrastamaan painia ja kaveri tekee susta portin pylvästä (piledriver) niin on parempi olla paksuniskainen

On myös mahdollista, että satut putoamaan jostain niskoillesi, ja niskalihaksilla on kaularankaa suojaava ominaisuus. ;)

kokeile tuota

1 Triple-set
Tempauspystysoutu '6
Rinannallevetopysty soutu 6
Kulmasoutu (tavoitteena lavat yhteen)6

Nämä putkeen ja yhteensä 2 kierrosta

2 Rinnalleveto polvien alta 3'5

3 Kohautukset tanko pään yläpuolella 1'20

4 Tempausmaastanosto 3'5

5 Kuubalainen punnerrus temmaten 1'20

Sikaniska!!

Kaulan lihasten treenaaminen.

Halppoa, lattialle makaamaan selälleen, kannattelet päätä niin että takaraivo ei kosketa lattiaa. Nyökkäilyä, pään pyörittelyä, puolelta toiselle kääntämistä yms.

Hyötyä vaikka kuinka paljon. Tukee (yhdessä niskalihasten ja epäkkäiden kanssa) niskaa, esim. autokolarissa, jos liukastut talvella ja lennät selällesi... Niska voi murtua yllättävän helposti.

ps. Mä nauran kaikille kynäniskoille! :lol1: :lol2:

:cool:

Originally posted by tikku
nyt on niin että kaulan etuosan lihakset on todella huonossa kunnossa! mitkäs liikkeet vahvistais niitä??? oon koittanut pystysoudulla, ylätaljalla, vapailla painoilla....

Tietäisikö kukaan jotain spesiaaliliikettä, mikä vaikuttais suoraan ko.lihaksiin!!!!

"kaulalihaksella" yleensä tarkoitetaan musculus sternocleido mastoideusta, eli pään nyökyttäjälihasta.
Se kulkee jonkin verran kaulan sivulla ylhäältä alaspäin ja nimensä mukaisesti siis vetää leukaa rintaan. Budolajien harrastajille tuttu lihas.
Treenasin itse sitä selinmakuulla penkin päässä, pää hieman roikkuen ja levypaino otsalla.
Siitä sitä sitten vaan leukaa rintaan. Alataljalla varmaan pystyy ihan hyvin kanssa.
Muista lämmitellä niska(kaula) hyvin.

Originally posted by Pork
Kyllähän paksu niska ja kantikas naama on näkyvä merkki perkeleellisen vahvasta kehosta!
Vai montako pro-tason ukkoa on, jolla ei olisi paksua kaulaa ja gh-leukaa?

Toinen saman tason juttu on laaja rintakehä (osalla jo luonnostaan). Ilman sitä, fysiikkaa on vaikea saada näyttävän suureksi.

"gh-leuka" :confused: :confused: :confused:

Kaulapuristus on kuningasliike. Makaat selälläsi tasapenkillä pää reunan yli, pidät levypainoa otsallasi ja lasket hitaasti pään penkin reunan yli ja punnerrat kaulalla ylös, pysäytät ja taas alas. Toistot noin 10-30. Itse olen tehnyt 40:nkin sarjoja. On vaikuttanut. Olen huomannut lukkopaini/shootfightingtreeneissä, että pystyn suht hyvin vastustaan kaulalihaksilla peruskuristuksia. Niskaa mä treenaan pääremmillä, eteen ja sivulle.

Lainataan vanhaa topiccia kun näkyi googlella löytyvän.

Ongelmana on että ilmeisesti kaulan tai niskan lihaksissa joku jumi joka tuntuu kuristavana tunteena kurkussa. Varmaan kuukauden tuntunut ja lääkärissäkin kävin jo ekalla viikolla, mutta sanoi vaan että pitäisi mennä ohi.

Onko jollain hyviä vinkkejä ko. ongelmaan? Jotain venyttelyä tai hieromista?

On tosi kettumainen ongelma kun tuntuu että joku kuristaisi ja ihan kuin pala koko ajan kurkussa. Ei varsinaisesti kipeä ole.

Back
Ylös Bottom