Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yllätyin äsken aika paljon kun näin ensimmäistä kertaa Saabin 9-7x liikenteessä. Se näytti muodoiltaan useiden citymaastureiden risteytykseltä.

97x.jpg

Eikös toi ole se Subarun kanssa tehty yhteisviritelmä jenkkimarkkinoille? Ei ole aito Saab anyway...

Tässä mallia Saabin jo pari vuotta lähes tuotantovalmiista maasturista (jota helvetin GM pantannut herra ties minkä takia ikuisuuden. Ja sitten ihmetellään kun ei mallisto riitä, vaikka uutta mallia olisi pukannut jo pitkään ulos, jos olisi viety hommat ryhdikkäästi loppuun). No, kuulemma Meksikon tehtaalta näitä on ainakin tullut jo ulos viime vuonna, jenkkimarkkinoille, eli 9-4X:

saab-9-4x-002-copy.jpg


1202832_600.jpg


Mulle kelpais, joko valkoisena tai mustana, nelivedolla ja sillä 2.8 litran 300hv bensaturbolla kiitos.

edit: ei pelkkä bensa vaan BioTurbolla tietenkin!
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
On muutenkin aika kuvottava Toyotan 2010 mallisto. Avensis on aivan järkyttävä.

Uusi Touareg onkin aivan toista maata. :haart:

2010_volkswagen_touareg.jpg

Täydellinen muotoilu! Nyt meikä himmaa auton vaihtoa, ostan tuon Touaregin kun ovat skidisti vanhenneet. Upean mallinen!!!
 
Paljon oli necra ajettu kun turbo ja kansi meni hautuumaalle?
Kansi alkoi vuotamaan 50 tonnin kohdalla ja toinen turboista nieli öljyt 65 tonnin kohdalla. Täysin vain ja ainoastaan mun tuuria... Koneen pitäisi kaiken järjen mukaan kestää vähintään 300 tonnia. Ja kenelle päätyy maanantai kappale?

Mutta on se nasta vekotin kun se toimii :)
 
Nimittäköön kukakin miksi vain, mutta se korkeampi maavara, huono nelari ja puuttuva alennusvaihde ovat silti älytön etu paskassa kelissä versus normiautot.


No kyllä tämä on tiedossa kun itselläni on Tucson.

Satuinpa tuossa vaan männä viikonlopulla ajelemaan Subaru Foresterillla skutsissa oikein kunnolla ja kyllä siinä hommassa huomasi mikä ero on SUV:lla ja maasturilla. Ei noilla SUV:lla ole mitään asiaa niille reiteille jossa Subaru oli kuin kotonaan. Subarun neliveto kun vaan on aivan käsittämättömän kova juttu, eikä sitä tajua ennen kuin itse vetää kunnon lenkin sillä umpihangessa.

Pointti siis oli se, että SUV ei ole maastoauto. Hyviä ominaisuuksia siinä toki on hurumycke verrattuna tavan etuvetomobiiliin, mutta maasturi? Not.
 
Zone-sarja -42%
Oliko kallis remppa?
Autohan on siis Eestin tuliaisia pienen mutkan kautta joten vein sen sinne remppaan. Turbon vaihto n. 40000 kruunua eli karvan alle 2600 eekua ja kannet n. 9000 kruunua eli karvan alle 600 euroa (molemmat auki kun ei tiedä kummalla puolella vuoto on, n. 12 tuntia duunia). Kannet tuli "halvemmalla" kun kone oli jo muutenkin irti. Tossahan kone otetaan kokonaan veke jos tarttee tehdä vähänkin isompaa remppaa kuin suodatinten vaihto.

Kun ongelmia alkoi ilmenemään, vein auton suomen VW:lle hoitoon. Pojjaat kurkisteli sitä kolme eri kertaa ja totesivat että ei me tota osata korjata. Annetut vaihtoehdot: 1) ruvetaan purkamaan konetta ja kun vika tulee vastaan niin kasataan taas, hinta-arvio 10-12k euroa 2) osta uusi moottori, hinta-arvio 25k euroa 3) osta uusi auto :)

Ei pojat Tallinnassakaan keksineet vikoja kuin vasta kolmannella kerralla, mutta eivät kuitenkaan ehdottaneet esim. uutta moottoria.

Mielenkiintoista nähdä miten paljon vääntöä tulee lisää kun pata ei vuoda joka nurkasta. Nyt sen voisi viedä Doc-Powerille piristettäväksi kun ei tartte pelätä että se laukeaa syliin...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Cadillacin SRX miellyttää kovasti omaa silmää. Tuo on sisältä aivan helvetin tyylikäs ja mukava istua! Mikään maasturihan toi ei ole mutta tollanen vähän korkeammalla maavaralla varustettu tila-auto.

Cadillac%20SRX.jpg
 
Pelästyin Mike aika pahasti silloin kun tulin siihen ABCn pihaan enkä nähnyt Hondaa missään, mutta Audi Q7 löytyi parkista. Olin jo melkeen varma, että nyt se on vaihtanut auton.
 
Pelästyin Mike aika pahasti silloin kun tulin siihen ABCn pihaan enkä nähnyt Hondaa missään, mutta Audi Q7 löytyi parkista. Olin jo melkeen varma, että nyt se on vaihtanut auton.

Q7 ei kyllä iske ollenkaan muotoilulta, mut CR-V se vastsa ruma onkin, siis tuo 05-koppa. Ens kerralla vaihdan kyllä semmoiseen, joka miellyttää myös silmää.
 
Kuolataan nyt täälläkin:



Discovery 4 on ihan unelmapirssi. Varsinki sisätiloilta tuo on harpannut hyvän askeleen eteenpäin. Oon kuolannut tuota mallia suunnilleen joka päivä sen syksyn esittelyn jälkeen. Just eilen kattelin, että 90 000e maksais 3.0 TDV6 HSE-varustelulla. Vähän liikaa opiskelijalle. :D
(Katu)maasturiluokasta päätyisin kyllä heti tähän tai Range Rover Sportiin, jotka on imo paljon miehekkäämpiä kuin vaikka x5 tai q7.

Aika hieno Disco 3 löyty nettiautosta:
http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/3026193
Paljonkohan tuommoinen 4.4 v8 kuluttaa :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Julmaa on kun tommoiset V10 laukeaa. Mutta mietippä hintoja merkkihuollossa jos olis ollut Cayenne alla.
Josko se nyt tosiaan kestäis allekirjoittaneen hellää käsittelyä jonkun vuoden ilman isompia remppoja. Ja hinta olisi ollut aivan eri suomessa, Tallinnassa muutenkin halvempaa ainakin työn osalta ja tutun kautta sai hiukka kiristettyä vielä alennusta.

Cayenne olisi aivan helvatan makee, mutta ei perse kestä bensakuluja sellaisella koneella jolla mun ego korjaantuis. Puhumattakaan tosiaan remonttien hinnasta :eek:

Tosta nasta menopeli :evil:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom