Katsastus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
onneksi itselläni on nykyään hyvä konttori missä autoni käytän. siellä ei sanota ku asiasta eikä puututa mihinkään epäolennaisiin seikkoihin ja henkilökuntakin on erittäin mukavaa.

Ei kannata liikaa luottaa. Joku vuos siellä on joku harjottelija, joka pistää vaihtamaan kaikki kumit ja auto on rekkarissa väärän värinen ja joudut ylimaalaamaan. Ei selityksiä!!! :D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lakikirjasta en tuota löytänyt, AKE:n sivuilta kyllä. Joten jokin asetus lienee olemassa, mutta mistä sen löytäisi? Samoin AKEn sivuilla ei selvästi sanottu vertailukohteen olevan aina alkuperäisen koon. Eli mistä tuon tiedon löysit?

Lmp auton rakenteen muuttamisesta 23.10.1998/779, luku 3, 10 §:

Auto on muutoskatsastettava, jos:

* vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm
* renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm

Alkuperäinen siis tarkoittaa alunperin rekisteriotteessa olevia vanne/rengaskokoja. Muutoskatsastettu kokohan ei ole alkuperäinen.

Ja mitä tarvitsee olla kunnossa autossa katsastukseen mennessä löytyy

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/5959...AADC262D89/0/3452082002_versio20_korjattu.pdf
 
Noniin nyt täytyy heittää parit tyhmät kyssärit :itku:

Eli kävin katsastamassa auton tossa pari viikkoa sitten ja vikoja löytyi jonkin verran. Yksi niistä viosta oli että vasen etusumuvalo näyttää liian alas, tuon tosin tiesin koska se on sen 3v. mitä auto on ollut mulla näyttänyt päin honkia. Tosin nyt siihen vasta puututtiin kun vaihdoin katsastus asemaa.
Siis voinko viedä auton uusinta katsastukseen johonkin muualle kuin missä noi hylsyt annettiin? Ei oikeen tekis mieli maksaa paria hunttia sen sumarin umpiosta kun en koskaan niitä kuitenkaan käytä. Autossa on xenonit ja ne on sen verran tehokkaat ettei noist sumareist oo minkäänlaista hyötyä.

Sit tällänen kyssäri että saakos katsastuksessa olla edessa eriprofiiliset renkaat kuin takana?
PRKL. ku piti kaks uutta kumia tilata ja muistin että vanhojen profiili ois ollut 45 ku se sit kuitenki oli 40.
On muuten hieman törkeen näkönen ku ne 45:set on viel edessä....:hyvä: Huomasin vasta ku olin saanu paikalle!

Saas nähä et kai sitä täytyy tilata viel kaks kumia jotka on 45 profiiliset. Tai sit vaihtaa niin et noi pienemmät ois edessä... Vituttaa viel ku ne 40:set on kuitenki vaan joku 3000km ajetut, ei viittis niitäkään mettään heittää!
 
Noniin nyt täytyy heittää parit tyhmät kyssärit :itku:

Eli kävin katsastamassa auton tossa pari viikkoa sitten ja vikoja löytyi jonkin verran. Yksi niistä viosta oli että vasen etusumuvalo näyttää liian alas, tuon tosin tiesin koska se on sen 3v. mitä auto on ollut mulla näyttänyt päin honkia. Tosin nyt siihen vasta puututtiin kun vaihdoin katsastus asemaa.
Siis voinko viedä auton uusinta katsastukseen johonkin muualle kuin missä noi hylsyt annettiin? Ei oikeen tekis mieli maksaa paria hunttia sen sumarin umpiosta kun en koskaan niitä kuitenkaan käytä. Autossa on xenonit ja ne on sen verran tehokkaat ettei noist sumareist oo minkäänlaista hyötyä.

Sit tällänen kyssäri että saakos katsastuksessa olla edessa eriprofiiliset renkaat kuin takana?
PRKL. ku piti kaks uutta kumia tilata ja muistin että vanhojen profiili ois ollut 45 ku se sit kuitenki oli 40.
On muuten hieman törkeen näkönen ku ne 45:set on viel edessä....:hyvä: Huomasin vasta ku olin saanu paikalle!

Saas nähä et kai sitä täytyy tilata viel kaks kumia jotka on 45 profiiliset. Tai sit vaihtaa niin et noi pienemmät ois edessä... Vituttaa viel ku ne 40:set on kuitenki vaan joku 3000km ajetut, ei viittis niitäkään mettään heittää!
Jos haluat uusinta katsastaa niin uusinta katsastus pitää suorittaa samassa paikassa missä hylky on annettu. toki voit katsastaa muualla mutta sitten tekee katsastuksen kokonaan uudestaan ja laskuttaa myös uudestaa.
Mikä auto sulla on, renkaitten takia ei pitäisi hylkyä tulla katsastuksessa, jos auto ei niistä rupea valittamaan, eli toiset autot ei hyväksy eri profiilisia renkaita alleen vaan abs ja luistonestot, ajovaukset yms rupee antamaan virheilmoituksia.
 
Hylätäänkö auto katsastuksessa jos takakontti ei aukea ulkokahvasta. Kyllä se kontti aukeaa kun ryömii sisäkautta takakontin sisälle ja aukaisee sen sieltä :)


Eli siis tiedän että kaikkien auton luukkujen/ovien tulee avautua, mutta onko tuo hylkykriteeri, että takakontti ei aukea (kahvasta).
 
Hylätäänkö auto katsastuksessa jos takakontti ei aukea ulkokahvasta. Kyllä se kontti aukeaa kun ryömii sisäkautta takakontin sisälle ja aukaisee sen sieltä :)


Eli siis tiedän että kaikkien auton luukkujen/ovien tulee avautua, mutta onko tuo hylkykriteeri, että takakontti ei aukea (kahvasta).

Aivan samaa mietin itsekin, eli takaluukku aukeaa vain sisältä.

Toinen kysymys on että kun etusumuvalot ei toimi ja toisen lasi puuttuu, niin edellinen omistaja oli tehnyt sellaisen amispatentin että oli teipannut ne umpeen. Parantelin tuossa yksi päivä teippauksia silleen attä irroitin toisestakin sen lasin ja teippasin sen kanssa umpeen. Elikkä nyt siellä on vaan se "kippo" joka on teipattu umpeen. Ei taida mennä katsastuksessa läpi? Tässä vielä kuva miltä näytti edellisen omistajan jälkeen. Tuosta on noi teipit jo vähän irronnut.
88.jpeg
 
Menee läpi noilla teipatuilla sumareilla, mikäli vaan ovat alkuperäiset. Tai edes vähän sen oloiset. Alkuperäiset valot saa kytkeä pois toiminnasta ja jättää autoon kiinni, lisävalot täytyy poistaa jos eivät toimi. Ja joutuu niitä lisävaloja välillä poistamaan vaikka toimisivatkin :hyper:
 
Jos haluat uusinta katsastaa niin uusinta katsastus pitää suorittaa samassa paikassa missä hylky on annettu. toki voit katsastaa muualla mutta sitten tekee katsastuksen kokonaan uudestaan ja laskuttaa myös uudestaa.
Mikä auto sulla on, renkaitten takia ei pitäisi hylkyä tulla katsastuksessa, jos auto ei niistä rupea valittamaan, eli toiset autot ei hyväksy eri profiilisia renkaita alleen vaan abs ja luistonestot, ajovaukset yms rupee antamaan virheilmoituksia.
Mulla on -01 Vectra.

Riittäisköhän se että teippaan vaan noi sumarit piiloon vai?
 
Zone-sarja -42%
Pitäisi riittää, tiedän samaa konstia käytetyn menestyneesti useaan otteeseen. Kuten joku totesikin, alkuperäiset sumarit saa ihan vapaasti poistaa toiminnasta. Onko sumari jotenkin paskana, ettei sitä voi vain säätää näyttämään oikein?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitäisi riittää, tiedän samaa konstia käytetyn menestyneesti useaan otteeseen. Kuten joku totesikin, alkuperäiset sumarit saa ihan vapaasti poistaa toiminnasta. Onko sumari jotenkin paskana, ettei sitä voi vain säätää näyttämään oikein?
Vasemman sumarin umpio paskana. Pitääköhän niistä poistaa vielä polttimot ettei ne toimis ollenkaan, vai riittääks tollainen teippiviritys?
 
Noniin... Käytin auton about vuosi sitten katsastuksessa ja silloin tuli huomauttamista, että oikeanpuolen parkki/seisontavalo on palanut. Sekun on sen verran turha kapistus, niin en ollut jaksanu koko paskaa vaihtaa ja nyt aloin vaihtamaan kun pitäisi katsastaa taas auto. Nyt vaan kävi ilmi ettei itse lampussa ole vikaa vaan vika on jossain muualla. Ilmeisesti johdoissa. Kysymys siis kuuluu, että mitä katsastuksessa sanotaan tuollaisesta, kun sama vika edelleen edellisestä vuodesta? Antaako ne suorilta hylsyn vai kirjaako ne taas, että se lamppu pitäisi korjata.

Ei kiinnostais noita johtoja alkaa käymään läpi noin turhan asian takia. Ja onko kellään hyviä veikkauksia mistä vikaa voisi etsiä? auto siis renault megane vuosimallia 2000.
 
Noniin... Käytin auton about vuosi sitten katsastuksessa ja silloin tuli huomauttamista, että oikeanpuolen parkki/seisontavalo on palanut. Sekun on sen verran turha kapistus, niin en ollut jaksanu koko paskaa vaihtaa ja nyt aloin vaihtamaan kun pitäisi katsastaa taas auto. Nyt vaan kävi ilmi ettei itse lampussa ole vikaa vaan vika on jossain muualla. Ilmeisesti johdoissa. Kysymys siis kuuluu, että mitä katsastuksessa sanotaan tuollaisesta, kun sama vika edelleen edellisestä vuodesta? Antaako ne suorilta hylsyn vai kirjaako ne taas, että se lamppu pitäisi korjata.

Ei kiinnostais noita johtoja alkaa käymään läpi noin turhan asian takia. Ja onko kellään hyviä veikkauksia mistä vikaa voisi etsiä? auto siis renault megane vuosimallia 2000.
Mulla oli aikoinaan samanlainen ongelma takasumareiden kanssa. Sillä oli jotain tekemistä peräkärryn valojen kanssa. Autostani oli peräkoukku otettu pois mutta se liitin oli jäänyt paikoilleen, ja siinä liittimen nastassa oli jokin vika ettei se yhdistänyt tiettyjä johtoja. Revin koko liittimen irti ja yhdistin ne oikeat johdot ja homma skulasi... Tiedä nyt näistä voisko johtua tuosta mutta jos sulla on tai on ollut peräkoukku niin kannattaa katsoa se liitin"pesä" onko kovinkin ruosteessa. Siellä on sellainen nasta mikä painuu pohjaan ja yhdistää sillat kun siihen tökkää sen peräkärryn johdon.
 
Vasemman sumarin umpio paskana. Pitääköhän niistä poistaa vielä polttimot ettei ne toimis ollenkaan, vai riittääks tollainen teippiviritys?

Ei ne periaatteessa saisi toimia, jos on "poistettu käytöstä". Jos etusumareilla sattuu olemaan oma sulake, niin sen pois nappaaminen on polttimoiden irrotusta nopeampaa.
 
Ei ne periaatteessa saisi toimia, jos on "poistettu käytöstä". Jos etusumareilla sattuu olemaan oma sulake, niin sen pois nappaaminen on polttimoiden irrotusta nopeampaa.
Jees... täytyypäs käydä tsekkaa et jos löytyis niille oma sulake!
 
Miten tarkkoja nuo nykyiset pakokaasumääräykset ovat? Kohta pitäisi katsastaa auto ja pakokaasuissa on lievä öljyinen haju jos antaa vähän enemmän kierroksia. Se ei kuitenkaan syö öljyä, olen tarkistanut viikon välein ja aina on ollut öljyä ylärajaan asti.
 
Miten tarkkoja nuo nykyiset pakokaasumääräykset ovat? Kohta pitäisi katsastaa auto ja pakokaasuissa on lievä öljyinen haju jos antaa vähän enemmän kierroksia. Se ei kuitenkaan syö öljyä, olen tarkistanut viikon välein ja aina on ollut öljyä ylärajaan asti.
Kyllä ne tarkkoja on, jos päästörajotuksista menee yli ni hylkyä tulee.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom