Kasvissyönti, neuvoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SissiBF
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Lumi sanoi:
Tuula Laamanen kertoo mm. että: "Eräs evankelista-parantaja kiteytti asian niin, että ihmisten sairaudet ja vaikeudet ovat vain Jumalan puutetta. Paranemisen tai muun ihmeen kokeneet ovat muuttuneet ihmisinä iloisiksi, optimistisiksi ja onnellisiksi. Uskovilla on usein myös terveelliset elintavat ja luontoa tai luonnonmukaisuutta korostavat arvot sekä huikea määrä myötätuntoa kärsiviä kohtaan."

En halua todellakaan loukata ketään mutta varsinkin tuo viimeinen lause on aivan silkkaa paskaa.. Sorry!ei voi ymmärtää... Mun "uskominen" loppui aika tasan rippikoulun jälkeen ja sitä kielteisemmäksi oon mennyt mitä vanhemmaksi oon tullut... Ja jos uskovat ovat terveempiä kuin ei uskovat niin minkäs ihmeen takia mä oon pitänyt 2,5 vuoden aikana yhteensä 5 pvä saikkua, nuhan takia ja sekin viime syksynä vasta... (oon ravintola-alalla, oli pakko jäädä ettei ruokaan mee bakteereita ym ym...)

Ei mulla muuta...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No uskovien arvothan ovat kiinni aika paljon siitä mihin uskotaan. ns.perinnekristillisyys on aika ekokatastrofaalista.

Kääntykää buddhalaisiksi ja pelastakaa maailma! (tämä Bodhipaksan innoittamana).

Zone-sarja -42%
Tässä olis yks kasvisruokaohje. Ravintosisältönsä puolesta sopii liikkujalle ja on lisäksi todella edullista evästä. Olen itse ex-kasvissyöjä. Aloitin noin 7 vuotta sitten lakto-ovo -linjalla (liha pois, maitotuotteet ja muna ok) ja siitä olen pikkuhiljaa "löysentänyt". Aluksi kuvioon tuli mukaan kala, nykyisin syön myös kanaa.

Tomaatti-soija -pastakastike
(Laita soijarouheet veteen turpoamaan)
Pari sipulia
Porkkanaa ohuina siivuina (kuorimaveitsellä saa hyvin)
1-2 tomaattimurskapurkki
mausteita, chiliä, valkosipulia, yrttejä..
(maukkaan lisän tuo jokin tomaattipohjainen maustekastike, esim Heinzin tomaattioliivitahna, nam)
Lisukkeeksi esim. tummaa pastaa.

Kuullota pilkottu sipuli öljyssä, lisää porkkana ja soija (vähän saa jäädä nestettä). Käristä settiä reilu 5min. Lisää tomaattimurska ja mausteet. Kiehauta. Valmis. Ruokaa seuraavaksi neljäksi päiväksi :D .

Soijan määrää en osaa tarkasti sanoa, ehkä 1-2dl soijaa yhtä tomaattipurkkia kohden. Tumma soijarouhe on ainakin minuun makuuni vahvaa, että aika tomaattipitoista saa kastike olla, ettei soija maistu liikaa läpi.

Kerran laiton mausteeksi kaupan valmiin jauhelihakastikemausteseoksen. Lihansyöjäksi vannoutunut ystäväni söi annoksen hyvällä ruokahalulla luullen jauhelihaksi. Mun makuun safka oli ehkä liian suolasta (valmiissa sekotuksissa tuppaa olemaan kauheesti suolaa!), mutta kastikkeen koostumuksesta tuli "jämäkämpi".

Hyvän makuista ja sopivaa opiskelijan kukkarolle.

Hyvä ohje, lillu! Itse asiassa yksi suosikkisoijaruokani.

Se on muuten aika hauskaa, että kasvissyöjille pitää olla näitä lihankorvikkeita. Että jos ei ihan oikeasti ole valmis luopumaan lihasta, niin eiköhän liha sitten tule halvemmaksi. No nyt täti on ilkeä, sillä onhan se kivaa kun voi tarjota kaikille samaa safkaa, jota hardcorelihansyöjä ehkä pitää hieman...omituisena ja joka saa vegaanin yökkimään kaikesta tiedosta huolimatta.

Ja se suola. Muistan saaneeni joskus vuonna lehmä ja papu maistaa ns. soijanakkia: tikkusuolainen, erittäin vahvasti maustettu pala kumia (toivottavasti ovat nykyisin parempia ja halvempia). Ja kaupan päälle terveyskaupan tädin paasaus siitä miten suomalaiset lihovat joka kesä useita kiloja kun ne syövät sitä makkaraa!

Latest posts

Back
Ylös Bottom