kasvikset ( niin, ne vihreät )

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjj84
  • Aloitettu Aloitettu
Jaa mä oon aina luullu että pillereistä saa tarvittavat vitamiinit:(

täytyy vissiin ruveta harkittee syömistä;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Nike
Parsakaali on hyvää kun sitä höyryttää pikkasen tai laittaa mikroon minuutiksi, heittää päälle oliiviöljyä+mustapippuria.

Hitto, tuota pitää kokeilla! Kiitti! Tähän asti oon vetänyt parsakaalit silteensä, höyrytettyinä. Lisämaku ei oisi pahitteeksi.

Höyrytykseen ylivoimainen vinkki: kandee ostaa semmonen teräsritilä, siis semmonen pyöree, joka laitetaan kattilan pohjalle ja josta aukee semmoset siivet. Siihen vaan potut, vihannekset, parsat yms. höyrytettävä stuffi, kattilan pohjalle n. puol litraa vettä, niin hyvä tulee. Potuista ja kasviksista tulee paljon napakampia ja paremman makuisia tuolla värkillä kuin vedessä keittämällä ja varmaan säilyy ne vitamiinit, flavonoidit yms. paremmin. Eikä maksa paljoo, olikohan jotain parikymppiä markoissa, kun aikoinaan ostin. Made in China, mutta Stainless Steel kumminkin.

Täällä on nyt mainittu vitamiinit ja imeytymiset ja flavonoidit... Mutta eikös kasviksista saa myös tärkeitä entsyymejä?

Vielä vinkki kasvisten kypsentämiseen. Itsekin ennen höyryttelin ritiläkattilassa, mut vielä helpompaa on laittaa mikroon ja jotakin maustekastiketta (esim. barbeque :hmmm: ) tilkka päälle. Hyvää tulee ja nopeasti, mikrokypsennys ei vie kuin muutaman minuutin. Itse laittelen broitsufileen tai pihvin lisäkkeeksi usein pelkkiä maustettuja mikrorehuja (joku valmis pakastesekoitus), annos pysyy vähäkalorisena mut on silti namia.

..öljy on hyvää & terveellistä.
en tietty jotaa kalaöljyä saldeen heittäisi :lol1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom