Kasvanut ruokahalu!

BCAA-valmisjuoma -40%
Viime viikolla huomasin, että ruokahalu on kasvanut. Ennen söin tasaisesti sen 2300 kcal päivä ja nyt on menty viiminen viikko 2600-2700 luokkaa.. Mistä tää johtunee? Ruoka-aineet on kuitenkin samat ja liikunta sama ¤kertaa viikossa punttia ja 1-2 aerobista lähinnä juoksua + vähän hyötyliikuntaa päivittäin. Viikossa ei kerkee mitään muutos näkemään mutta voi apua jos tää jatkuu näin. Elämäntilanteesta sen verran että YO-kirjotukset painaa päälle. Mietin, että voisiko tää johtua stressistä? Vaikka en kyllä tunne olevan kovin stressaantunut kaiken työn lomassa. Ei siinä mitään on todella kivaa syödä paljon mutta ettei nyt ihan pullataikinaksi kuitenkaan leviäisi... :rolleyes:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
En osaa oikein ottaa kantaa, mistä tuo sinun kohdallasi voisi johtua. Mulla oli ihan törkee ruokahalu koko syksyn ja talven tähän saakka. Syksyn tein salilla lyhyitä sarjoja mahdollisimman isoilla painoilla ja ihan koko ajan teki mieli syödä. Melkein mitä vaan. Joinain päivinä söin varmaan enemmän kuin mieheni, joka treenaa paljon useammin kuin minä, melkein joka päivä. Nyt kuukausi sitten siirryin takaisin "naisellisempaan" treeniin, pienensin painoja mutta pidensin sarjoja. Ei tee yhtään samalla lailla mieli tunkea koko ajan jotain suuhun. Ihanaa kun vyönreiät on taas entisillä kohdillaan ja farkut ei purista reidestä ja perseestä!

Eli ei musta sitten punttimimmiä tullut. Mutta olen paljon onnellisempi ja tyytyväisempi itseeni. En tykännyt yhtään, millaiseksi mun kroppa alkoi kovien painojen kanssa heiluessa muodostua.

Ja ennenkuin suututte, kerron, että mulla ilmeiseti on anatomisesti jo valmiiksi aika isot lihakset. Punttitreenillä ne saa suht helposti kasvamaan lisää. Mutta ongelma on se, että olen liian mukaivuudehaluinen ja perso herkuille, etten halua elää raejuusto-rahka-tonnikalalla loppuelämääni. Mulle kävi niin, että lihakset kasvoi, mutta läski ei sulanut, joten musta alkoi tulla liian iso. Enkä ole mitenkään pieni tyttö ennestään... No en nyt mikään amatsoni, aika peruspohjoiseurooppalaisen kokoinen. Mutta en todellakaan mikään siro linnunluinen voimistelija. Joten katson itselleni parhaaksi tavaksi treenata aerobispainotteisesti.

Tais mennä aika aiheen vierestä...

Hmm... kyllä mulla ainakin ruokahalu kasvaa stressaavissa tilanteissa, vaikka en itse koe olevani stressaantunut. Sitten kun olen tosi jännittynyt, usein en pystykään syömään mitään. Eli sitä kait voi pitää äärimmäisenä stressinä. Mutta siis kirjoitukset vois hyvinkin aiheuttaa tuollaista piilostressiä. :D

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Ruokahalu on merkki hyvinvoinnista:D Jos salilla tulokset nousee niin onhan se aika luonnollista että kroppa huutaa lisää leipää kasvaakseen ja kehittyäkseen. Ei tuo 2600 vielä kovin hurjalta kuulosta. Stressihän myös lisää kehon kierroksia ja aivotyökin vie energiansa. Kannattaa kuunnella sitä kehoansa ja jos 2300 ei riitä niin miksipä ei söisi enemmän:) Puhtaalla ruualla tuskin pullataikinaksi tuosta vain turvahtaa, mutta jos alkaa joka päivä mennä viineri poikineen niin sitten vois olla aihetta huoleen. Tsemppiä yo-kirjotuksiin ja jatkahan urheilullisella tyylillä eteenpäin niin hyvä tulee! ainahan sitä sitten kesäksi voi vähän vyötä kiristää jos tarve tulee.

Joo siis toki puhtaalla ruokavaliolla menään suurinosa ajasta. On tuo treeni tyylikin muuttunut muutama viikko sitten 4-jakoisesta 2-jakoiseen. Mietin, että jos sillä on jokin viive vaikutus kun treenit on kuitenkin vähän pidempiä ja enemmän suuretkin lihasryhmät trrenataan nyt 2 kertaa viikossa entisen yhden kerran sijaan. Mutta seuraan nyt tilannetta, onneks läskin kertymiseen voi aina puutua ja hankkiutua siitä eroon jos alkaa näyttää huonolta. Ja tosiaan Haukkari oli oikeassa ettei tuollainen 2600-2700 vielä hirveesti ole 60 kiloiselle mutta se vaan tuntuu juikeelta kun on tottunut pienempiin määriin..

Ruokahalu on merkki hyvinvoinnista:D Jos salilla tulokset nousee niin onhan se aika luonnollista että kroppa huutaa lisää leipää kasvaakseen ja kehittyäkseen. Ei tuo 2600 vielä kovin hurjalta kuulosta. Stressihän myös lisää kehon kierroksia ja aivotyökin vie energiansa. Kannattaa kuunnella sitä kehoansa ja jos 2300 ei riitä niin miksipä ei söisi enemmän:)

Amen to that. Kyllä se ihmisen kroppa loppujen lopuksi on aika viisas systeemi ja kertoo paljon hyödyllisiä asioita, jos vain annamme sille mahdollisuuden - ja osaamme tulkita sen kertomat viestit oikein.

Menee hieman aiheen viereen, mutta juurikin ym. syystä päätin ottaa itselleni tänä keväänä projektiksi opetella syömään ilman kaloreiden laskemista. On muuten yllättävän vaikeaa, kun on ~15 vuotta tuota laskeskelua harrastanut... Saas nähdä, kuin ämmän käy!

EDIT: Raejuusto-rahka-tonnikalalinjalle en minäkään suostu missään tapauksessa, vaan syön sitä, mikä on mielestäni hyvää (tosin kyllä tykkään rahkasta, joten sitä menee päivässä usein purkki poikineen :D). Onneksi terveellinen ja huolella valmistettu ruoka on usein myös erinomaisen maistuvaa :)

Joo siis toki puhtaalla ruokavaliolla menään suurinosa ajasta. On tuo treeni tyylikin muuttunut muutama viikko sitten 4-jakoisesta 2-jakoiseen. Mietin, että jos sillä on jokin viive vaikutus kun treenit on kuitenkin vähän pidempiä ja enemmän suuretkin lihasryhmät trrenataan nyt 2 kertaa viikossa entisen yhden kerran sijaan. Mutta seuraan nyt tilannetta, onneks läskin kertymiseen voi aina puutua ja hankkiutua siitä eroon jos alkaa näyttää huonolta. Ja tosiaan Haukkari oli oikeassa ettei tuollainen 2600-2700 vielä hirveesti ole 60 kiloiselle mutta se vaan tuntuu juikeelta kun on tottunut pienempiin määriin..

Uskon kyllä, että A. suurien lihasryhmien lisätty (kaksinkertainen entiseen nähden!) treenaaminen ja B. pitemmät treenit vaikuttaa huomattavasti ruokahaluun, kuten myös kulutukseen. Jos ajattelee vaikkapa mavea ja kyykkyä, kuluttaahan ne ihan eri tavalla kuin vaikkapa hauiskääntö, if you know what I mean. ;) Todennäköisesti tilanne pysyy tasaisen tasapainoisena, kun vaan annat itsesi syödä sen verran, kun tunnut tarvitsevan. Muuten voi olla, ettet jaksakaan noudattaa uutta rankempaa treenijakoasi. Uskoisin siis, että uudella treenijaollasi ihan aktuaalisesti kulutat myös hiukan enemmän ja siitä johtuu myös ruokahalukkuutesi. Eiku syömään... :thumbs:

Voi elämä! oon ihan samassa tilanteessa sun kanssa etteteete! Mulla myös yo kirjotukset tulossa ja oon nyt laittanu ylös vähän mitä päivän mittaan syön, kun on tosiaan tullut huomattua että ruuan määrä on kasvanut. Mullakin menee helposti 2700 kcal per päivä ja ihan puhdasta ruokaa. Ihan varmasti stressi vaikuttaa, mulla saman suuntasia juttuja myös jos stressaan jostain muustakin.
Toisaalta tää pienoinen stressi on myös kasvattanu mun liikuntamäärää niin että oon muuttanu 3 krt viikossa puntin neljään ja muinakin päivinä on lähettävä tekemään edes jotain salille.
Mutta, mutta... Oon aatellut että vaikka nyt söisin nää seuraavat vielä jäljellä olevat viikot ennen kirjotuksia tätä rataa, niin ei siitä pahemmin vahinkoa koidu.. Varmaankin ruokahalu palaa samoille linjoille itsekseen! toivottavasti... :D
(paitsi sitten tulee pääsykokeisiin luku.. voi ei.. :))

Mutta, mutta... Oon aatellut että vaikka nyt söisin nää seuraavat vielä jäljellä olevat viikot ennen kirjotuksia tätä rataa, niin ei siitä pahemmin vahinkoa koidu.. Varmaankin ruokahalu palaa samoille linjoille itsekseen! toivottavasti... :D
(paitsi sitten tulee pääsykokeisiin luku.. voi ei.. :))

Sama täällä.
Ja juttelin tossa myös luokka kavereiden kanssa ja osa on huomannu ihan saman vaikka ei puntilla käviskään. Eli ehkäpä se stressikin on osa syy. Ei paineita vaan ruokaa sen verran kun hyvältä tuntuu :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom