Kaseiinin sekoittamisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cuscus
  • Aloitettu Aloitettu
Iltraprotskuksi tuli hommattua tuota Calsium Casseinatea ja ekalla kerralla meni aika vanukkaaksi. Nyttemmin kikkailen about 40/60 suhteessa hera/kaseiini drinksun. Ei mene vanukkaaksi. Ja ihan fastin sheikkerillä niin kylmään veteen kuin hanasta vaan tulee, mukaan vielä ruokalusikallinen rypsäriä ja löylyllä alas vaan. Eikä se maku kauaa töki kun menee heti pesemään hampit ja goisimaan :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lueskelin John Berardin juttuja tuossa.. Ja lähinnä koin ahaa-elämyksen. Eli ei sinällään mitään uutta, mutta käytännössä kokeilemisen arvoista.

Eli eikö ehdottomasti kannatakin ottaa iltaprotskuksi kaseiinia JA heraprotskua.

"
[11:12] <strike-> heran ja kaseiinin erot: Heraproteiinia 30g -> 1h päästä veren aminopitosuudet 300% -> 2h päästä 92% -> 4h päästä takas lähtötilanteessa. Kaseiinia 30g: -> 2h päästä 32% -> 4h päästä 35% -> 7h päästä tasot vieläkin koholla. Eli kun halutaan estää proteiinien hajoamista, käytetään kaseiinia. Kun halutaan nostaa proteiinisynteesiä, syödään heraa.
"

Siinä johdanto asiaan.. Ja sen verran vielä, että kaseiini ja hera yhdessäkin nautittuna ilmeisesti aika pitkälti imeytyy eri vaiheissa.

ELI --> pelkällä kaseiinilla ei juurikaan saavuteta yön aikana muunlaista tilaa kuin proteiinien hajoamista estävä tila. Kun yödrinksuun lisätään heraa, saadaan veren aminotasot korkealle juuri kasvuhormonipiikin vaiheille, ja näin saavutetaan hyvin korkea proteiinisynteesi. Sekä estetään loppuyön ajaksi kaseiinin avulla proteiinien hajoaminen.

Näin varmaan moni jo toimiikin ? .. Itse aion tästä lähin näin tehdä.. Kuulostaa erittäin järkevältä. :thumbs:

Juuri vähän aikaa sitten koitin sekoittaa tuota Fastin maitoproteiinia jugurttiin ja hyvinhän se onnistui :). tuli ihan älyttömän hyvää rahkan kaltaista mössöä. maitoprotsku tietty teki jugurtista paljon sakeampaa, mutta se vaan helpotti syömistä ja mömmökkä oli suorastaan suussa sulavaa :). nyt koisimaan. Hyviä öitä.. :zzzz:

strike sanoi:
Lueskelin John Berardin juttuja tuossa..

:)
Aminohappojen oksidaatio lisääntyy myös mutta se taitaa olla pienempi ongelma etujen rinnalla. Tällä hetkellä vetelen maitoprotskua ja rypsäriä iltaisin mutta opitimi voisi olla kaksivaiheinen iltadrinksu jossa ensin otetaan herat ja vasta sitten hitaammin imeytyvä tavara :D

Mä oon saanu kaseiinin kauheeksi mömmöksi myös veden kanssa. Tosiaan nestettä joutuu laittaa ihan törkeesti, että sen saa jotenkin kulauteltua kurkusta alas, aikas isoina klöntteinä vaikka. Pulmista isoin on, että Maku on aivan kaamee!

Nyt tarttis kuitenkin maustamisvinkkejä, koska nää mielipiteet on vaihdellu. Siis voiko sitä sekottaa mehutiivisteen kanssa ja onko se kelvollista maultaan? Muita vaihtoehtoja ton kaakaon tilalle, ei meinaa oikein uppoo mulle???

Oon yleensä vetäny pure whey suklaan kans suhtees 40/60 siis kaseiinii enemmän. Toiminu ihan hyvin ja siihen päälle viel 1 rkl rypsärii + 1 rkl kalanmaksaöljyy.

Nyt sit tänään ku pure whey oli loppu ni pistin kaakaojauheen kans ni tuli parempaa! Pistin 2 lusikallista.. tiedä sit mitää nää on jotain rkl ja tl väliltä. Paljonkohan on hiilareita tossa? Tuskin mitenkään kauheesti...

Eilen tuli paketti postiin ja pääsin sekottelemaan välipalajuomaa:

- 1/3 kaseiini
- 1/3 evon hera
- 1/3 evon soija

Hyvin meni sekasin, eikä mitään häiritsevää vaahtoamista ollut ja vähän kaakaojauhoa niin tuli ihan juotavan makustakin. Ehkä tota kaseiinia ei kuitenkaan kannata ihan sinällään veteen sekotella, jonkun kaverina menee loistavasti. Maku siinä ei ole huono, mutta yksinään vaahtoaa aika kiitettävästi.

Suositut

Back
Ylös Bottom