karua faktaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arni
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
kertokaapas te kokeneemmat punttaajat omiin kokemuksiin ja kuultuun tietoon perustuen että kuinka pitkälle voi päästä natuna?

tiedän että geenit,motivaatio,sarjaohjelma,omat testotasot ja muut tekijät vaikuttavat ratkaisevasti mutta kai se raja jossain tulee vastaan(?)

itse olen päättänyt pysyä natuna ja ja testata omat rajani ilman roinaa joten kertokaahan mihin asti on mahdollista päästä?(vrt.penkki,kyykky tai mave tuloksia...)en ole mikään ihmelapsi ja olen suht'koht "normaali" rakenteeltani sekä geeneiltäni ja haaveena olisi saada joskus 100-110kg tiukkaa lihaa tähän vajaa 190 cm:n ruhoon(mahdollista?)

tällä hetkellä minua kiinnostaa raaka voima sekä näyttävä fysiikka joten en ole kehonrakentaja taikka voimannostaja(tosin tuevaisuus näyttää...)

jos otetaan esimerkikisi penkkipunnerrus,niin kuinka monta VARMASTI natua 200kg:n penkkaajaa tiedätte?siinä olisi itselleni tavoitetta saada joskus tuo maaginen romu nostettua...

motivaatiota minulla riittää joten en usko sen siitä ottavan kiinni...kysyn nyt vain tietoa ihmiskehon OMASTA voimantuoton rajallisuudesta...jos teillä on jotain hyviä esimerkkejä kerrottavana niin pistäkää tulemaan(mm.tulokset natuna ja roinaamisen jälkeen jne.)

PS.onko totta että natuna täytyy vaihtaa ohjelmaa useammin kuin roinanneena?

kiitos etukäteen jo niin kauan kaivatuista vastauksista!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
[avautumista]

arni, olet (profiilin mukaan) 17 vuotias. vielä ei ole aika suunnitella roinaamista. katsotaan asiaa uudestaan 13 vuoden päästä.

[/avautumista]

Originally posted by vitvall
arni, olet (profiilin mukaan) 17 vuotias. vielä ei ole aika suunnitella roinaamista. katsotaan asiaa uudestaan 13 vuoden päästä.

vitvall, et ilmoita ikääsi profiilissasi, mutta voisi olla korkea aika harjoitella hieman luetunymmärtämistä. Katsotaan jos seuraavan uudestaan luettuasi ymmärtäisit.

Originally posted by arni
itse olen päättänyt pysyä natuna ja ja testata omat rajani ilman roinaa

Varmasti nostan vielä sen 100kg penkistä, natikkana.

Tämähän on täysin yksilökohtaista, jos alussa on painoa 75kg tai 110kg miten luulet että käy :jahas:
Ja siitä miten olet treenisi rakentanut ja miten siihen suhtaudut, jos joka vkl menee ryypätessä ja toinen verrokki treenaa ja venyttelee, niin kuinka käy?

tähän ei ole olemassa oikeaa tyydyttävää ratkaisua; kun treenisi ovat 2 vuoden aikana jämähtäneet, ja olet koko ajan treenannut kova, oikeasti, niin sitten voin hakea apuja jos siltä tuntuu, ei kuitenkaan ennen ainakin 3v treenitaustaa; syyt nivelet ja jänteet eivät ole kehittyneet tarpeeksi..

Jatkakoon viisaammat...

edit: jeesus noita typoja

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15: En enää ikinä vastaa mihinkään kännissää...

Originally posted by jarre55
180 penkkiä , 320 vetoa ja 280 kyykkyä on suurimmat painot mitä tiedän natikkana otetun.

En tiedä onko tuo varusteilla,mutta ipf- vermeillä 100% natu 300kg.

Niinpä niin

Itse en tunne ketään joka olisi natikkana nostanut 200kg penkistä, mutta kyllähän noita lahjakkuuksiakin varmasti on.
Noi muut liikkeet saa varmasti hyvinkin tonne 250kg pintaan jos on hyvät geenit ja reenit ja paljon rahaa lis.ravinteisiin, muutenkin hommat täysin pihvi...niin?????mutta penkki huh huh ei todellakaan ....paitsi jos olet yhtä kova jätkä kuin:david:

Pitkälle voi natuna päästä, mutta paljon se vaatii - eikä motivaatio yksin riitä - pitää tuntea itsensä helvetin hyvin, eikä oo niin paljon varaa vetää överiks; kaiken pitää olla aivan vitun viimesen päälle. Tää on jotain, mitä voi hieman laiminlyödä, jos roinaa raskaasti.

Mutta motivoidakseni arnia ja muita natikka-4ever-henkisiä ihmisiä, kehotan etsimään esim. kuvia John Hansenista, joka oli taannoin Natural Mr. O ja aivan fantastinen näky 90-luvun lopullakin (tuoreempia kuvia en muista nähneeni). Miehellä on luonnollisesti erinomaiset geenit, mutta kyllä sitä ihastellessa saa hyvän kuvan siitä, kuin pitkälle VOI mömmöittäkin päästä:thumbs:

Ainakin on varmaa, että pidemmälle pääsee, jos ei anna muiden eikä itsensä määritellä jo alkuvaiheessa rajoja!!

On vaikea sanoa mitään absoluuttisia rajoja, sillä usein yksilön kärsivällisyys rimpuilla natuna loppu (reilusti) aiemmin kuin varsinainen raja tulee vastaan. Tämän hetken ennätyksiä voimanostossa ovat yli 500 kilon kyykky ja lähes 400 kilon penkki sekä yli 400 kilon veto. Uskon, että kyseisissä yksilöissä olisi riittänyt natuna potentiaalia esim. 350 kilon kyykkyyn ja 250-300 penkkiin sekä 300+ kilon vetoon. Se on sitten eriasia mihin tuloksiin asti kyseiset yksilöt natuna nostelivat. Näistä asioista ei voi olla kuitenkaan varma.

Mike Miller sanoo T-magin haastattelussa:
T-mag: How about drugs?

MM: Listen, I've been accused of taking steroids since I was benching 500 pounds, but I didn't start until I was at 655. Actually, this is only the second cycle I've ever done in my life.

Itse olen nostellut 12 vuotta natuna ja aion jatkaakin natuna siihen asti kunnes voin rehellisesti sanoa itselleni, että nyt olen kokeillut kaikkia sallituja keinoja tulosten parantamiseksi. Siinä vaiheessa aloitan roinaamisen tai vaihdan lajia!

Ei ne natikkarajat ole mikään absoluuttinen seinä, mistä ei pääse läpi millään. Aina on mahdollista kehittyä treenaamalla paremmin, lepäämällä paremmin ja syömällä + supplementoimalla paremmin. Litet bättre niinkuin Curre aina sanoi. One little baby step at a time... Kehitys vaan hidastuu mitä pidemmälle pääsee, mutta ei se ikinä täysin lakkaa ennen vanhuudesta laskevia testotasoja tai vammoja.

Täällä kaikki junnut kyselee, miten paljon lihaa tai penkkimaksimia voi odottaa vuodessa tms. natikkana. Tämä tarkoittaa, että koko voimaharjoittelun pointti on täysin hukassa. Tavoitteet pitäisi olla esim. se seuraava 5-10 kiloa penkkiin, sitten se seuraava jne. Ei ole mitään järkeä ottaa tavoitteeksi 200kg penkkiä jos nyt menee 60 kilolla vitonen, sillä ei ole mitään ohjelmaa tai roinakuuria, jolla tuollainen tulosnosto olisi mahdollinen.

Lopuksi: se "lopullinen" maali jää kaikilta saavuttamatta kuitenkin oli kyse sitten voiman tai massan ja kireyden tavoittelusta - roinasi tai ei. Homman pointti on se tie ja miten sen kulkee, ei se, minne se tie lopulta vie. Kukaan ei varmasti ole ikinä peiliin katsomisen tai onnistuneen kyykyn jälkeen ajatellut, että nyt mä olen perillä, nyt riittää tän tän kunnon ylläpito.

Originally posted by Omna
Originally posted by Olbe
En tiedä onko tuo varusteilla,mutta ipf- vermeillä 100% natu 300kg. [/QUOTE

Aika vaikea uskoa, ehkä yksi miljoonasta voi tuohon pystyä....

]

No kaveri on 110% voimanostaja ja TÄYSIN lajille omistautunut. Penkki onkin sitten alle 200....

Jaa, mä ajattelin et penkki 300kg natuna...no nyt alkaa kuulostaa jo järkevämmältä..

Vittu, reumaiset aivot... :D Eli joo ihmettelinkin,että mikä tuossa nyt niin ihmeellistä muka on eli kyykky 300, penkki 180, veto 310. Mielestäni varsinkin veto on natulle tosi kova.

Jaa, mä ajattelin et penkki 300kg natuna...no nyt alkaa kuulostaa jo järkevämmältä..

BTW onhan tuokin nähty ja vielä Suomessa....

Tuolla treenipainot-threadissä on Battle kertonut komeista natutuloksistaan.

Ainakin mä uskon ne, en käsitä, miksei 16 vuoden treenillä voisi päästä natunakin komeisiin tuloksiin...

Ainakin haluan uskoa niin... :evil:

Originally posted by AK-47

Mutta motivoidakseni arnia ja muita natikka-4ever-henkisiä ihmisiä, kehotan etsimään esim. kuvia John Hansenista, joka oli taannoin Natural Mr. O ja aivan fantastinen näky 90-luvun lopullakin (tuoreempia kuvia en muista nähneeni).

Alta pois! <A HREF="http://www.naturalolympia.com/PhotoAlbum/">Tästäpä</A> klikkaamalla pääsee John Hansenin valokuvagalleriaan, ja kyllä on äijä vaan aivan älyttömässä kunnossa natuna, tuohon kokoon ei monet tule ikinä pääsemään edes roinalla!

:worship: :worship:

Tuollakin Gold's Gymin sponssit takana kuvissa... :) On kyllä jannulla vielä pelottavampi selkä kun mikellä. ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom