Karkkikysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jingis
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
aaaah =)

Joo kyllähän se olis välitavoitteena mennyt ;) Onneksi tuo on ollutta ja mennyttä. Nyt vedetään uutta nousua, mutta hitaasti lihaksien muodossa. Tosin kilomäärätavoite ei ole ihan noin korkealla :)

missä sulla menee sit paino nyt? Itellä on tavotteena mennä reilust yli vanhasta tappipainosta :D

missä sulla menee sit paino nyt? Itellä on tavotteena mennä reilust yli vanhasta tappipainosta :D

Tällä hetkellä joku 69kg on menossa suht. ok rasvoilla. Dieettasin viimeiset 10kg tuossa keväällä pois ja nyt olen tikku. Parasta kynisryhmää :dance:

Lihaa niukasti, läskiä niukasti. Oikeastaan mitään ei ole, ei edes voimaa. Suunta on kuitenkin kovasti ylöspäin :)

Signaturessa olevasta linkistä löytyy lisäinfoa JOS kiinnostaa.

ai niin alas menit? :wtf: Mä tiputin johonki 88 ja sit aloin taas nostaa :D

Joo, koska alunperin pudotin painon väärin. Kaikki pudotus 120 -> 80kg tapahtui väärin. Söin todella vähän, en tiennyt mitään makroravinteista enkä mistään muusta. Luulin että rasva lihottaa jne eli juuri sitä perussettiä mitä suurin osa ylipainoisista on. Tietämättömiä ravinnon perusteista.

Oli huimausta, tukkoista oloa ja kaikkea mitä väärinpudottamiseen liittyy. Kyllähän siitä terveys kärsii kun ei syö oikeastaan mitään tai syö päin sitä esterin kuuluisaa ... ruumiinkohtaa.

Tuossa kohtaa aloitin treenaamisen (02/2007) ja paino sahasi 75-80kg:n väliä kunnes viimeisen kerran päätin pudottaa kerralla loput rasvat mitkä vielä entiseltä läskiltä lähtisi ja näin ollen tipuin 68 kiloon.

Nyt voi vaan sanoa, että kumpa olisin ollut asioista niin perillä kuin nyt olen, mutta ... kantapään kautta oppii ja parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;)

Nyt tuota ravintotietoutta on ihan taakaksi saakka, mutta silti sitä vain opettelee kokoajan uutta treenaamisen ohella.

Itse olen tossa 75-80kg kohalla nyt koko aika eikä lähde laskuun :D Kokeneet vinkkei?.. Sori OT

Lihomisella tarkoitetaan painonnousua, eli lisäkiloja rasvan muodossa, eikä sitä, että paino pysyy samana/laskee ja lihasmäärä häviää ja rasva lisääntyy.

Eli ei liho, mutta ylläoleva varmaan kävisi (rasvaprosentti nousee vaikka paino ei nouse).

Tämä nyt on vähän tulkinta kysymys.
Itse näkisin että sana "lihominen" tarkoittaa samaa kuin "lihavemmaksi tuleminen". Lihavuuden taas näkisin korkeana rasvaprosenttina, ja sitä kautta lihomisen rasvaprosentin nousemisena.

ja sit jos tommosella ei muka lihois niin joku helvetin terävä ihminen saa kertoa et miks suurin osa konttorimammoista on aika reilusti ylipainosia vaikka syö alle "kulutuksensa"? :jahas:
Ei ne pelkät kalorit vaikuta siihen lihomiseen/laihtumiseen. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta. Mä oon lihonu n3000kcal määrillä, ja laihtunu n35000kcal annoksilla.
:rock:

Itse olen tossa 75-80kg kohalla nyt koko aika eikä lähde laskuun :D Kokeneet vinkkei?.. Sori OT

Kuinka pitkä dietti takana? Heitä hetkeksi plussalle, mutta syö silti samoja terveellisiä ruokia. 2-4vko plussakaloreita ja sitten uusi vaihde diettiin. Saat nostettua aineenvaihduntaa ja muutenkin heräteltyä kehoa. Jos tämä ei kiinnosta niin ala tekemään maitohappotreenejä eli German Body Composition treenejä muun punttailun ohessa (esim välipäivinä). T-Nationissa tuoreeltaan käsitelty aihe Thibsiltä, tai sitten 'alkuperäinen' Poliquinilta, joka on sitten tarkoitettu ihan kokonaisvaltaiseksi treeniohjelmaksi.

Edit:

Tässä siis poliquinilta suoraan kopioituna

12 squats (at 12RM)
Rest 60 seconds
12 chins (at 12RM)
Rest 60 seconds
12 deadlifts (at 12 RM)
Rest 60 seconds
12 dips (at 12 RM)

Kierroksen välissä 2min tauko ja kolme kierrosta. Tämän voi jo tehdä sitten ihan omana päivänään sen kummemmin muuttamatta muuta ohjelmaansa.

ja sit jos tommosella ei muka lihois niin joku helvetin terävä ihminen saa kertoa et miks suurin osa konttorimammoista on aika reilusti ylipainosia vaikka syö alle "kulutuksensa"? :jahas:
Ei ne pelkät kalorit vaikuta siihen lihomiseen/laihtumiseen. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta. Mä oon lihonu n3000kcal määrillä, ja laihtunu n35000kcal annoksilla.

Toivon, että kyseessä on painovirhepaholainen, mutta asiaan. Tähän on pakko kohta itsekin alkaa uskomaan, sillä olen nyt vähentänyt hiilareita ja ollut puolella siitä määrästä mitä ennen ja paino vain tippuu alas. Olen jo lisäänyt kaloreita ylöspäin, mutta sekään ei ole auttanut, ainakaan vielä. Rasvan osuus noussut huomattavasti ruokavaliossa samoin kun proteiinin. Hiilareiden osuus kokonaiskaloreista on se 17-23% tällä hetkellä.

Kuinka pitkä dietti takana? Heitä hetkeksi plussalle, mutta syö silti samoja terveellisiä ruokia. 2-4vko plussakaloreita ja sitten uusi vaihde diettiin. Saat nostettua aineenvaihduntaa ja muutenkin heräteltyä kehoa. Jos tämä ei kiinnosta niin ala tekemään maitohappotreenejä eli German Body Composition treenejä muun punttailun ohessa (esim välipäivinä). T-Nationissa tuoreeltaan käsitelty aihe Thibsiltä, tai sitten 'alkuperäinen' Poliquinilta, joka on sitten tarkoitettu ihan kokonaisvaltaiseksi treeniohjelmaksi.

Edit:

Tässä siis poliquinilta suoraan kopioituna

12 squats (at 12RM)
Rest 60 seconds
12 chins (at 12RM)
Rest 60 seconds
12 deadlifts (at 12 RM)
Rest 60 seconds
12 dips (at 12 RM)

Kierroksen välissä 2min tauko ja kolme kierrosta. Tämän voi jo tehdä sitten ihan omana päivänään sen kummemmin muuttamatta muuta ohjelmaansa.

Pekka, dieettiä takana sen 5kk eli luulen että plussille taas, paitsi nyt alko paino taas laskee, saas nähdä jatkuuko hyvin :)

No en tästä asiasta paljoa tiedä, mutta eikö nyt kuitenkin maalaisjärki sano että se ei missääntapauksessa ainenkaan ole hyvä asia elimistölle ja kropalle jne. Ja kyllä siitä nyt jotain haittoja varmasti on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom