Karibian suunnilla käyneitä?

Thaimaata on kaikki sivut väärällään, muttei juuri tuon suunnan matkoista löydy minkäänlaista keskustelua.. Onko Pakkiksella Karibialla visiteeranneita? Dominikaaninen tasavalta, pienet Antillit, risteilyt? Itse kohtapuoliin lähdössä Dominikaaniseen tasavaltaan+pienille Antilleille risteilemään, olisi perin mukavaa jos jollakulla olisi kokemuksia paikan päältä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dominikaanisessa tasavallassa tuli vierailtua muutama vuosi takaperin. Paikasta sinällään en löydä minkäänlaista negatiivista sanottavaa. Karibialainen meininki on kyllä jotain sellasta mikä kannattaa ehdottomasti kokea jos siihen vaan rahkeet riittää. Haiti oli kanssa aika mesta paikka, tuli nähtyä että kuinka köyhästi ihminen oikein voi elää. Huonona tarinankertojana en voi muuta sanoo kun että jos löytys ylimääränen 5k niin siellä talveni viettäisin nauttien rommia ja katsellen karibian kaunottaria, kateeks hieman käy. Pistä ihmeessä virallinen tiedote tännekin reissun jälkeen että millasta oli. Hyvää reissua!:rock:

itse muutamia kertoja karibian eri saarilla käyneenä voin sanoa, että hieno mesta. Ainoa negatiivinen asia joka sielläpäin tulee vastaan on amerikkalaiset turistit... Mutta onneksi niitäkään ei kaikilla saarilla ole.

Hienot rannat, pahaa ruokaa, hirmuisen kallista (johtuu amerikkalaisista jotka tuonne pääsääntöisesti lomailevat), kallista tosin on myös esim. Guadeloupessa joka on Ranskaa ja siellä käy eurot. BicMac -ateria 9e 2003 vuonna :eek: Suomessa taisi tuohon aikaan olla Carrols vs McDonalds ja aterian sai alle 4 egellä. Mäkkäri olikin ainoa paikka pitserioiden ohella jossa pystyi safkaamaan tuolla Guadeloupessa, oikeasti safkat oli niin karmean pahoja ja 20-30e aivan perus riisi-setistä oli muutenkin liikaa.
Karibian meren puolella jostain syystä lämmin vesi mutta Atlanttin puolella turkasen kylmä ja törkeän isot aallot.
Muista hurrikaanikausi ennen reissua.

Kandee ostaa sellanen lentopassi joka maksaa tyyliin 500USD ja sillä saa lentää rajattomasti samalla lentoyhtiöllä eri saarten välillä. Muistaakseni ainakin 10 saarta pystyy tuolla koluamaan läpi.

Pari vuotta sitten tuli käytyä Puerto Ricossa ja kyllä sinne olisi voinut jäädä pitemmäksikin aikaa.
Ihmiset ystävällisiä ja rento meininki. Katseltavaa riitti varsinkin kun vuokrasi auton.
Ruoka tosi hyvää eikä kovin kallista. Harrikoiden osat huomattavasti halvempia joten piti sitten tuoda uudet sylinterit ja männät tuliaisina:hyper:

Karibian rantoja sivuten:
Juuri palattu Guatemalan reissulta ja ei olisi tehnyt yhtään vaikeuksia jäädä antiguaan pitemmäksikin aikaa opiskelemaan espanjaa!
Kaikki todella halpaa ja ruoka maukasta(perinteistä ruokaa kotimajoituksessa tuli vedettyä).
Paljon nähtävää ja sää kuin parhaana kesäpäivänä suomessa.

SUOSITTELEN!

Jospa laitan tähän samaan ketjuun kyselyä Venezuelasta, eli onko siellä käyneitä?

Minkälaisia kokemuksia? Olisi tarkoitus ensi kesänä tehdä kahden viikon reissu...

Karibialla käyty perheen kanssa jo useana vuotena. Dominikaaninen tasavalta, Mexico (jukatanin niemimaa) ja Aruba. Siinä suosikit ja juurikin tuossa järjestyksessä. Mieluisin viimeisenä.
Hinnat ovat tosiaan kalliimpia (jenkkien vika sekin) kuin kaukoidässä. Upeita rantoja, rentoa meininkiä ja todella kauniita naisia :wtf:
Kannattaa käydä tutustumassa ehdottomasti, jos olet liikkeellä itsekseen niin reppu selkään ja lentopassilla pikkusaaria kiertämään.
Antiqua, St. Maarten etc.
Juuri palattiin Arubalta ja mieluusti lähtisi jo takaisin.

Palasin tänään Venezuelasta Isla Margaritan saarelta, joka sijaitsee Karibian meressä.

Mun mielestä saari ei ollut mikään häävi. Itse olin Plya el Aquan rannalla Hotelli Golden Paradisessa. Siisti hotellin, mutta ihan tavallinen. Kyseisellä rannalla/alueella ei ollut mitään tekemistä ja sitä tekemistä piti lähteä etsimään saaren muista osista tai retkiltä. Lisäksi täällä saaren pohjoisosassa oli enemmän pilvistä, tuulista ja sateista kuin esim. eteläpuolella. Viikon aikana pystyi ottamaan aurinkoa kolmena päivänä. Lisäksi multa yritettiin siepata laukku puolen yön aikaan kun olimme menossa discoon tuolla meidän rannalla, mutta pistin kampoihin. Seurassani olleelta naiselta saatiin vietyä hänen laukkunsa. Isoissa paikoissa vaarallisempaa.

Halvempaa kuin Suomessa, mutta ei mitään tosi-tosi halpaa (Thaimaassa ja Intiassa halvempaa), mutta eipä siellä ollut mitään erityistä ostettavaakaan (paitsi Sambilin ostoskeskuksessa melkein Suomen hinnoissa olevia tavaroita). Ruoka ei ole mitään erikoista, mutta syötävää.

Eli tämä paikka ei kauheasti säväyttänyt. Etelä-Amerikassa pitää koko ajan olla varuillaan toisin kuin Kaukoidässä. On aika ikävää, kun lomalla pitää olla koko ajan varuillaan ja mua kun ei huvita koko aikaa lusia hotellilla ja haluaisin käydä pyörimässä ympäriinsä myös pimeän aikaan ihan kävellen. Edellisellä kerralla Brasiliassa Riossa oltiin ryöstön kohteena (tekijöillä veitsi).

Curacao,aruba ja dominikaaninen tasavalta ovat tuttuja. Kaikki on kivoja paikkoja, mutta tekemistä ei tosiaan hirveästi ole, ellei ole himosukeltaja. Eikä sukeltajillekaan mitään huippupaikkoja, mutta perussukeltajalle varmasti riittävän kiinnostavia.

Itse pidin karibian seudusta enemmän kuin thaimaasta, itselläni onkin inho thaimaata kohtaan joten en ole varmaan paras sanomaan.

Mauritiuksen ja Meksikon hinnat ovat tulleet reippaasti alaspäin, joten niitä kannattaa harkita karibian edelle. Meksikossa iskee montezuman kirous helposti, enkä lähtisi sinne ihan pienen lapsen (alle 3-4v) kera.

Matkan hinnat on kalliita, mutta pitää muistaa all inclusive. Viikossa menee helposti lomailussa ruokaan ja juomaan 200-400 euroa, 2 viikossa tuplat. Inclusivessa ei tosiaan tartte miettiä moisia, mutta joskus tosiaan on kiva syödä muuallakin ja rommit tulee korvista ulos ;)

Mulla tais mennä tuolla Venezuelassa viikon aikana rahaa noin 300 euroa ja siihen sisältyi yksi retki, joka maksoi 90 dollaria. Hotelli oli allinclusive, vaikka en ollut siitä erikseen maksanutkaan. Mulla oli määrittelemätön hotelli ja tuollaiseen laittoivat. Se ruoka siellä hotellissa ei ollut mitään gourmet -ruokaa, vaan sellaista perusmättöä, joka ei maistunut miltään huipulta. Ja se oli koko ajan samantyylistä. Ehkä paremmissa hotelleissa tilanne on toinen.

Mulla tais mennä tuolla Venezuelassa viikon aikana rahaa noin 300 euroa ja siihen sisältyi yksi retki, joka maksoi 90 dollaria. Hotelli oli allinclusive, vaikka en ollut siitä erikseen maksanutkaan. Mulla oli määrittelemätön hotelli ja tuollaiseen laittoivat. Se ruoka siellä hotellissa ei ollut mitään gourmet -ruokaa, vaan sellaista perusmättöä, joka ei maistunut miltään huipulta. Ja se oli koko ajan samantyylistä. Ehkä paremmissa hotelleissa tilanne on toinen.

Vaihtelee paljon myös maasta toiseen. Kuulemma venezuelassa juuri näin. Mutta venezuelan retket on sitten ihan muuta kuin jonkin dominikaanisen tasavallan..

Oliko venezuelassa aseistettuja vartijoita mukamas hotellien lähettyvillä varkaiden takia? Tämmöstä olen kuullut/lukenut.

Ei ainakaan meidän hotellissa. Se oli sellainen suhteellisen leppoisa ukko se yövartija, joka tanssi meidän kanssa yöllä allasbaarissa ja dokaili (ei nyt ollut kännissä, mutta joi muutamia). Rauhallisempina öinä se nukkuin hotellin allasbaarin lähettyvillä.

Saattaa olla, että aseistettuja vartijoita vois olla joissain hienoimmissa hotelleissa ja vaarallisemmilla alueilla. Esimerkiksi rahankuljetusoperaatio oli aika näyttävän näköistä Porlamarissa eräällä markkina-alueella (Mercado Canejero), jonka erääseen pankkiin tuotiin rahaa.

Jos olisin ollut reissun päällä kaksi viikkoa, olisin mennyt muutaman päivän retkelle, jossa käytiin mm. katsomassa Angel Falls -vesiputousta.

Ei ainakaan meidän hotellissa. Se oli sellainen suhteellisen leppoisa ukko se yövartija, joka tanssi meidän kanssa yöllä allasbaarissa ja dokaili (ei nyt ollut kännissä, mutta joi muutamia). Rauhallisempina öinä se nukkuin hotellin allasbaarin lähettyvillä.

Saattaa olla, että aseistettuja vartijoita vois olla joissain hienoimmissa hotelleissa ja vaarallisemmilla alueilla. Esimerkiksi rahankuljetusoperaatio oli aika näyttävän näköistä Porlamarissa eräällä markkina-alueella (Mercado Canejero), jonka erääseen pankkiin tuotiin rahaa.

Jos olisin ollut reissun päällä kaksi viikkoa, olisin mennyt muutaman päivän retkelle, jossa käytiin mm. katsomassa Angel Falls -vesiputousta.

Se angel falls itsellänikin on käynyt mielessä. Toistaiseksi venezuela on jäänyt ja jää myös tältä talvelta.

Nostellaas.

Onko kukaan ollu noilla kuunari Helenan reissuilla tuolla karibian suunnilla?(www.staf.fi)

Jos, niin millaista oli? Paljon meni keijolta kyhnyä lentojen ja purjehduksen lisäksi ja kannattiko?

Kovasti myös kiinnostaa millaista väkeä nuilla käy? Hippejä villasukissa vai vaarallisia natseja nahkasaappaissa?

Nostellaanpa tällaista vanhaa topiccia... erityisesti kiinnostaisi kuulla tuoreita juttuja Dominikaanisesta tasavallasta.

Onko kukaan käynyt viime vuosina siellä? Kaikkea mahdollista infoa olisi kiva kuulla, myös muista kuin niistä pahimmista suomalaiskohteista. Erityisesti La Romana/Bayahibe alueet kiinnostaisi. Hyviä vinkkejä majoitukseen? Jos on yksin reissaava nainen, voiko takseihin luottaa? Tarvitaanko viisumia? Entä kun saapuu muualta kuin Suomesta (Meksikosta todennäköisesti), onko jotain erityistä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom