Karanneet hinnat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
29.8.2004
Viestejä
1 311
Tähän ketjuun voisi kerätä järjettömiin karanneita hintoja.

Tämä tuli itselle mieleen tänään parturissa (Clips) joka veloitti noin 10min työstä 33e. Yksinkertaistettuna tämä tarkoittaa noin 200e tuntiveloitusta, joka on mielestäni jo kohtuutonta...

Jatkossa pyydän jotain huippujuristia leikkauttamaan hiukseni. Tulee todennäköisesti halvemmaksi vielä.:jahas:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Parturit on kyllä helkkarin hyvä esimerkki karanneista hinnoista, noillakin hinnoilla vielä moni pistää suoraan taskuun eikä kuitista tietoakaan.
 
Tähän mennessä kaikki näistä mainituista taitaa olla kyllä hieman paikkakunta kohtaisia. Autojen huollot, tuosta ei oo tietoa mitä maksaa, kun ajelee
vanhalla Nipponilla.
 
Autonkatsastus, autojen huollot, eläinlääkärit.... Onhan noita missä on hinnat karanneet pilviin.

Joku 5 vuotta sitten jouduin käymään kiropraktikolla. 7-10 min maksoi 60 euroa. Tästä siis jo vähintään 5 vuotta. Mitä lie tänään maksaa.
 
Autojen huollot on kyllä törkyhintasia. Siksi on tuohon vanhaan kippoon etittävä näitä jotka puuhastelee enempi harrastuksenaan. Niillä on vähän huokeempi tuntiveloitus. ;) Muuten sitä tuplaa autonsa arvon jo iskareita vaihtaessa. Joo joo, voi varmaan vaihtaa itse. Vaan kun ei edes kiinnosta. Riittää että leikkaan tukkani itse, kaljuna pitäen se on helppoa...

Kotimaassa paketin lähettäminen postitse on myös sikakallista. Kympillä saa paketin toiselta puolelta maapalloa ja täällä maksaa samanverran lähettää se toiseen kaupunkiin. Ei voi käsittää.
 
Viimeksi kun itse olen käynyt parturissa alkuvuonna 2001 taisi se maksaa 60mk, sen jälkeen olen leikannutkin itse. Auton katsastus vituttaa kyllä... 15min. homma ja inan vajaa 100€.
 
Partureiden hinnat ovat kyllä aika kovia, mutta kovia hintoja mielenkiintoisempaa on pohtia, mistä ne johtuvat. Parturiliikkeillä yleisesti ottaen täytyy olla ongelmia saada volyymia, jotta hinnat asettautuvat kilpailussa tuolle tasolle, vaikka kiinteät kulut olisivat mitä. Siinä olisi kyllä jollekin rikastumisen mahdollisuus kehittää liiketoimintamalli, jossa parturin palveluita voidaan myydä esimerkiksi 10e hinnalla. Itse kävin aikana yhdessä turkkilaisessa parturissa, kun oma parturi jäi eläkkeelle. Kävi vain rasitteeksi, kun parturi ei osannut Suomea kuin kaksi sanaa ja kysyi joka kerta vain "normaali tukka?" Turha siinä oli selitellä mitään, koska normaalin tukan sai joka kerta, vaikka kertaakaan ei ollut samanlainen. Maksoi 15e, kun seuraavaksi edullinen olisi ollut 20e, josta olisi saanut palvelua suomen kielellä ja vieläpä täysin haluamansa tukkamallin. Kertonee jotain saiturin luonteesta.
 
Joensuussa kun yksi katsastusfirma piti hintaa pitkään kahdessakympissä, niin jossain vaiheessa alkoi muiltakin tippua. Tällä hetkellä hintahaitari taitaa olla 25-30e. Kohtuullinen kate varmaan vieläkin. 50e tai enemmän on aika törkeä hinta.

Pakettien ja postin hinnoittelua ylipäätään olen minäkin miettinyt, kaikki maksaa enemmän mutta palvelu on huonontunut jatkuvasti. Mutta tilaapa Saksasta vaatteita - toimitus kotiovelle ja ilmaiseksi.
 
Katsastuksessa on takuulla joku kartelli, Ei voi pysyä hintataso oikeasti niin ylhäällä jos kilpailu olisi rehtiä.

En muista miten tuo nyt menee, mutta kuka tahansa ei kai vielä tänäpäivänäkään voi alkaa katasastamaan, siis meinaan nyt autopajoja vaikka vehkeetkin olisi. Mutta huhhuh jos satkun maksaa, Jyväskylässä jo pitkään saanut alta viidenkympinkin, joskus ollut 40 euron tarjouksiakin. Tuo ei ole paha enää kun siinä nyt kuitenkin tsekataan jarrut sun muut joita ei ilman kunnon laitteita testailla.
 
Yksi perkele on kassa VR:n lippujen hinnat. Voi vittu sentään, piti oikein vr:n sivuilta tarkistaa. Esimerkki Jyväskylästä Helsinkin jumalauta 67-76 euroa. Ei helvetti sentään kun yksin kannattaa ennemmin ajaa autolla kuin junalla jos sattuu auton omistamaan. Sitten katsoin että paljonko meidän perheeltä tuo maksa, vitun 180-190 euroa ja tuossa on vasta 2 aikuista ja 1 lapsi kun toinen pääsee ilmatteeksi mutta kai vissiin sitten jollain sylipaikalla.

Ei jeesus, diisselit maksaa jotain 20-30 euroa. Bensat ei paljon enempää.
 
Lääkärit yleensäkin.
Tietyt todistukset ja muut byrokratiakoneiston vaatimat paperit, maksa siitä että joku printtaa paperin ja lyö leimat siihen. Varsinkin suurlähestystöt ja muut vastaavat on tässä aika kärjessä, esim 40e siitä että kattovat passista "marital status" kohdan ja kirjoittavat sen paperille ja leimat alle. Tämä sit kelpaa maistraatille. :D
Samaten kaikenlaiset apostillet, viralliset kopiot yms maksaa hunajaa. Piti käydä kopioimassa maistraatissa jotain, 4 tai 5 euroa per sivu kopiokoneen käytöstä. :jahas:
 
Tuuttitukka :lol2: Kyllä mullakin alkaa ohimoilta harveneen uhkaavaa vauhtia. Kohta olen samanlainen Homer Simpson -look kuin sinäkin.

Jep, kaljuksi vaan niin voi niillä rahoillakin ostaa vaikka kaljaa. Tosin senkin hinta hyvin nousussa kiitos kasvavan verotuksen. Vähintään kaksi kertaa viikossa höyläillyt kesästä 2006 alkaen, että olen pyrkinyt pysymään homer -lookista erossa.
 
En muista miten tuo nyt menee, mutta kuka tahansa ei kai vielä tänäpäivänäkään voi alkaa katasastamaan, siis meinaan nyt autopajoja vaikka vehkeetkin olisi. Mutta huhhuh jos satkun maksaa, Jyväskylässä jo pitkään saanut alta viidenkympinkin, joskus ollut 40 euron tarjouksiakin. Tuo ei ole paha enää kun siinä nyt kuitenkin tsekataan jarrut sun muut joita ei ilman kunnon laitteita testailla.

Tästähän on muistaakseni joku vääntö menossa. Vuonna 201x pitäisi katsastuksen vapautua mahdolliseksi myös korjaamoille jne. Voitte arvata laittaako K1:set yms vastaan. Raskaan kaluston katsastushan on jo nykypäivänä vapaata käsittääkseni.
 
Vuosia (liian monta) kun matkusti opiskelijakortilla, niin mielsi junan halvaksi. Nykyään siinä ja siinä kannattaako yksinkään mennä junalla yhtään mihinkään.

Juu, minäkin ajelin 2-3 kertaa kuukaudessa Pori-JKL-Pori reittiä ja tuo maksoi silloin 144 markkaa menopaluu opiskelijahinta, mikä siis olisi ollut 288 markkaa ilman tuota opiskelija-alennusta. Euroissa siis alta viidenkympin. Suorastaan vituttaa kun se on niin kallista, mieluummin sitä junalla ajelis kun autolla. Ja kun se ei sitten ikinä jää siihen junalippuun. Jollakin sitä on matkustettava aina paikkakunnan rautatieasemalta kohteeseen johon on menossa.
 
Back
Ylös Bottom