Kapakat kiinni jo kahdelta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HooEee
  • Aloitettu Aloitettu
Kahdelta kiinni.

Yökerhot ovat nykyään auki lähes aina ihan turhaan klo 21-00 välisenä aikana. Ko. ravintoloiden täyttyminen tapahtuu jossain tuossa puolilta öin.

Miksi tuota samaa rumbaa ei voisi aikaistaa parilla tunnilla?

Onneksi sentään jotkut nimeltä mainitsemattomat ravintolat ovat alkaneet aikaistaa esiintyjien esiintymisaikoja, ettei tarvitse aamuyölle notkua jos jotain haluaa kuulla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Plussaa tossa on ainakin
+Vois olla kivempi lähtee jatkoille
+Rytmi ei menis sekaisin niin pahasti
+ravintoloissa voisi olla arkisinkin enenmmä porukkaa ennen kello 00:00, ei tarvisi arkijuopon istuskella yksin

Miinuksia taas
-Kerrostalossa asuvat hermostuisivat kun naapurissa olisi jatkot 02:10 alkaen
-Poliisit joutuisivat tekemään melkopaljon enemmän kotikäyntejä kun jatkot karkaisivat käsistä (luulisin ainakin)
-Houkutus lähteä arkena radalle kasvaisi. nykyään ei uskalla kun jos on duunia seur. aamuna ja juopottelu karkaa käsistä ja jatkuu 04:00 asti on töissä paha olla!
-kuten joku jo mainitsikin niin aloitetaan juominen aikaisin => juopuneita katukuvassa enemmän

Huonoin perustelu tälle ratkaisulle on se että baarin henkilökunta pääsisi aikaisemmin himaan. Onko pakko olla ravintola-alalla jos ei jaksa valvoa 04-06:00 asti, onhan sitä muitakin työpaikkoja!

:kippis1:

Kahdelta kiinni vaan.

Etuina olisi flaksin parantuminen, lisää jatkoja, useampana iltana voisi lähteä baariin, vaikka ihan vaan muutamalle..

..samoista syistä siellä raflassa voisi olla seuraa muulloinkin kuin viikonlopuisin ihan :david: otassa kauheassa kaasussa..

Aivan hyvin esim. englannissa pystyi lähtemään pikkuisen katselemaan, ei harmittanut yhtään lähteä ajoissa pois, kun ilta jatkui aina jossain muualla, yleensä omilla ehdoilla.:thumbs:

edit: ja niin, onhan se viina kotona halvempaa, miksi ihmeessä niitä rahoja enää seuraa löydettyään baariin tuhoaa?

Joo kahelta voisi lyödä kiinni, ne viimeiset tunnit on ihan idioottimaisia yleensä. Noin jos ajattelen portsarina asiaa niin porukka on niin sekasin viimesen tunnin että haittoja enempi kuin hyötyä neljään pitämisessä. Ja pääsisin itse nukkumaan ajoissa.... ennenkaikkea :)

Ei minun takia tarvitse sulkemista aikaistaa.....:)

Mutta en juurikaan uskoisi että kenenkään elämän laatu siitä pahenisi jos vaikka baarit menisivät aikaisemmin kiinni.

Onhan se tietenkin paha isku juuri niille jotka ovat odottaneet juuri 18 vuotta sitä ravintola elämän alkamista kun menettävät 2 tuntia siitä hienoudesta, mutta jos jollain on elämä siitä kiinni niin
voi voi....
Ei se ravintola elämä niin ihmeelistä ole että pitää:david:
:itku: :david:

Ei tartte aikaistaa..

Justiin ku 18v lähestyy..

Ei se nyt niin hirveesti haittaisi mutta olishan se kivaa että saa bilettää niin kauan ku jaksaa (ainaki yleensä neljältä rupee riittämään ;) ) eikä tartte lähteä pois silloin ku on paras meno..

:kippis1:

Originally posted by ang0
Aivan totta tuo Nitskun kommentti. Jos tuolla säkenöivän hienolla (NOT) ehdotuksella yritetään taas kerran hillitä suomalaisten juomista, niin metsään mennään taas niin että rytinä käy.

Jos baarista joutuu poistumaan jo kahdelta, se tarkoittaa automaattisesti pitempiä jatkoja ja jatkoillahan siinä läträämisessä ei tunneta mitään rajaa.

Eikö nyt keskustan olmeilla ole muuta tekemistä kun heittää tälläisiä typeriä ehdotuksia? Holhoaisivat mieluummin edesvastuutonta pääministeriään.

Taydet viisi :david: :david: :david: :david: :david: koko ehdotukselle ja myös sokoksen lasiovet päässä hääräävälle joviaalille iskelmäpellelle.

Mua ei haittais jos sulkeminen tapahtuis pari tuntia aikasemmin kun nykyään,mutta niin kun Ripekin sanoi,juoppoja näkyis kylillä jo melko aikaisin illalla.

En ole keskustan miehiä,mutta ei se kepu niin paha ole kun sanotaan,kokoomusta nyt vaan risoo se vaalitappio.Sitä paitsi se vuoto koski keskustan omia juttuja eikä mitään valtionsalaisuuksia ja se ei sitten enää ole pääministerin vika jos joku laulaa ne eteenpäin.

Sokoksen lasiovet päässää...:lol2:

Originally posted by Jortsu
Mitähän sillä luullaan saavutettavan että rajoituksia yleensäkään on? Ilmeisesti suomalainen on niin tyhmä ettei se osaisi lähteä pois baarista jos se olisi auki 24h... :david:

Eikös ne sen takia halua niitä rajoituksia, että viinan kulutus laskisi. Sanon, että täysin p:stä.
Ei kukaan enää juurikaan ryyppää kahden jälkeen. Joko on nukkumassa tai kukkumassa, rahat loppu tai matkalla kotiin. Harvoin siellä tiskillä enää kahden jälkeen mitään kovin suurta läträämistä ole.
Jos ne menee kahdelta kiinni, niin sit porukkaa vaan aloittaa aikaisemmin kuitenkin ja juo ennen kahta enemmän.
Jos tuo on se syy, niin eipä varmasit Suomalaisten juomakulttuuri siitä vähene.

Mulle on ihan sama mihin aikaan suljetaan. Jos baarityöläisiä ajatellaan, niin heitä varten on varmaan mukavampaa jos suljetaan hieman aikaisemmin.

Paska ehdotus. Jossei jaksa olla tappiin asti, voi aina lähteä himaan. Turha rajoittaa niiden biletystä, jotka jaksavat tai ovat muuten myöhään liikkeellä. Esim iltatöistä ei ehtisi radalle juuri lainkaan. Rahankiertokin vähenee. En näe mitään hyvää ehdotuksessa. Mun puolesta voisi olla oikeudet pidempäänkin kuin nykyään, niin ei tarvitsisi odottaa aamubileiden alkamista sitä kahta ja puolta tuntia. Ne, kenelle aukioloajoilla ei ole väliä, voisivat olla puolustamatta kyseistä ehdotusta. Mitä sitä kaverilta mattoa alta vetämään jossei itse siitä hyödy?

Suomessa juodaan toiseksi vähiten alkoholia euromaista, mitä sitä enää yrittää rajoittaa. Juomatapoihin voi yrittää vaikuttaa, mutta ei rajoituksilla ja holhoamisella. :curs:

Luin tuon kanssa...

Mä vaan luulen että Alatalo tarkoitti ensisijaisesti kapakoita joissa on elävää musiikkia. Sehän kertoo siinä jutussa kuinka joku keikka oli alkanut viikolla vasta 1.45! Ja tää on oikeesti perseestä!

Englannissa keikat alkaa pääsääntöisesti klo 2000. 1-2h soittoa ja vielä pääsee ajoissa himaan. Suomessa ei monikaan bändi aloita ennen puolta yötä. Paitsi juuri Yö,joka on puhunut aiheesta myös aiemmin. Kyllä se vaan viikolla vituttaa tulla keikalta 02:30 himaan ja herätä 05:30 duuniin...

Omistajat vaan vedättää keikkojen alkua että jengi imuroisi enemmän bisseä - Mani tooks pullssit vooks!

Eli epäilen iltapäivälehden toimittajan vähän revitelleen sitä juttua...?

Jos taas kyse on pelkästä holhous keskustelusta niin
MY ASS - kiukulla vedetään kahta kauheammin!

Re: Luin tuon kanssa...

Originally posted by J.Jake
Mä vaan luulen että Alatalo tarkoitti ensisijaisesti kapakoita joissa on elävää musiikkia. Sehän kertoo siinä jutussa kuinka joku keikka oli alkanut viikolla vasta 1.45! Ja tää on oikeesti perseestä!

Onko tuo tosiaan eduskunnan ja kapakkayrittäjien välien asia? Varmaankin kapakkayrittäjät ja artistit osaavat sopia tuollaiset asiat keskenään? Ehkä suomeen tarvitaan laki, joka päättää ihmisten nukkumaanmenoajoista. Työtehokin varmaan kasvaa, kun ihmiset menevät ajoissa nukkumaan :david:

Heitetään nyt tähän vielä yksi kommentti.

Kun olin joitain vuosia sitten kuukauden verran Berliinissä huomasin suureksi hämmästyksekseni, että erilaiset tekno- yms. klubit saivat näköjään ihan itse päättää aukioloaikansa. Osa paikoista näytti olevan auki ympäri vuorokauden, kerran mentiin yhteen klubiin puolen yön paikkeilla ja lähdettiin nukkumaan siinä puolen päivän maissa seuraavana aamuna.

Minusta tuo oli siinä mielessä hyvä järjästely että ei tullut missään vaiheessa sellainen olo että olisi kiire jonnekin tai pitäisi tehdä jotain (esim. juoda helvetisti viinaa) koska kello näyttää jotain tiettyä aikaa.

Tietysti klubi- ja ravintolakulttuuri on siellä vähän erilaista ja alkoholia käytetään vähemmän (humaltumistarkoituksessa). Suomessa tuskin toimisi sellainen että pelkästään alkoholin myyntiin tarkoitetut paikat olisivat auki ympäri vuorokauden.

Mutta ehkäpä päättäjien kannattaisi joskus kokeilla suvaitsevaisuudella opettamista ? Annetaan vapauksia, mutta niiden väärinkäyttämisestä seuraisi ankaria rangaistuksia ?

Mä olen sitä mieltä, että eikun 0030 valomerkki ja 0100 ulos, se olisi meikällekkin aivan oikein.

Jos näin olisi, porukat lähtis aikasemmin liikkeelle, lähtee sitten vaikka 1800 niin ehtii kännätä. Äkkiä valomerkki puoli yksi olisi aivan normaalia.

Asun keskustassa, jonkin verran on tulee nähtyä nykymenoa. Keskustassa mölistään pitkälle aamuyöhön varsinkin sällit jotka on jääny ilman naista yrittävät pitää egoa yllä kovaäänisesti huutamalla, hehheh. Parhaat nyrkkeilevät 4-5:n välillä tolpalla kumpi oli ensin, turhautuminen on täydellistä. Lopuksi räkäposkella istutaan kiveyksellä syödään pitsaa kaksinkäsin.
Virtsataan estottomasti pitkin ja poikin (tuosta näyttää tulleen varsinaista suomalaista kansankulttuuria).

Paarit kiini ja aikasin !. piste, kiitos .

Minun puolesta saa olla auki vaikka kuuteen. En usko että käyttäytyminen tms. muuttuu mihinkään vaikka miten on paarit auki, paitsi ehkä jos aukioloaikaa lyhennetään niin voi käydä tosiaan niin että porukka kiskoo kovempia kännejä nopeampaan.

Originally posted by aapeli
Asun keskustassa, jonkin verran on tulee nähtyä nykymenoa. Keskustassa mölistään pitkälle aamuyöhön varsinkin sällit jotka on jääny ilman naista yrittävät pitää egoa yllä kovaäänisesti huutamalla, hehheh. Parhaat nyrkkeilevät 4-5:n välillä tolpalla kumpi oli ensin, turhautuminen on täydellistä. Lopuksi räkäposkella istutaan kiveyksellä syödään pitsaa kaksinkäsin.
Virtsataan estottomasti pitkin ja poikin (tuosta näyttää tulleen varsinaista suomalaista kansankulttuuria).

Nykymallin mukaan ihmisiä purkautuu ravintoiloista suht. tasaisena virtana klo 01.00-04.00 välillä. Jos tuo laki-ehdotus menisi läpi, niin 95% ravintolakansasta ulostautuisi ravinteleistä klo 00.30-1.00 välillä, joten luulisi tuon aiheuttavan enemmän järjestyshäiriöitä!? (kun viunan juonti on aloitettu aikaisemmin ja pönttö yhtä sekaisin kuin normaalisti).

Itse olin alkuun täysin tuota holhousehdotusta vastaan, mutta ehkä pikkuhiljaa lämpeämässä sille. Pohjiakin tulee nykymallin mukaan otettua helposti vähän liikaa, koska ravintelit joissa käymme täyttyvät vasta puolen yön jälkeen ja omat illanistujaisemme aloitamme siinä ilta kuuden aikoihin. Omassa tuttavapiirissä jatkot-kulttuuri ollut vähän kuolleena pitkän aikaa, mutta toi aukioloajan lyhennys voisi piristää sitäkin.

Kukkahattutäteilyä pahimmillaan. Luulevatkohan poliitikot,että suomalaisten juomatavat muuttuvat rajoituksilla ja säännöillä? Ulkomailta saa tuoda kohta viinaa niin paljon,kun sielu sietää ja täällä edelleen yritetään rajoitettamalla ja hankaloittamalla muuttaa jotain. Ei toimi, osoittaahan sen jo perseelleen mennyt kieltolakikin. Ihimisistä itsestään tuo muutos lähtee, jos on lähteäkseen.Varmasti saadaan lisättyä jo nyt ravintola-alalla olevaa harmaata taloutta ja ajettua yrittäjiä tukalampaan tilanteeseen. Populismia pahimmillaan

Originally posted by aapeli

Se on tosiaan uskomatonta, että ihmiset eivät tajua, että Helsingin keskustassa jopa asuu ihmisiä.

Osa ihmisistä kun ei käy keskustassa juuri muuten, kuin vetämässä säälijurrit kerran viikossa, niin heille sitten saattaa helposti tulla sellainen kuva, että keskusta on joku heikkolahjaisten/imbesillien remuamispaikka.

Pitäisi varmaan ottaa teemaksi mennä joka perjantai ja lauantai jonnekin (muualle, kuin keskustaan) dokaamaan, huutamaan ja kuseksimaan ihmisten ovisyvennyksiin aamun pikkutunneilla.

Ettei nyt tule väärää kuvaa, niin esikaupungissa asumisessa ei ole mitään vikaa. Minäkin olen asunut esikaupungissa, ja siellä oli ihan mukava asua.

Tuossa oli paikallislehdessä haastattelu eräältä ravintolan omistajalta jonka baarit+yökerhot ovat tällä hetkellä auki klo4:ään ja hänen kantansa oli että baarit vaan kiinni kahdelta.
Hän on laskenut kapakoittensa tuottoja tunneille ja hänen mukaansa viimeiset 2 tuntia ja varsinkin 3-4 ovat erittäin huonotuottoisia ja muutenkii työnantajalle kalliita tunteja.
Aika yllättävää oli tuo kannanotto?

Originally posted by japa
Aika yllättävää oli tuo kannanotto?
Ehkä, mutta toisaalta, mikäänhän ei estä ravintoloitsijaa laittamasta jo nyt ovia säppiin kahdelta. Pitääkö sitä sitten väkisin vitkutella huonotuottoisilla ja kalleilla tunneilla, kyllä ne asiakkaat jollekin kelpaavat kahden jälkeenkin.

Olen kuullut väitteen, että jos kapakat menisivät kiinni jo 02.00, niin ihmiset kävisivät helpommin dokaamassa myös viikolla, kun pilkun jälkeen jäisi vielä nukkumisaikaa ennen töihin lähtöä.
Näin homma toimi kuulemma 80-luvulla. ???

Ehkä, mutta toisaalta, mikäänhän ei estä ravintoloitsijaa laittamasta jo nyt ovia säppiin kahdelta. Pitääkö sitä sitten väkisin vitkutella huonotuottoisilla ja kalleilla tunneilla, kyllä ne asiakkaat jollekin kelpaavat kahden jälkeenkin.

Iso yökerho ei voi pistää ovia kiinni ennen kilpailijoita...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom