Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Nosturi54
Jengille nyt pientä todellisuudentajua!
Ilman duunin arvostukseen suhteutettua palkkaa ammattinsa osaavat edustajat ovat yksi toisensa jälkeen siirtyneet esimerkiksi teollisuuden johtotehtäviin.
Originally posted by taisto
Ja järkeviin päätöksiin tarvitaan järkeviä ihmisiä.
Originally posted by Jortsu
Matematiikkaa, paljonko arvelet että sillä rahalla, joka menisi kansanedustajien palkankorotuksiin, nostettaisiin työttömien tai opiskelijoiden tukia? ;)
Tarpeeksi mistä? Tiedätkö koko työnkuvan? Minä en tiedä...
Jos sanon tienaavani 4000 euroa kuussa nettona, tienaanko liikaa( tiedostaen ettet tiedä työni sisältöä)?
Kateellisuus on synti, populistin on helppo kohdistaa se vaikka kansanedustajaan...
Originally posted by Hippa
Jotenkin tuntuu, että monet haluavat sinne helpon rahan takia (saat lintsata, jos huvittaa ja työpäiviäkin vaan 4) ja erityisesti maineen ja kunnian takia. Ex-kansanedustaja voi päästä duuniin vaikka minne. Eläkkeetkin hipovat pilviä.
Mä tekisin sitä duunia ilomielin vaikka 2000 euron kuukausipalkalla.
Menee offtopic mutta...
Miten on mahdollista että opetusministeriksi valittiin sairaanhoitaja (nimeä en muista, kepu kuitenkin)? Voin olla tietämätön, mutta eikö sieltä löytynyt ketään alan ihmisiä siihen?
Valittiin Tuula Haatainen, sd. Kuuluisa mm. siitä, että ennen vaaleja esitti, että yhtiöiden hallituksiin pitäisi saada naiskiintiö eli esim. viidennes naisia. Tämän voisi kuulemma toteuttaa valtion määräämällä siirtymäohjelmalla vuoteen 2005 mennessä. Kyllä käy naisia sääliksi....:(
Originally posted by baarikello
Valittiin Tuula Haatainen, sd. Kuuluisa mm. siitä, että ennen vaaleja esitti, että yhtiöiden hallituksiin pitäisi saada naiskiintiö eli esim. viidennes naisia. Tämän voisi kuulemma toteuttaa valtion määräämällä siirtymäohjelmalla vuoteen 2005 mennessä. Kyllä käy naisia sääliksi....:(
Viidennes? Muistaakseni se oli jotain 40%. Siitä en ole varma että tuo henkilö sen olisi sanonut. Kuitenkin tuota on suunniteltu.
Originally posted by Sakkeus
Ite en olisi ollenkaan ihmeissäni / vitutuksissani jos ne saisi vaikka 10 000 euroa kuussa, mutta tuo korottaminen ei ole nyt poliittisesti järkevää.
Ts. ei kukaan sitä hommaa rahan takia tee eikä pitäisikään tehdä. Rahanahneet ja vallanahneet pyrkivät muualle. Ei haittais minua yhtään vaikka nostaisivat 5000 euroa palkkojansa, mutta yleisen mielipiteen takia en oo sillä kannalla että se kannattaisi. Kun verrataan Suomen kansanedustajien palkkoja muiden länsimaiden edustajien palkkoihin ovat ne ainakin minun käsitykseni mukaan melko/hyvin alhaista tasoa.
Originally posted by Naskali
Viidennes? Muistaakseni se oli jotain 40%. Siitä en ole varma että tuo henkilö sen olisi sanonut. Kuitenkin tuota on suunniteltu.
Originally posted by Kraftwerk n
Tuntuu , että sulla on jotenkin kieroutunut kuva kansanedustajan työstä.. Itse en ottaisi työtä jossa joutuu painaan 07.00->20.00 parhaimpina päivinä..
Originally posted by Kraftwerk n
Tuntuu , että sulla on jotenkin kieroutunut kuva kansanedustajan työstä.. Itse en ottaisi työtä jossa joutuu painaan 07.00->20.00 parhaimpina päivinä..
Pitääkö palkka suhteuttaa työn fyysisyyteen, vaativuuteen, duuniaikaan vai mihin? Miksi kansanedustaja ei saisi saada hyvää palkkaa?