Kansalaisaloite pakolaispolitiikastamme?

Oma näkemykseni on yleensäkin ku keskustelee vihervasemmiston edustajien kanssa että ne yrittää vain kieltää kaikki faktat ja laittaa silmät kiinni ja kädet korville ja hoilaa vain mantraa että monikulttuurisuus on rikkaus. Ei kykene älylliseen keskusteluun. Esim jos Andymom viitsisi ottaa asioista selvää ja sulattelisi pikku hiljaa faktat faktoina ni voisi olla että hänkin heräisi todellisuuteen. Mitä tohon kansalaisaloitteseen tulee ni siihen pitäisi myös lisätä kohta jossa kerrotaan kansalle monta miljardia vuodessa tämä lysti maksaa meille ja sitten syylliset pitäisi kaivaa esiin ja tuomita. Lisäksi ei otettaisi yhtään lorvijaa tänne, oli sitten valkoinen tai eskimo tai musta.

Paljon (virheellisiä) olettamuksia siitä kuka, mikä tai millainen mä oon. Homoksi et tainnut mua vielä haukkua, mutta sekin varmaan tulossa.

Älyllisestä keskustelusta puheenollen, luitko sä mun edellistä viestiä ollenkaan? Jos luit, niin koetko ymmärtäneesi sisällön?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos olen ymmärtänyt oikein, tuo rikollisten karkoittaminen tällä hetkellä on hyvin ongelmallista jo siitä syystä, että heillä pitää olla jokin kohdemaa johon karkoittaa. Ei mikään valtio halua ottaa rikollisia takaisin kun on niistä kerran päässyt eroon. .

Marginaalista. Suomestakin karkotetaan rikoksiin syyllistyneitä takaisin kotimaahansa, mutta kuten olemme saaneet lukea, todella vähän.

Muutama tapaus on ollut esillä, myönnän, mutta pääosin karkottaminen onnistuisi. jos haluamme niin.

- - - Updated - - -

Se Mirandosin alkuperäinen "kansalaisaloite" taisi pitää sisällään aika paljon muutakin kuin tuon karkottamisen.

.

Ei, lue tarkemmin.

Ketjun aloittaessani pyysin ehdotuksia laiksi, ja pian sen jälkeen kysyin olisiko sopiva kiteytys

"Jos maahanmuuttaja syyllistyy henkirikokseen tai toistuviin omaisuus- tai väkivaltarikoksiin (2 kpl tai enemmän) hänet tulee ensi tilassa karkottaa takaisin lähtömaahansa"
 
Mä oon sitä mieltä että turkistarhaus tulee kieltää ja maahanmuuttopolitiikkaa on kiristettävä radikaalisti, varsinkin islamilaisista maista.

Olen siis varmaan punavihermädättäjäkommunistirasistinatsi?
 
Ennakkoluulot, ymmärtämättömyys ja oikovat yleistykset, niistä on oikeistopopulismi tehty.
Nyt kun huutelet täällä älyllisen keskustelun perään, tuomatta kuitenkaan mitään konkreettista keskustelun, muutakuin em. piikittelyn, niin tarkennatko vähän. Ennakkoluulot ja oikovat yleistykset on ilman muuta todellisia asioita, ymmärrän pointtisi.

Mutta mitä tarkoitat ymmärtämättömyydellä, kun lainaat tekstiä lapsen raiskaajasta?
 
Mitä tekemistä homoilla on tän asian kanssa Andymom? Ei minua kiinnosta mitä sinä tai kukaan muukaan tekee makuhuoneessa, minua kiinnosta mitä Suomessa tapahtuu. Luin sinun kirjoituksesi, ei ollut yhtään mitään asiaa niissä.
 
Tätä topiccia sivuten pisti silmään juuri pari päivää sitten juttu lehdessä. Uutisen mukaan ulkomaalaisia Suomessa rikokseen syyllistyneitä on viime vuosina karkoitettu maasta entistä enemmän. Tämä sen takia mitä Myyrmäen kauppakeskuksessa tapahtui pari vuotta sitten. Lukumäärä taisi pyöriä 200 nurkilla per vuosi.
 
Katohan.. Tanekin löysi paikalle.. viellä kun zoomaat kauppakeskuksen Vantaalta Espoon (sello) puolelle.. meinaa kun myyrmannissa ei ole "tapahtunut" mitään yli kymmeneen vuoteen jolloin Gertin pojan pommi räjähti.

Jos tulijoita on 5-8 tuhatta vuodessa ja karkoitettavia 200 niin aika siivoa porukkaa taitavat olla nämä loput vai? Pelkästään laittomasti maassa oleilevia on toistakymmentä tuhatta ja heidät tavattaessa pitäisi karkoittaa mutta kun laki on niin paska ettei näin voida tehdä.. vaan alkaa valitusrumbat ja nälkälakko pelleilyt ym. skeida.
 
..Uutisen mukaan ulkomaalaisia Suomessa rikokseen syyllistyneitä on viime vuosina karkoitettu maasta entistä enemmän. Tämä sen takia mitä Myyrmäen kauppakeskuksessa tapahtui pari vuotta sitten. Lukumäärä taisi pyöriä 200 nurkilla per vuosi.

Taitaa maahanmuuttopolitiikassa olla jotain vituillaan jos vuosittain karkotetaan tuon verran ihmisiä maasta. Ei sillä, hyvähän se on että ne saadaan pois täältä.

Sehä ei toki sinällään uhrien läheisiä lohduta.
 
Ei nyt taas yllättänyt, että panostajapentti tulkitsee muiden sanomia miten tykkää. Pahoittelut ensinnäkin väärästä paikasta, hyvin kuitenkin ymmärsit mistä oli puhe. Toiseksi en sano juuta enkä jaata siihen onko tuo määrä sopiva vai ei. Kuten joku muukin jo aiemmin totesi, niin maasta pois lähettämisen esteenä saattaa olla moniakin syitä. Jatkakaa.
 
Itse näkisin, että tälläiseen ehdotukseen kannattaisi sisällyttää samalla työperäisen maahanmuuttoa helpottava tai sen joustavammaksi tekevä ehdotus, ettei koko hommaa voida syyttää rasistiseksi.

eli:
1. tuottamattomat ja hankalat tyypit helpommin ulos maasta ja mikäli karkoitettua ei kohde maa suostu ottamaan, se pidetään säilöönotettuna siihen asti, että sille löytyy paikka ja säilöönotosta koituneet kulut vähennetään ko maan kehitysavusta mikäli sellaista on.
2. perheenyhdistämisiin elatusvelvollisuus, ainakin muille kuin suomen kansalaisille.
3. työperäinen maahanmuutto tehtävä joustavammaksi.

Tuossa muutama pointti mitä tuli mieleen. Ja toisaalta nuo ehdotukset tulisi ehkä koskea pelkästään schengen alueen ulkopuolelta tulevia. Schengen alueelta tulevia ihmisiä ei voi kovin kummoisesti estää eduskunnan päätöksella, eroamatta koko alueesta ja mahdollisesti EU:sta. Ja itse en ainakaan tuollaista kehityssuuntaa pitäisi millään tavalla järkevänä ja toisaalta asia menisi niin monimutkaiseksi, ettei ehdotuksen läpimenemiseen olisi sellaisenaan mitään mahdollisuuksia.

Edit: niin ja joku kielen opiskelun rajoitettu velvollisuus. Siksi rajoitettu, että tuskin jotain nokian Eloppia kannattaa pakottaa suomen kurssille. Samalla myös valtion olisi velvollinen tarjoamaan suomen( tai ruotsin) opetusta.
 
"Jos maahanmuuttaja syyllistyy henkirikokseen tai toistuviin omaisuus- tai väkivaltarikoksiin (2 kpl tai enemmän) hänet tulee ensi tilassa karkottaa takaisin lähtömaahansa"

Tää ei vielä riitä, koska maahanmuuttopolitiikassa on paljon mätiä asioita. Lisäksi tarvitaan ainakin jo ehdotettu koulu- tai työpakko, ts. seurantaa siitä ettei tänne tulla vain lorvailemaan. Henkilökohtaisesti mua vituttaa kaikista eniten maahanmuuttopolitiikkaan liittyvät taloudelliset asiat. Toisin sanoen minun ja sinun rahoilla lorvailevat ihmiset jotka eivät maksa eivätkä varmaan ikinä tule maksamaan veroja Suomeen. Niitä on jo omasta takaa ihan tarpeeksi ja ulkomailta ei tarvita yhtäkään lisää. Kunnollisia tulioita kohtaan mulla ei ole mitään ongelmia.

Toinen on kehitysapu mihin pitäisi miettiä jotain ratkaisua. Me syydetään hirveitä määriä rahaa ulkomaille joista hyvä siivu päätyy korruptoituneiden massikeisarien taskuun ja pieni osa menee siihen mihin se on tarkoitettu. Onko tämän oikeaan paikkaan menevän rahankaan käyttö tehokasta? Tuskin. Voitaisiinko rahan sijasta vaikka yrittää tehdä köyhien maiden ongelmille jotain? Vielä enemmän koulutusta ja tietoa jne...? No, mä en tiedä ratkaisua, mutta rahaa menee aivan liikaa.

Jonkinlaista seulontaa tietysti voisi tehdä, mikä estää vääränlaisen aineksen maahanpääsyn, mutta se taitaa olla aika hankalasti toteutettavissa.
 
Toinen on kehitysapu mihin pitäisi miettiä jotain ratkaisua. Me syydetään hirveitä määriä rahaa ulkomaille joista hyvä siivu päätyy korruptoituneiden massikeisarien taskuun ja pieni osa menee siihen mihin se on tarkoitettu. Onko tämän oikeaan paikkaan menevän rahankaan käyttö tehokasta? Tuskin. Voitaisiinko rahan sijasta vaikka yrittää tehdä köyhien maiden ongelmille jotain? Vielä enemmän koulutusta ja tietoa jne...? No, mä en tiedä ratkaisua, mutta rahaa menee aivan liikaa.

Menee offtopiciksi kyllä, mutta itse olen tuosta asiasta ajatellut, että suomen pitäisi yrittää viedä jotain sellaista ulkomaille missä suomalaiset on hyviä ja mitä on vaikea käyttää väärin. Usein olen tuollaiseksi tuotteeksi ajatellut suomalaista koulujärjestelmää. Sellaisenaan sitä ei ehkä voi viedä muihin maihin, mutta ehkä tuon kehitysavun voisi muuttaa vaikka opettajakoulutukseksi. Eli vaikka tuotaisiin köyhistä maista ihmisiä ja annettaisiin niille jokin kevyempi versio suomalaisesta opettajakoulutuksesta ja samalla tutustutettaisiin heidät suomen historiaan ja niihin tekijöihin, mitkä suomesta ovat tehneet rikkaan maan. Ja sen jälkeen lähetettäisiin heidät takaisin sivistämään omaa kansaansa. Eihän tuo tietenkään mitään ilmaista hommaa olisi, mutta käsittääkseni yhden afrikkalaisen paskahuussin hinnalla melkein annettaisiin yhdelle henkilölle koulutus. Uskoisin, että tuollainen koulutus kantaisi huomattavasti enemmän hedelmää kuin joku ylihintainen paskahuussi afrikassa. Tietenkin tuotakin voitaisiin jossain määrin käyttää väärin ja koulutettu henkilö voisi hakeutua johinkin toiseen maailmaan suomalaisen koulutuksen turvin töihin, mutta tuollainen ei ainakaan vituttaisi itseä läheskään niin paljon kuin jonkun klaanipäälikön suora rahallinen tukeminen.
 
Itse näkisin, että tälläiseen ehdotukseen kannattaisi sisällyttää samalla työperäisen maahanmuuttoa helpottava tai sen joustavammaksi tekevä ehdotus, ettei koko hommaa voida syyttää rasistiseksi.

.

Vaikka näinkin, mutta ensiksi pitäisi työllistää kaiketi omankin maamme työttömät.
 
Työperäinen maahanmuutto ja oman maamme työttömät eivät poissulje toisiaan. Mun mielestä valtion tehtävä ei oo hankkia kenellekään työtä, vaan se on yksilön oma asia hankkia se osaaminen jolla työllistyy.

Olis mun mielestä kohtalaisen naurettava olla ottamatta tänne jotain huippuluokan insinööriä, koska meillä on täällä sossupummeja joille pitäis keksiä tekemistä.


Tottakai meillä on niitä huippuluokan insinöörejäkin työttömänä, mutta se ei missään tapauksessa voi olla valtion tehtävä päättää kuka palkataan ja mihin, mikäli kotimaiset yritykset halutaan pitää kilpailukykyisinä ja voittoa tekevinä.
 
Back
Ylös Bottom