Kansainvälisten valmiusjoukkojen pääsykokeet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lmk
  • Aloitettu Aloitettu

lmk

Hei,

veljeni sai tänään ("odottamattoman") kutsun Suomen Kansainvälisten Valmiusjoukkojen pääsykokeisiin Säkylään. Hänen kuntonsa lienee tällä hetkellä ihan keskiverto (cooperista about hieman yli 2300 metriä, kymmenen leukaa jne.). Voitteko suositella minkäänlaista tehotreeniä kuukauden kuluttua koittavaan koitokseen? Paikalla testataan normaali lihaskunto (selkä- ja vatsalihakset), vauhditon pituushyppy, vedetään leukoja ja juostaan cooperin 12 minuutin juoksutesti (myös taktiikkavinkkejä kaivataan).

ps. Mikäli olette itse olleet pääsykokeissa tai jopa päässeet ko. erikoisjoukkoihin, voisitteko kertoa omia tuloksianne testeissä (tai mahdollisesti joitain rajoja, joiden ylittäminen tuottaisi onnistuneen tuloksen (2200 metriä on vähimmäisraja cooperin testissä ja 2800 metrillä pärjää kuulemma varmasti hyvin).

Kiitos.

Itse kyseiseen lafkaan menin II/04. Mitähän tulokset olis ollu...cooper 2800, se oli keskivertotulos. Lihaskuntotuloksissa olin kärkipäätä, kuntoindeksi 21,75. Helpot testit nuo oli, eniten kannattaa panostaa palikkatesteihin p1 p2. Jos jotain pitäisi suositella, nii normaalia salitreeniä (leuanvedot mukaan), vaikkapa intervallijuoksentelua aamuisin, uinti tekee hyvää. Juoksukunto nousee kyllä paikanpäällä, suosittelisin panostamaan lihaksistoon, sillä jos joutuu pioneerilinjalle (nimim. kokemusta on), telamiinajuoksentelu vaatii aika paljon lihaskuntoa. Lihasta myös häviää todella paljon ravinnon vähäisyyden vuoksi. Kuormitus on valmiusjoukoissa kova, ja frdr-joukoilla koulutus on yleensä vaativampaa kuin noku-puolella (pl. kansalliset pioneerit ja panssarintorjunta.) Karkeasti sanoen, ja useita muita varuskuntia nähneenä voi sanoa, että Säkylä on Suomen viimeisiä paikkoja Utin ja Upinniemen lisäksi, joissa käydään "armeija". Kuri on kovaa, treeni on kovaa.

Säkylän vahvuus on ehdottomasti liikuntapaikat. Punttisali on loistava, kantahenkilökunta suhtautuu asiallisesti harjoitteleviin jne. Kannattaa hyödyntää, varsinkin palveluksen loppupuolella kun aikaa jää enemmän, sekä viikonloppuginesten aikana...niitä meinaan valmiusjoukoissa ropisee :hyper:
Mutta mikäs siinä treenaillessa... Säkylässä kuukauden gines ei ole edes harvinaisuus :P

edit. cooper 2300 on kyseisessä lafkassa tosi alakantissa, kannattaa kyllä juoksennella sittenkin aika reippaasti.

edit. cooper 2300 on kyseisessä lafkassa tosi alakantissa, kannattaa kyllä juoksennella sittenkin aika reippaasti :)

Nightkin sanoi:
Itse kyseiseen lafkaan menin II/04. Mitähän tulokset olis ollu...cooper 2800, se oli keskivertotulos. Lihaskuntotuloksissa olin kärkipäätä, kuntoindeksi 21,75. Helpot testit nuo oli, eniten kannattaa panostaa palikkatesteihin p1 p2. :P
.

Mitä noihin pällitesteihin nyt tulee?

:)

Back
Ylös Bottom