Kannettavan (HP ZV5329) hankinta, neuvoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
Moro!
Pitäisi vihdoin vaihtaa kone uuteen. Aion korvata pöytäkoneen kokonaan kannettavalla tietokoneella. Käyttötarkoitus on pääasiassa lopputyön kirjoittaminen, netissä surffaus, ynnä kaikenlainen hyötykäyttö. Pelaamisesta en niin piittaa, koska ei ole vielä ollut aikaa. Arvostan isoa näyttöä, tehokkuutta (siis kannettavaa ajatellen) ja kenties erillistä näyttömuistia. Pitkällisen pohdinnan ja tutkiskelun jälkeen olen päätynyt seuraavaan myllyyn HP Pavilion ZV5329

Tuote on viime aikoina ollut monesta paikasta loppu ja sain selville, että sen tuotanto on lopetettu, joten hankinnalle tulee kiire. Hinta on edelleen joissakin paikoissa jopa 1300 €, mutta saisin sen tonnilla.

Mitä olette ystävät hyvät mieltä? Ei varmaan tarvi sanoa, että en ymmärrä kompuuttereista paskaakaan, joten kysyisin teidän neuvoa. Koneet ainakin vaikuttavat menevän liikkeistä kuin kuumille kiville. Ymmärtääkseni HP on ainakin laatumerkki ja eräskin tietokonekauppias sanoi, kun ajattelin aluksi fujitsu-siemensiä (koska ne tuntuu olevan halpoja), että "kyllä mä sulle sellasenkin myyn, jos haluat, mutta siemens ei kyllä osaa tehdä kuin pesukoneita, kannettavia saa olla koko ajan huoltamassa"...

Eli onko ko HP hyvä? Pärjäänkö sillä kotikäytössä pitkään? Onko siinä jotain erityisen huonoa? (no joo, valmiusaika vain 2h, mutta ei ne vissiin kestä ikinä kauaa...), Nostaako kannettavan Harman/Kardon-kaiuttimet miehisyyteni täysin uudelle tasolle?

Kiitos jo etukäteen asioista jotain tietäville.

edit: Mitä eroa ko koneella on esim tähän ? Kun tietämättömän silmää nuo näyttävät melko samanlaisilta? Ensimmäisen sanotaan olevan enemmän kotikäyttöön ja toisen yrityskäyttöön, kuinka niin? Tämä jälkimmäinen olisi puoli kiloa kevyempi ja ilmeisesti uudempi malli.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleensä firmakoneissa on Xp Pro ja haista vittu -näytönohjain. Kotikäytössä Xp home ja jokun sortin viritys näyttiksessä, että pelit pyörisi edes alkeellisesti.
Myös akkukäytön mahd. pitkään käyttöaikaan on panostettu yleensä yrityskoneissa.

itse noita tietokoneita (kaiken muun ohella) myyvänä mulla on jonkunlainen käsitys tuotteesta. eli toi 5329 on tosiaan hintasekseen (999e) hyvä kone. oli mullaki mielessä mut päädyn fujitsu-siemensiin erinnäisistä syistä. ja mitä tohon huoltojuttuun tulee niin se on perinteistä myyjän myyntipuhetta. sitä tarjotaan mitä on varastossa ja/tai jättää paremman katteen. yhtä luotettavia tai epäluotettavia noi merkit on keskenään. mut itse asiasta niin suosittelen kyllä laitetta. vähän kolhon kokonen ja näkönenhän se on mut hyvillä spekseillä. ja ei tosiaan kannata maksaa ku maksimissaan toi 999e. -ja siinäkin on muuten vielä jonkun verran katetta... ;)

Viimeksi muokattu:
Just perjantaina ostin tuon 5329:n mutta en ole juuri muuta tehnyt kuin surffaillut toistaiseksi, niin en osaa pahemmin kommentoida. Hinta oli 975e

Andy sanoi:
Moro!
Pelaamisesta en niin piittaa, koska ei ole vielä ollut aikaa.

Eli onko ko HP hyvä?

Mulla on alle vuoden vanha HP Pavilion ZE5607, joka on suht samanlainen kuin tuo sun halajama kone. Pari kertaa tämä on ollut huollossa, koska mm. kovalevy lämpeni liikaa > hajotti koneen.. sitten pari näppäimistön näppäintä lopetti toiminnan (onneksi mennyt takuuseen vielä). Ihan tyytyväinen muuten olen tähän HP:seen merkkinä ollut.... tosin ihan vinkiksi, että mulla oli ihan samat kriteerit kuin sulla, eli surffailuun, ohjelmien pyörittämiseen yms. koneen halusin ja eikä peilailu pc:llä kiinnostunut. Nyt kyllä harmittaa, sillä nyt pelailu kiinnostaisi paljonkin. Tässä on ATI RADEON Mobility 64 megan integroitu näyttis, jolla ei paljoa pelailla uudempia pelejä.. tai riippuu ihan pelistä, esim. Max Payne 2 pyöri erinomaisesti. Voin kyllä suositella HP:tä.

Hänmies sanoi:
itse noita tietokoneita (kaiken muun ohella) myyvänä mulla on jonkunlainen käsitys tuotteesta. eli toi 5329 on tosiaan hintasekseen (999e) hyvä kone. oli mullaki mielessä mut päädyn fujitsu-siemensiin erinnäisistä syistä. ja mitä tohon huoltojuttuun tulee niin se on perinteistä myyjän myyntipuhetta. sitä tarjotaan mitä on varastossa ja/tai jättää paremman katteen. yhtä luotettavia tai epäluotettavia noi merkit on keskenään. mut itse asiasta niin suosittelen kyllä laitetta. vähän kolhon kokonen ja näkönenhän se on mut hyvillä spekseillä. ja ei tosiaan kannata maksaa ku maksimissaan toi 999e. -ja siinäkin on muuten vielä jonkun verran katetta... ;)

Itse asiassa ko kauppias ei pidä varastoja ollenkaan, vaan myyntitoiminta on täysin tilauspohjaista. Mä en sanonu tarkkaa hintaa, jote taidat olla juuri kyseisen myyntiliikkeen palkkalistoilla. Mut enivei, jos kerran katetta löytyy, sähän voisit ko koneen mulle toimittaa postilla asiallisemmalla katteella, liikettä ei mun paikkakunnalta löydy, joten joudun sen tilaamaan joka tapauksessa ;) ?

Asiasta ties kuinka monenteen, pelottaa vaan, että harmittaa jälkeenpäin tuo lyhyt valmiusaika, jos se on edes jonkinlaisen pelattavuuden (näyttömuisti, näytönohjain...) ym kustannus.

OmppuO perkele! Just samaan hintaan oli munkin masiina pitänyt ostaa, mutta olivat jo loppuneet, eli varmaankin samasta paikasta kyse. Eli sulla on periaatteessa mulle tarkotettu kone :curs:

Toinen mikä mietityttää on se, että kannattaako sitten ostaa tuotannosta jo poistettua tuotetta, vaikka toisaalta jos jään odottelemaan vastaavaa uudempaa (ja parempaa) mallia, on sen hinta luonnollisesti jotain ihan muuta; ZV5329 oli vielä taannoin 1600 €.

Miten muuten käytännössä toimii Wlan (vai mikä lie), onko sille käyttöä vain yrityksissä ja oppilaitoksissa vai saako pelittään himaski (joo en tajua mitään)? Eli kuinka saan kotiin langattoman netin? Onko mahdollista jos koneessa ei ko toimintoa alun perin ole (ilmeisesti ei ZV5329:ssä, voiko hankkia erillisenä)? Yli kiitos tietoaan tarjoaville :piis:

Mul on saman näköinen mut joku ZV5124 tai jotain. 128mt näyttis jolla ei valitettavasti ole erillistä muistia. 2,8g celeron. makso jotai 1299egee. Ihan ok ainaki vielä!

joo en usko et on samasta firmasta kyse. meillä noita koneita on ainaki hyllyssä ihan kunnolla. ja 999 on hintalappuhinta. 5329:ssä ei tosiaan ole wlania sisäänrakennettuna mut saat sen siihen kyllä hommaamalla siihen pcmcia-korttipaikkaan verkkokortin ja sit modeemin lisäks reitittimen. niitä saa silleen samassa paketissa ja hinnat lähtee varmaan jostain satkusta.

ojuni sanoi:
Nuo hp:n 5000 sarjalaiset on ihan järkyttäviä tiiliskiviä, painavia ja isoja kuin mitkä..

jep, tää onkin pöytäkoneen korvaaja. Ei jaksais tihrustaa mininäytöllisen vempeleen kanssa. Sitä paitsi äänetkin on kovin oivat tässä tiiliskivessä.

Andy sanoi:
Miten muuten käytännössä toimii Wlan (vai mikä lie), onko sille käyttöä vain yrityksissä ja oppilaitoksissa vai saako pelittään himaski (joo en tajua mitään)?
WLANilla saa ilmaisen laajakaistan himaan, kiitti naapurit :hyper:.

Andy sanoi:
Miten muuten käytännössä toimii Wlan (vai mikä lie), onko sille käyttöä vain yrityksissä ja oppilaitoksissa vai saako pelittään himaski (joo en tajua mitään)? Eli kuinka saan kotiin langattoman netin? Onko mahdollista jos koneessa ei ko toimintoa alun perin ole (ilmeisesti ei ZV5329:ssä, voiko hankkia erillisenä)? Yli kiitos tietoaan tarjoaville :piis:
Hankit adsl-motukan missä on langaton ominaisuus,tai jos sulla on jo modeemi,niin siihen voi laittaa langattoman reitittimen.Sit koneeseen pcmcia langaton verkkokortti,niin siinäpä se.Kantsii toki kattoo et yhteensopivuus on ok ja kantama riittävä omille tarpeille.Ja yhteys kannattaa tosiaan suojata,ettei naapurit surffaile ilmaiseksi sun yhteydellä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom