Kannettavan dvd-asema ei toimi, pitääkö asentaa XP uudestaan?

Eli ongelma on sellainen, että noin 1,5 vuotta vanhan HP Pavilion kannettavan dvd-asema on rikki, tai ei ainakaan toimi.

Alkuun kelkka ei tullut joka kerralla ulos, kun nappia painoi ja pari kertaa esim. kesken leffan katsomisen asema alkoi lukemaan levyä yhtäkkiä alusta.

Sitten aika pian ongelma paheni niin, että nyt kelkka tulee ulos vain, jos samalla vetää sitä itse ulos, kun ulostus-nappia painaa. Jos laittaa levyn sisään niin aseman alkaa lukemaan levyä sitten lopettaa, ja taas alkaa lukemaan jne.

HP:n takuu on vain vuoden, mutta jotain toisen vuoden takuuta voisi hakea. Ja vaikka ei saisi niin tulen kyllä vetoamaan liikkeen virhevastuuseen.

Vein koneen liikkeeseen, jossa se lojui kolme viikkoa ja "hävisikin" välillä. Eli ei mennyt edes huoltoon asti koskaan. Ja sanoivat, että voi huoltaa vain niin, että ensin formatoidaan kovalevy ja uudelleen asennetaan XP ennen kuin tietää onko kyseessä vain softavika.

Kone on nyt takaisin mulla, sinne liikkeeseen kone ei palaa. Vien itse vaikka suoraan huoltofirmaan jos ei kotikonstit auta, mutta enhän mäkään voi käyttistä uudelleen asentaa, kun ei asema toimi.

Ja ei kai tässä vaiheessa tarvitse muuta kuin XP ensin korjata vai mikä se hellempi asennus onkaan. Ei kai nyt ensimmäiseksi mitään kovalevyä aleta formatoimaan?

Vai onnistuisiko jotenkin imagen tekeminen asennuslevystä jollain toisella koneella ja sen siirtäminen vaikka ulkoiselle kovalevylle, tekisi jonkun boottaus-viritelmän, vai onnistuuko sellainen imagella? Vai pitääkö olla image edes samasta XP-levystä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
99% todennäköisyydellä tyyppivika. Unohda firmwaret ja vie kone huoltoon... Pitäis onnistua ilmaiseks ja tuurilla myös ilman tappelua...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom