Kannettavaa tietokonetta ostamassa

Heips!
Olen ajatellut ostaa uutta kannettavaa tietokonetta ja nyt ajattelin kysyä, että mistä kannattaa ostaa ja mitä kaikkea pitää olla uudessa koneessa?

- rahaa käytettävissä noin 900 euroa

Onko merkeillä mitään väliä? Pystyykö kannettavilla pelata uusia tietokonepelejä?

Eli jos itse olisitte ostamassa, niin mitä te siihen haluaisitte sen sisältävän?

Kiitos ja kumarrus!! :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite ostin Gigantista tarjouksesta Fujitsu Siemensin Amilo... 850€
1,7GhZ, 100gb kovoa ja muistia 1024mb. Polttava dual-layer asema ja wlanit yms yms. Ainut huono puoli on kenties tuo, että se on Amilo. Ei kuulema nopeimmasta päästä tai jtn. Pelittää kuiteskin ja on aika jees.

tolla 900 egellä saat jo ihan soppelin kannettavan, itellä Acer Aspire 3102 Wlmi, 1Gb DDR2-muistia, 120gb kovo, amd sempron 64 3400+ prossu,, ja hintaa näyttäs olevan se 899€. suosittelen

tolla 900 egellä saat jo ihan soppelin kannettavan, itellä Acer Aspire 3102 Wlmi, 1Gb DDR2-muistia, 120gb kovo, amd sempron 64 3400+ prossu,, ja hintaa näyttäs olevan se 899€. suosittelen

Just tän tyyppistä konetta olen kattonut...oli vissiin nyt Anttilassa joku tommonen tarjous tosta koneesta!!!

Miten muuten, jos haluaa lisää kovalevy tilaa kannettavaan, niin onko ulkoinen kovalevy sit se ainoa vaihtoehto? Paras?

Miten muuten, jos haluaa lisää kovalevy tilaa kannettavaan, niin onko ulkoinen kovalevy sit se ainoa vaihtoehto? Paras?

Uusi sisäinen kovalevy jos alkuperäinen on kovin pieni, tosin noissa 2,5" levyissä tulee äkkiä kapasiteetti vastaan (alle 200GB). Noita ulkoisia ratkaisuja on sitten aina 200GB - 1,5 Teraan asti, löytyy verkkokäyttöön tarkoitettuja sekä ihan vain usbiin liitettäviä ratkaisuja.

Uusi sisäinen kovalevy jos alkuperäinen on kovin pieni, tosin noissa 2,5" levyissä tulee äkkiä kapasiteetti vastaan (alle 200GB). Noita ulkoisia ratkaisuja on sitten aina 200GB - 1,5 Teraan asti, löytyy verkkokäyttöön tarkoitettuja sekä ihan vain usbiin liitettäviä ratkaisuja.

Kyllä usbeja löytyy 2,5 Teraisiakin! :D
Itse ostaisin tuolla rahalla kannettava jossa on keskusmuisti se 1024 Mb ja kovoa 100 Gigaa. Fujitsulta sellaisen paketin varmasti saa. :)

Jees hatusta vetäsin nuo terat on näemmä kasvaneet taas vähän, ei ihan joka jamppa viiti pistää 2000 euroo levytilaan.

Eiköhän ihan 200.400 gigaa riitä meille "normaali" netti käyttäjille!! :D

No emt. Kun noita sarjoja ja muita tarpeeksi latailee torrenteilla, niin siinä ainakin 200 gigaa jää aika pieneks. :D Ite esim. tarttisin n. 500 gigaa.
Kohta joku tulee ratsiaa tekemään meille mun juttujen takia :jahas:

No emt. Kun noita sarjoja ja muita tarpeeksi latailee torrenteilla, niin siinä ainakin 200 gigaa jää aika pieneks. :D Ite esim. tarttisin n. 500 gigaa.
Kohta joku tulee ratsiaa tekemään meille mun juttujen takia :jahas:

Hyvin pärjää ulkoisella 160 gigasella ja kannettavan 80 gigasella. Polttaa ne imutetut "sharewaret" silloin tällöin dvd:lle.:D
Itsellä ei ainakaan kertaakaan loppunu tila kesken..

Ite ostin pari kuukautta sitten kannettavan sillä perusteella että tehoa löytyy yhtä hyvin kuin kotikoneesta, mutta kuitenkin suht halvalla.
Päädyin HP:n nx9420:aan, joka kyllä toimii kuin unelma. :)
Tässä

Jos et ole vielä ostanut kannettavaa, niin hyvä ja edullinen kannettava olisi Acer 3024WLMi, jossa on AMD Sempron 3100+, 15,4" WXGA-näyttö 1280x800, muistia 512 tai 1024 Mt DDR2, 80 GB kiintolevy, DVD-Dual Layer-soitin, Ati Radeon X700, 128mb omalla muistilla, 10/100/1000 Mbps verkkokortti, WLAN b/g, 6-in-1 muistikortinlukija, VGA- & S-Video-liitäntä ja Li-Ion-akku, kesto n. 3,5 tuntia.
512 Mt malli maksaa 899€ ja 1024Mt malli 999€.
Tärkeintä on, kun pelata aiot, tuo näytönohjain, jolla toimii esim. CS:S ja HL2 hienosti.
Tuollaisen 1024Mt mallin ostin äsken kaverille Markantalosta. Kelpo peliltä vaikuttaa, jos Acer merkkinä ei aiheuta ihottumaa.

Kuten joskus aiemminkin kirjoitin: Jos ei ole tarkoitus vaihtaa konetta vuoden välein, niin kannattaa hankkia semmoinen, jossa on pitkä takuu. Kannettavien korjaaminen kun on aika suolaisen hintaista.

Mun kannettavalla kyyyyllä pystyy pelaa pelejä. Hintaa tosin oli mun koneella 2000€....

Mun kannettavalla kyyyyllä pystyy pelaa pelejä. Hintaa tosin oli mun koneella 2000€....

No kyllä vaikka tuolla Gartin esittelemällä 999€ mallilla pelailee komeesti. Ei tartte kahtatonnia maksaa. Jos konetta on pelaamiseen hankkimassa niin sitten kyllä kannattaa ostaa pöytäkone.

No kyllä vaikka tuolla Gartin esittelemällä 999€ mallilla pelailee komeesti. Ei tartte kahtatonnia maksaa. Jos konetta on pelaamiseen hankkimassa niin sitten kyllä kannattaa ostaa pöytäkone.

Mutta kannettava on paaaaljon kätevämpi kun pöytäkone. Ja jos sitä rahan paskaa on millä ostaa niin miksi ei ostais? :D

Mitäs mieltä ootte Stockkan hullut päivät tarjouskoneesta? Sivulla 4 Fujitsu Siemens Amilo L7320, Celeronin 390, 15,4" WXGA, 1GB muistia, 120GB kovis, tallentava dual layer DVD, WLAN, XP jne. Hinta 650€. Vuoden takuu.

Itellä ois tarvetta läppärille ja tommosta mietin.. saa muuten tarjota vanhaakin jos joku on päivittämässä uudempaan.

Mitäs mieltä ootte Stockkan hullut päivät tarjouskoneesta? Sivulla 4 Fujitsu Siemens Amilo L7320, Celeronin 390, 15,4" WXGA, 1GB muistia, 120GB kovis, tallentava dual layer DVD, WLAN, XP jne. Hinta 650€. Vuoden takuu.

Itellä ois tarvetta läppärille ja tommosta mietin.. saa muuten tarjota vanhaakin jos joku on päivittämässä uudempaan.
Suosittelen Applen läppäreitä! :rock:

Kuten joskus aiemminkin kirjoitin: Jos ei ole tarkoitus vaihtaa konetta vuoden välein, niin kannattaa hankkia semmoinen, jossa on pitkä takuu. Kannettavien korjaaminen kun on aika suolaisen hintaista.

Takuu on myyjän tai valmistajan antama vapaaehtoisuuten perustuva sitoumus. Sen sijaan kannettavan tietokoneen oletettu käyttöaika on varmasti yli vuoden eli vaikkei takuu olisikaan voimassa on myyjä velvollinen korjaamaan koneen veloituksetta mahdollisissa vikatapauksissa. Tämä velvoite perustuu Suomen lakiin eli vapaaehtoisella takuulla tai sen puutteella sitä ei voida kiertää.

Suositut

Back
Ylös Bottom