Kannettava vaiko kiinteä?

Tulen ihan mielelläni hyvän pöydän ääreen istumaan kun konetta tarvitsen, ergonomia jossain sohvalla löhöillessä aivan onnetonta.

Tota, eikö se kannettava voi olla siinä pöydällä myös? :)

Jos ei pelaa ni onhan se kannettava paljon kätevämpi. Vie vähemmän tilaa, sen saa helposti messiin minne vaan jne. Pöydälle vois ostaa litteän ison näytön, langattoman näppiksen ja hiiren johon läppäri kytketään. Ajaa saman asian kuin iso pöytäkone. Toisaalta se on myös kalliimpi vaihtoehto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se ihan omista tarpeista lähtee, että kumpi kannattaa hankkia. Itse en kannettavaa kovin helpolla ottaisi ainoaksi koneeksi. Tulen ihan mielelläni hyvän pöydän ääreen istumaan kun konetta tarvitsen, ergonomia jossain sohvalla löhöillessä aivan onnetonta.

Pöytäkoneen rinnalle voisi joku oikea kannettava olla ihan hyvä ratkaisu, oikealla kannettavalla tarkoitan nimenomaan sen kokoisia kannettavia, että niitä jaksaisi mukana roudatakin. Edellinen 13-tuumaisella näytöllä varustettu läppäri oli jo ihan näppärä laitos, isompiin en koskisi.

Tässä tällaisen harrastajan näkökulma asiaan, enkä edes pelaa.

Suppea tuo sinun näkökulmasi :D Kuten tuossa ylempänä taisin mainita erään mahdollisuuden, eli itselläni on pöydällä telakka, johon heitän koneen kiinni tullessani himaan. Siispä käytän erillisellä näppiksellä, hiirellä ja näytöllä tuota konetta.

Itseasiassa myin pöytäkoneeni n. viikko takaperin, sen jäädessä täysin turhaksi.

No meille ostettiin puolitoistavuotta sitten "pelikone" jonka kokosin itse osista hintaakin olisitten sen 2k kaikkineen. Kyllähän sillä pelasi, mutta eipä nuo pelit enään hirveästi kiinnosta joten juuri tälläisestä koneesta käyn kauppaa

http://www.acer.fi/acereuro/page4.d...uageISOCtxParam=fi&crc=3821621487#inu57_44166

Koneen pieni koko takaa sen että korvaan sillä repussa olevat kansiot. Ja matkoihin tuo myös piristystä. Akun koko tulee olemaan 9cell ja kovalevytilaa 200G.

Eli itse tällä hetkellä ottaisin läppärin, jos jonkun muun tarpeeseen vastataan. :rolleyes:

Piti vielä sanoa että eiköhän läppäreihin juuri noita telakoita saa, jos haluaa sitten erillisen näytön ja hiiren sekä näppiksen.

Eli jos pelaa, osta pöytäkone. Jos ajattelet eteenpäin, niin osta läppis ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No meille ostettiin puolitoistavuotta sitten "pelikone" jonka kokosin itse osista hintaakin olisitten sen 2k kaikkineen. Kyllähän sillä pelasi, mutta eipä nuo pelit enään hirveästi kiinnosta joten juuri tälläisestä koneesta käyn kauppaa

http://www.acer.fi/acereuro/page4.d...uageISOCtxParam=fi&crc=3821621487#inu57_44166

Koneen pieni koko takaa sen että korvaan sillä repussa olevat kansiot. Ja matkoihin tuo myös piristystä. Akun koko tulee olemaan 9cell ja kovalevytilaa 200G.

Eli itse tällä hetkellä ottaisin läppärin, jos jonkun muun tarpeeseen vastataan. :rolleyes:

Piti vielä sanoa että eiköhän läppäreihin juuri noita telakoita saa, jos haluaa sitten erillisen näytön ja hiiren sekä näppiksen.

Eli jos pelaa, osta pöytäkone. Jos ajattelet eteenpäin, niin osta läppis ;)

Selvitä kuitenkin etukäteen, onko tämä malli ns. perus aceri.

Perus Acer = takuussa enemmän kuin omassa käytössä.

Oon ainakin lukenut ihan hyvää palautetta. Silti "pakko" ottaa tuo 3v takuun laajennus.

Viisas päätös. Tarjoaako Acer OnSite-takuuta?

[EDIT] Ei näytä tarjoavan, jos acerin omiin sivuihin on uskomista. Itselläni 3 vuotta Lenovossa. Tekee arjesta helppoa. Mutta eipä tuolla sinulle ole oikeastaan merkitystä, jos kone ei ole työkäytössä? Tai muuten kriittinen väline?

Eipä se niin kriittinen ole, mutta korvaa kansioita ja paperikasoja. Eipä varmaan tuosta vajaan 100€ takuusta mitään haittaa ole. Vaikka onhan tuo 100€ silti rahaa :/ Ei vaan tunnu mukavalta jos kone hajoaa 2v kuluttua :(

Läppäreihin ehdottomasti se 3v takuu!! Noi levii oikeesti paljon helpommin/useammin kuin pöytäkone. Sadalla eurolla saat 3v takuun ni se kannattaa todellakin.

:lol2: Saitko jo 03:n? Mitä irtosi?

Ei helvetti soikoon enmä taida uskaltaa pyörittää tossa läppärissä miinaharavaa kummosempaa. Kun en kuitenkaa tolla pelaa ni ei sen 3d ominaisuudella mitään väliä. Näppis oli lähemmäs 100 celciusta kun ajelin sitä 06 versiota, ennenkun pistin cancelia. Pelotti liikaa.

Tietty jos jotain oikeasti kiinnostaa ne tulokset ni voin mä sen testin vielä ajaa (siinä on pitkä takuu jos syttyy tuleen) :D

Juu, ehdottamasti 3V tai enemmänkin, kun vain on tarjolla. Meinaan jälleenmyyntiarvo on ihan eri luokkaa takuunalaisessa koneessa kuin ilman... Jos sitä edes saa myytyä ilman takuuta.

Sitä vain totesin, että OnSite ei välttämättä ole kaikille tarpeellinen. Kyllähän se yleensä viikossa(max 2:ssa) palaa takaisin kotiin. Itse en tosiaan edes ehtisi lähettää saati odotella DHL-kuskeja. Tarviin ne jätkät tänne toimistolle HETI korjaamaan koneita :lol2:

Tälläisiä kysymyksiä varten heittäessä kannattaisi määritellä hieman tarkemmin, mitä tietokoneella tehdään (esim pelaaminen 40%, office 20%, photoshop 10%, surffailu 30%). Missä sillä tehdään? Kyllähän nämä pakkiksen korstot kantavat vaikka sen pöytäkoneen, näppiksen, hiiren ja 2x 21" crt-monitorit mukanaan kaupungilla, mutta ei se ole kovin tarkoituksen mukaista. Satunnaiseen liikutteluun esim. 17" kannettava on ihan ok, mutta jatkuvaan mukana liikutteluun se on useimmille liian suuri. Paljonko se saa maksaa? Hinta on loppuviimein usein se tärkein kysymys, kun määritellään teho, kuinka mobiili kannettava on, minkä laatuinen näyttö siinä on, millainen kirjoitustuntuma on, kuinka "jykevän" oloiset kuoret ovat (vrt. muovi vs. metalli), millainen akkukesto ja millainen luotettavuus/takuu on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom