Kannettava tietokone n.1000 eurolla?

Kannettavan tietokone on seuraavana hankinta listalla. Vaatimuksina olisi väh. 2 gigaa muistia (laajennettavissa 4 gigaan), suht hyvä näytönohjain ja suht tehokas tuplaydinprosessori. Polttava DVD-asema noissa taitaa jo kaikissa olla vakiona.
Pääosin koneella piirreltäisiin taloja CADillä ja revitillä, ehkä pelattaisiin vähän jos joskus nyt sattuu innostumaan.

Acerin koneen kai halvimmalla saisin suhteessa suorituskykyyn, mitä nyt olen liikkeistä käynyt kyselemässä, mutta en osaa oikein luottaa sen merkin kestävyyteen. Mitenkäs noiden prosessorien kanssa on nykyään, että onko intelillä vai AMD:llä paremmat.

En ole kovinkaan hyvin perillä tietokone asioista tällä hetkellä, joten millaisen koneen ostaisit minun tilanteessa itsellesi ja vähän perusteluja miksi?
Tuo tuhat euroa ei ole mikään ehdoton yläraja, mutta ei ei mielellään montaa sataakaan kalliimpaa.

Sitten vielä semmoinen mieltä askarruttanut asia, että jos ilmoitetaan näytönohjaimen muisti 128/1048mb, niin tarkoittaako se että sillä on omaa muistia tuo 128mb ja integroitua muistia loput?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
missä näytönohjaimen muisti ilmoitetaan noin, ite en oo ainakaan nähny. ja näytönohjaimessa ei tavallaan muuta muistia olekkaan kuin "integroitua", sitä kun on paha alkaa lisäilemään.

prosessoreista sen verran että intelit on viime aikoina pyyhkiny amd:eillä lattiaa ja pyyhkivät nytkin, tästä kyllä voidaan aina kiistellä. :rolleyes:

täytyykö koneen olla juuri kannettava?

Kannattaa miettiä kuinka paljon kannettava tulee kulkemaan mukana. Jos kulkee paljon, niin tuohon hintaluokkaan et välttämättä saa juuri minkäänlaista konetta, koska Lenovon T- sarjan koneet ovat mielestäni lähtökohtana jos haluat että kone kestää reilusti kuljetusta. Jos pidät konetta pöydällä kotona niin merkillä ei käsittääkseni ole juurikaan väliä. Lenovon t-sarjan koneet taitavat olla ainoita joissa tulee vakiona 3v takuukin. Eli jos harkitset takuulaajennusta halvempaan koneeseen, niin katso mitä samantasoinen lenovo t- maksaa. Tosin ton tonnin saa melkein tuplata jos haluaa lenovon.

FSC AMILO Xi 2528-22P 17"/T7500/8600M/2X160/VHP - noin 1300e ja tehoiltaan ihan ok.. Päätä mitä etsit. Jos kone kulkee mukana niin itse ostaisin lenovon, ja jos on pöydällä pääasiassa niin hp tai ehkä jopa jumitsu. Toki jos kone vaan kulkee siististi autossa kantolaukussa toimistolta kotiin tjsp, niin ei tarvitse kovin erikoista vehjettä.

edit: ja totta, jos et välttämättä tarvitse kannettavaa niin älä sitä osta. Tonnilla saa jo aika eritasoisen pöytäkoneen.

Eiköhän tuo näytönohjaimen muisti tarkoita sitä että näytönohjaimessa on 128 megaa muistia ja lisäksi näytönohjain käyttää RAMia lisämuistina.

Olen pahoillani mutta liitän kysymyksen tähän samaan kun en viitsi tehdä uutta threadia. Tämä voi jopa auttaa aloittajaa. :D

Mulla olis harkinnassa kans noin tonnin kannettava ja olen iskeny silmäni Hp:n Pavilion DV6650eo malliin niin olisin kysynyt, että mitäs pakkiksen tietotekniikkanerot on tuosta mieltä? Tai löytyykö samaan hintaluokkaan parempi malli?

MacBookissa on se vika, että Intel X3100 on aika sukka näytönohjain. Samoin ongelmia saattaa tulla CADin ja Revitin lisenssien kanssa. Luultavasti ei ole tarkoituksena maksaa uusista softalisensseistä tuplasti koneen hintaa. Myöskään MacBookin hinta-teho-suhde ei ole mikään maailmoja mullistava. Tonnin hintaisessa karvalakkimallissa ei ole myöskään polttavaa DVD-asemaa.

Oikeastaan MacBook ei suoraan täytä itsessään muita alkuperäisistä vaatimuksista kuin muistin päivitysmahdollisuuden ja suoritintehon vaatimukset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom