Kannettava pelaamiseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AsteriX
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä varmaankin toimii tollasella koneella mutta mulle on jäänyt sellanen muistikuva että kannettavan näyttö ei oikeen soveltuisi pelikäyttöön mutta en tiedä sitte näistä uusista koneista. Mut luulisi ainakin että tollanen mylly toimii jo varsin hyvin pelikäytössä.

Muun raudan puolesta homma toimii mutta näyttö on liian hidas esim. FPS peleihin tai jääkiekkoon. TFT näytöissä kun tuo pisteiden syttymisnopeus on hyvin hidas, n.25ms. Eli käytännössä näytön päivitys on liian hidas nopeatempoisiin peleihin.

Ongelma on lähinnä näyttö.
Nykyiset kannettavien näytönohjaimet kyllä on ihan kelpo pelejä, mutta TFT-näytöt ei jaksa piirtää niin nopeasti kuin pitäisi. Tämä tieto MikroBitin jutusta. Jos joku tietää paremmin niin korjatkoon.

Ei, ei, ei... siis kyl noi prossat ja muistit sen verran tukee et kyl pitäis tukee uusimpii pelei mut näytönohjain kusee kyl. Ei tommonen radeon jaksa pyörittää ihan hl2:sta tai doom3:sta. Mut pakko saada kompaktiin kokoon ni minkäs teet? :(

Mulla on juurikin tuo kone.
Kyllä kaikki pelit, joita oon pelannu on toiminu ihan hyvin. Battlefieldii ja quakee :)
Ja jos näyttö alkaa tökkimään, niin tähän saa kyllä toisen näytön kiinni.

Originally posted by eddy
Mulla on juurikin tuo kone.
Kyllä kaikki pelit, joita oon pelannu on toiminu ihan hyvin. Battlefieldii ja quakee :)
Ja jos näyttö alkaa tökkimään, niin tähän saa kyllä toisen näytön kiinni.

Mitäs olet ollut muuten koneesta mieltä,
onko hyvä läppäri toi fujitsu?
Kerro amilon huonot/hyvät puolet .

Originally posted by AsteriX
Mitäs olet ollut muuten koneesta mieltä,
onko hyvä läppäri toi fujitsu?
Kerro amilon huonot/hyvät puolet .
Ei oo ollu oikeestaan muuta valittamista, kuin akun kesto. Kestää pari tuntii... Tosin ei näissä tehomyllyissä kai yleensäkään sen kauempaa kestä.

Näppis on ihan hyvä, mutta kunnon hiiri kannattaa hommata.
mitähän muuta tästä keksis.
Muuta huonoa en tästä keksi. Tosi tyytyväinen tähän oon.

Faijalla 1,7 giganen inteli, mobility radeon 7500 ja kaikki pelit toimii todella sulavasti. Nytki vetää hulluna enemy territoryä olkkarin pöydällä. :)

Jos haluaa hyvän läppärin niin ainoa vaihtoehto on IBM. Jos haluaa vain läppärin nii sitten on ihan sama :)

Pelikäyttöön läppärin oma tft näytön hitaus ei haittaa (pelikäyttöön suositellaan että aika olisi alle 20) kun saahan
siihen napsaistua kiinni aina ulkoisen tavan putken, joita
saa todella halvalla nykyään käytettynä mutta hyvä kuntoisena.

toi amilo vaikuttas ihan hyvältä peliltä. Näytönohjain määrää aika pitkälle pystyykö pelaamaan vai ei. mun omassa 2,4GHz Hp:ssa on joku atin IGP 345M-näytönohjain, ja koneella saa 3dmark 2001:sta vaivaset 950 pistettä. Radeon 9000:lla on saatu yli kymmenkertaisia pistemääriä. kyllähän tälläkin jotain civilizationia pelaa muttei mitään fps:iä.

Kannattaa muuten kaupassa kuunnella minkälaista meteliä läppäri pitää, tää ainakin möykkää enemmän ku mun pöytäkone. samoin tappihiiri on paljon parempi ku touch pad.

Itekin olen ajatellut sijoittaa tuollaiseen D8830:aan. Ainoa mikä hieman kaihertaa on tuo näytönohjain. Eikö kannettaviin tosiaankaan ole vielä saatavilla Radeonin 9600:sia tai tehokkaampia näyttiksiä?

Mulla on a7600. Olen pelaillut sillä Unreal Tournament 2003 ja hyvin pyörii... Battlefieldissä joutu tinkimään vähän asetusten kanssa, mutta hyvin pysty pelaamaan.

Ja mitä näytön hitauteen tulee, niin en ole huomannut kyllä mitään eroa tava näyttöön verrattuna...

Originally posted by aidan
Eikö kannettaviin tosiaankaan ole vielä saatavilla Radeonin 9600:sia tai tehokkaampia näyttiksiä?

Ei ole, eikä taida tullakaan vähään aikaan. Nopeat näyttikset tarttevat niin paljon virtaa, ettei nykyisillä kannettavien akuilla pysty niitä pyörittämään. Amilossakin on Radeon Mobile, eikä täysveristä versiota juuri tuon virrankulutuksen takia.

Kyllä DX9-näyttiksiä löytyy kannettaville (Mobility Radeon 9600, Geforce GO 5200/5600 FX) mutta jostain syystä Suomessa myytävissä kokoonpanoissa ei ole vielä näkynyt näitä, poikkeuksena joku Dellin malli. Ton M-Radeon 9600 virrankulutus on käsittääkseni samaa luokkaa kuin 9000:lla ja tehoa löytyy *pikkasen* enemmän.

Kannettaviin vaan ei oikein kannata laittaa niitä nopeimpia näyttiksiä, kun suurinta osaa ostajakunnasta se pelaaminen ei juuri kiinnosta. Mobility Radeon 9600 nyt ei mikään kauhea tykki edes ole. Ei sillä uusimpia pelejä pyöritetä. Ja jos halutaan markkinoiden tehokkainta näyttistä niin taas nousee se virrankulutus kohtuuttomaksi.

Kannettavassa on pullonkaulana näyttiksen lisäksi hidas kovalevy, jonka takia lappiksiin joutuu yleensä työntää lähemmässä gigan muistia että niillä tekee mitään. Muuten menee hermot jatkuvaan swappailyyn. Puhumattakaan että sillä koneella pitäisi vielä pelata.

Mielummin hommaa sitten pöytäkoneen, jossa on riittävästi rautaa pelaamiseen. Kannettavat on kuitenkin aina kompromisseja, jonka vuoksi uusimpien tehoa vaativien pelien pelaamisen voi jättää haaveeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom