Kannettava pc: Asus vs. Acer?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeikki
  • Aloitettu Aloitettu
Noh, vastatakseni tuohon kysymykseen, itse olen varsin tyytyväinen oman Acerini (Ferrari 3400) SXGA-näyttöön. 1400x1050 resolla, kirkasta ja terävää on eikä mitään tummenemisen merkkejä löydy mistään. Nyt rupesi tosin pelottamaan, kun tars lähettää tämä maahantuojalle huoltoon, näppis tars vaihtaa.. Mitäs kauhutarinoita siitä on kuultu? :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostin itse Asuksen A6712K-mallin pari kk sitten ja olen ollut hyvin tyytyväinen: toimii luotettavasti, akku kestää wlanin kautta surffailua 2-3h ja jämäkän oloinen laite kaikinpuolin. Ainoa miinus on laitteen kova lämpeäminen pohjasta, mikä tekee pidemmän sylikäytön epämiellyttäväksi, kannattaa laittaa puhelinluettelo väliin. Itsekin päädyin asukseen kun vertailin useamman päivän ajan läppäreitä alle 1000€ hintaluokassa, joissa olisi ollut kuitenkin pelikäyttöön soveltuva näyttis & sisäänrakennettu WLAN. Lisäksi Asukseen 512MB muistinlisäys maksaa vain 50€ luokkaa.

Edit: ja Asus jaksoi pyörittää ainakin Doom3:sta ihan kiitettävästi.

Hyvä, että päädyit Asukseen. Täältä tulee kaikesta huolimatta vielä yksi "tyytyväinen" Acerin hankkija. Kone simahti siihen, että kotelon sisällä on ollut ylimääräinen ruuvi, joka on nyt lopulta pomppinut muistikampaan kiinni ja oikosulkenut koko paskan. Acerin kehuttua huoltoa en ole vielä päässyt edes tyyppäämään :kuola:

batbug sanoi:
Tää oli varmaan mulle? En ole mikään apple-mies, vaan Asuksen kannettavalla tätäkin kirjoitan. ;)

Ja vielä aiheeseen, itse ostaisin koneen, jossa on Intelin mobiiliprossa.

Jatketaanpa sit offtopic:lla. Nii, no oli se myös muillekin, jotka sitä applea aina tunkee joka paikkaan. Eikai se nyt muuten häiritte, mutta kun ruvennu pistään ajan päälle silmään. Musta on kai tulossa sellane vanha kärttysä valittaja vanhempana kun nytki tollane häirittee. Ärsyttää vain kun joku kysyy neuvoa, ja sit joku pistää applea. Tiedä sitten onko se vaa trollausta vai mitä.

Ungo sanoi:
Noh, vastatakseni tuohon kysymykseen, itse olen varsin tyytyväinen oman Acerini (Ferrari 3400) SXGA-näyttöön. 1400x1050 resolla, kirkasta ja terävää on eikä mitään tummenemisen merkkejä löydy mistään. Nyt rupesi tosin pelottamaan, kun tars lähettää tämä maahantuojalle huoltoon, näppis tars vaihtaa.. Mitäs kauhutarinoita siitä on kuultu? :(

Eikai siitä ole juuri muuta kuin sen huollon kesto. Oma läppäri oli kaks kuukautta huollossa kun eivät saaneet kuukauden sisällä lähetettyä uutta kovoa(!). Sitten läppäri seisoi Tietoaseman hyllyssä kuukauden...

Acerin takuuhuollot tosiaankin kestää ja kestää....
Yllättävintä oli, että UUTENA RIKKI ollut läppäri, ei mennyt suoraan vaihtoon vaan takuuhuoltoon! Siis mitä vittua... Jälleenmyyjän asemassa aika ikävä tilanne. Pääsääntöisestki kaikilla muilla merkeillä moiset valmiina rikki olleet koneet vaihdetaan mukisematta uusiin, paitsi Acerilla! Taitaapi olla turhan paljon vaihdettavaa :curs:
Esimerkillistä takuuhuoltoa on HP:llä, takuuaikana näyttöviallinen kone tultin hakemaan ja lähetettiin Saksaan huoltoon ja tuotiin takaisin viiden päivän kuluttua!
Kuukauden sisällä 6-7 myydystä uudesta Acerista on kaksi ollut valmiina rikki! Hieman heikkoa laatua :rolleyes:

HP:han on ainoa millä on 30vrk DOA, eli laite voidaan vaihtaa suoraan uuteen. Muilla valmistajilla se menee merkin omaan huoltoon, kuitenkin normaalin huoltojonon ohi. Valitettavan usein tukkurit/ valmistajat unohtavat huollon, kun kauppa käy kivasti ja rahaa tulee. Tästä seuraa, että myyjäliike on kusessa venyvien huoltojen kanssa ja joutuu pahimmissa tapauksissa hyvittämään tuotteita ym. Eikä tämä koske ainoastaan läppäreitä.

Asuksella taisi olla 7 tai 14 vuorokauden DOA.
Tosin muita merkkejä ei ole tullut valmiiksi rikkinäisinä.
Tuo kyllä vituttaa, kun huollot kusee ja asiakkaat kiukuttelee jälleenmyyjille.
Ikävä olla siinä välikädessä ja kuunnella kiukkuisia asiakkaita. Pahimmillaan loppuu asiakkaan usko liikkeeseen, vaikka jälleenmyyjällä ei ole asiaan mitään arpaa.
Tai no "paskan myivät".

Kerpele sanoi:
Asuksella taisi olla 7 tai 14 vuorokauden DOA.
Tosin muita merkkejä ei ole tullut valmiiksi rikkinäisinä.
Tuo kyllä vituttaa, kun huollot kusee ja asiakkaat kiukuttelee jälleenmyyjille.
Ikävä olla siinä välikädessä ja kuunnella kiukkuisia asiakkaita. Pahimmillaan loppuu asiakkaan usko liikkeeseen, vaikka jälleenmyyjällä ei ole asiaan mitään arpaa.
Tai no "paskan myivät".

Juuh. Itse esitin asiani asiallisesti sinne huoltoon, ja sainkin ystävällistä palvelua. Ainoa tosiaan oli, että jälleenmyyjä-liikkeen huoltomies oli mennyt lomalle, ja korjattuna ollut läppärini seisoi jossain nurkassa kunnes päätin kysellä tilannetta. Sekin oli aika jännä kun eka kerran soitin Tietoasemalle, ja sieltä sanottiin etukäteen, että menee todennäköisesti helvetin kauan takuuhuollossa. Siinä mielessä vituttii, että olisin saanut koneen kuntoon päivässä itse, mutta se ois sitten maksanu sen 150e.

Eleonoora sanoi:
Itse näpyttelen Acerilla ja hyvin on toiminut. :) Ostin tämän "edullisesti" yhdeltä tutulta, joka pyörittää jotain atk-huoltoa tai vastaavaa ja myy koneita. Joku jo mainitsikin, että näissä ei akku kestä kovinkaan pitkään ja on siinä kyllä täysin oikeassa. Loppujen lopuksi aika huonosti kestää. Joku väitti mulle ennen koneen ostoa, et akku kestää vähintään kaksi tuntia. Pa*kan vi*ut sanon minä. Mutta muuten olen ollut kyllä tyytyväinen. Ja jos ongelmia tulee, niin tuo tuttu tietysti hoitaa. Mut toivottavasti ongelmia ei tule.
Ei voi yleistää, etteikö Acereilla kestäisi akut. Itelläni on Acer Travelmate 4151LMi (Pentium M 1.5Ghz) ja akku kestää tekstinkäsittely/surffauskäytössä +4.5-5h.

Testin mukaan lähes kuusi tuntia.
intelamd_batterymark_500x185.gif

Eleanooran tapauksessa oikeastaan kaksi vaihtoehtoa. Kannettava oli käytetty tai sitten prosessori ei ole virransäästöominaisuuksiltaan yhtä kehittynyt kuin uusimmat kannettaviin tarkoitetut mobiili-prossut.

Täällä on yksi Acerin käyttäjä kans, tähän asti on toiminu hyvin, mutta eipä tää oo kyllä kun 3 kuukautta vanha. Nyt teidän kauhukuvien takia alkoi pelottamaan koneeni mahdollinen sippaaminen ja huoltohelvetti :D

Just tänään juttelin työn puolesta Acer Finlandin edustajan kanssa, joka tosiaan kertoi firman suurista ongelmista, joita niiden markkinaosuuden räjähdysmäinen kasvu viime vuonna aiheutti tuki- ja huoltopalveluissa. Lopputulos oli se, että koneita jouduttiin lähettämään työntekijäpulan takia Saksaan huoltoon ja sehän kesti ja kesti.

Nyt kertoi saaneensa uusien ihmisten rekrytoinnit lähes valmiiksi ja vakuutti, että puhutaan muutaman päivän huoltoajoista. Eikä kyseessä ollut mikään markkinointipuhe meikäläiselle, joten en epäile yhtään miehen juttujen totuudenmukaisuutta.

Eli älkää Acerien omistajat vaipuko epätoivoon, koneen voi saada tulevaisuudessa takaisin aika nopeastikin.

Itse olen myös ostamassa kannettavaa ja valintani taitaa olla Fujitsu-Siemensin Amilo M1437G. Tarkoitus olisi hyötykäytön lisäksi myös jonkin verran pelata. Onko kenellekään ko. konetta tai onko koneesta mielipiteitä tai esim. kavereilta kuultua tietoa? Luulis että gigan muistilla ja ATI:n X700 128 Mt -näyttiksellä pelaa? Entäs vielä erot Intelin ja Amd Turon 64-bittisen prossun välillä?

Gigan muisti ja 128MB X700 riittää vallan mainiosti.
Itsellä prosuna Turion ML-34. Ja kaikki kokeilemani pelit ovat pyörineet vallan mainiosti.
Ei kait noissa prosuissa hirveitä eroja ole. Turionin kanssa voi tietenkin käyttää 64-bit Winukkaa ja saada sillä hieman suorituskykyyn parannusta.
Itsellä AMD on ollut pitkään periaatepäätös... Ilmeisesti olen jonkinlainen "vastarannan kiiski" kun suosin AMD:tä ja ajelen Opelilla :rock:

Lainaan vähän tätä threadia kun en uutta jaksa perustaa, ja koskeehan tämä aikas paljon tuota otsikkoa.

Hmmh ajattelin joulun jälkeen hommata kannettavan ja kattelin seuraavaa konetta:
Acer Aspire 1804 WSMi P4 540 (3,2GHz) 17" WXGA CrystalBrite 2X512MB DDR / 100GB / 128MB ATI Mobility Radeon X600 / DVD-SuperMulti / Gigabit Ethernet & 802.11g / Li-Ion battery / Bluetooth / 5-in-1 card reade XPHome Fi 1650€

...mutta, noiden puheiden perusteella taidan suorilta siirtyä katselemaan Asuksen koneita. Olisiko teillä suosituksia? Hintaluokka 1400-1700€. Eli minun ymmärtääkseni ei hirveän nihkeä? Perus surffailun, musiikin kuuntelun, leffojen kattelemisen yms. olisi hyvä jos pelitkin pyörisivät jotenkin.. Akun kestolla ei niin väliä, useimmiten kotona.. Kovalevytilaa saisi olla vähintään 80gb.
Entä onko HP:sta tai Fujitsu Siemensistä mitään vastusta esim. Asukselle?
Pelien kannalta kuinka paljon on eroa näytönohjaimissa? Onko nuo ATI Radeonit ihan pohjasakkaa verrattuna esim. GF6800Go vai mikä olikaan?
Opiskeluvuosia varten haluan kestävän koneen ja sen takia valmis maksamaan vähän enemmän. Nykyinen pöytäkone vie niin paljon tilaa ja kun kotoa pois muutan, on se näppärämpi sitten kaapata mukaan:)
Olisin kiitollinen kun nuo kannettavat ovat aika uusi juttu meikälle.

Tuo katsomasi kone on pöytäkoneen prosulla... Eli hirveä kiuas, äänekäs ja akun kesto minimaalinen.... En tiennyt, että noita vielä tehdään :eek:

AMD Turion tai Pentium M prosuksi, niin akun kesto paljon paree ja kone todennäköisesti hiljaisempi.
Asuksella muutama ihan ok 17" malli, joista löytyy jopa digi- ja analoginen tv-viritin :-)

Tälläinen olisi varmaankin varsin passeli verme, jossa integroituna kaikki tarvittava bluetooth mukaanluettun.

ASUS A7D TURION64 MT32/ 512M/ 80G/ 17"WXGA+ BT WinXP Home

VALMISTAJA ASUSTEK
TUOTERYHMÄ KANNETTAVAT
SUOSITELTAVA KÄYTTÖMAA Suomi
PROSESSORI AMD Turion 64 MT-32
PROSESSORINOPEUS 1800 MHz
VÄLIMUISTI 512 KB
KESKUSMUISTI 512 MB
KESKUSMUISTI (MAX) 2 GB
MUISTIKANNAT (kpl) 2
VAPAAT MUISTIPAIKAT 1
KIINTOLEVY (GB) 80 GB
PYÖRIMISNOPEUS 4200 rpm
NÄYTTÖ TFT WXGA+
NÄYTÖN KOKO 17"
RESOLUUTIO MAX 1440 x 900
NÄYTÖNOHJAIN ATI MOBILITY Radeon x700
NÄYTÖNOHJAINMUISTI 128 MB
HIIRI TASOHIIRI
AKKU LITHIUM-ION
AKUN KESTO (tuntia) 2.5 h
ASEMATYYPPI DL DVD+-RW
LEVYKEASEMA EI ASEMAA
KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ Windows XP Home Edition
KÄYTTÖJÄRJESTELMÄN KIELI Suomi
VERKKOKORTTI 1 GIGABIT ETHERNET
VERKKOKORTTI INTEGROITU KYLLÄ
FAX/MODEEMI 56K V.92
WLAN KYLLÄ b/g
BLUETOOTH KYLLÄ
ÄÄNIKORTTI Integroitu
KAIUTTIMET Stereo
INFRAPUNAPORTTI KYLLÄ
USB-PORTIT 5
PCMCIA-PAIKAT 1 KPL TYYPPIÄ I/II
FIREWIRE LIINTÄNTÄ KYLLÄ
TV-OUT LIITÄNTÄ KYLLÄ, S-VIDEO
LAAJENNUSPORTIT AC adapter, Firewire, Infra-red, Line In, Line Out, Parallel, RJ-11, RJ-45, S-video, USB 2.0, VGA-out,
INTEGROITU MUISTIKORTINLUKIJA 5-in-1
NÄPPÄIMISTÖN MERKISTÖ SE
LEVEYS (cm) 40.5
KORKEUS (cm) 3.82
SYVYYS (cm) 31.4
NETTOPAINO (kg) 4.1
TURVAOMINAISUUDET Kaapelilukko-liitäntä (Kensington)
LISÄOMINAISUUDET 1.3M pixels Camera
TV TUNER Analog & Hybrid

Miten olis ANUS??

Jos joku jaksaa lukea, niin luvassa on hurjaa huijarin huijausta:
http://www.thescambaiter.com/forum/showthread.php?t=109

Kahden ekan sivun lukeminen riittää jo pitkälle.

Ja jatko-osa:
http://www.thescambaiter.com/forum/showthread.php?t=4065

Hienoja läppäreitä:
http://www.anuslaptops.com/product.htm

Lopputuloksena siis huijaushenkilö maksoi postikuluja romukasoista monta kertaa. Vedättivät suorastaan niin rankasti, että melkein kävi sääliksi. Mutta se on huijarina toimimisen varjopuolia.. http://media.thescambaiter.com/thef ... lure/freight5/part3/cole_bucket.jpg
http://media.thescambaiter.com/thefailure/freight5/part3/washer/12.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom