Kannettava mp3 soitin!

Tässä linkki kolmen pienen MP3 muistikorttisoittimen testiin.

http://www.tehomylly.net/artikkelit/index.php?artikkeli=121

Itselläni on tuo Procaster Classic 128mb MP3 soitin, hyvin on kestänyt toistaiseksi, vaikka tälläkin hetkellä aivan magnesium pölyssä. Halpa ja hyvä soitin, tosin kuulokkeet olivat syvältä. Eli ne pitää ostaa erikseen. Ja 128mb muisti mahdollistaa aika monen biisin laittamisen. Tällä hetkellä taitaa olla 27 MP3:sta siellä. :piis:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.anandtech.com/audio/showdoc.html?i=1919

Tommosia pari duunissa, pienikokoisia, lisäksi sanelukone + radio + usb muisti, kätevä kun pitää siirtää tiedostoja, tossa on siis 128mb muistia mukana, ja voit täyttää sen milllä tiedostoilla vaan työntämällä se vaan usb porttiin kiinni. kätevä tiedonsiirtoon.

mbnet.fi hintaseurannasta ainakin myytiin jossain 109€ hintaan.

Itsellä on iRiver iFP-180T MP3 Player & Radio ja on toiminut moitteetta (7kk). Näytön väliin on joskus mennyt hikeä (vatupassi), mutta ei aiheuttanut mitään robleemaa. Ainut miinus on hinta ja toi muoto, ei oikein asetu mitenkään...

Jos soitinta käyttää vain ja ainoastaan mp3:ten soittamiseen niin silloin sitä ei kannata ostaa. Turha maksaa niistä lisäkilkkeistä...

Itsekin kaipailisin kommentteja tuosta Procasterista. Hiton edullinen ainakin. Mistähän sitä nykyään voi ostaa kun Verkkokaupassa näyttää olevan loppu?

Originally posted by lazki
Itsekin kaipailisin kommentteja tuosta Procasterista. Hiton edullinen ainakin. Mistähän sitä nykyään voi ostaa kun Verkkokaupassa näyttää olevan loppu?

Itse ostin juuri Verkkokaupasta.

Sanoisin vielä että vähän leluntuntuinen soitin kun ensimmäisen kerran sitä käyttää mutta kyllä se yllättävän hyvin on toiminut. En ole testannut suolenpätkillä mutta iskunkestävä se ainakin tuntuu olevan.

Niin ja Verkkokauppaan kyselyä, kyllä niitä lisää sinne tulee kun kyselee.

Re: Anteeksi!

Originally posted by mievain
Auttakaa, olenhan :david: , mutta paljonko tuohon 10 gigan Ipodiin mahtuu musiikkia noin suunnilleen?

1mega = 0.75 minuuttia 192kbs laadulla, eli noi 7.500 minuuttia 192kbs laatuista, ei ihan tarkkaa mutta suunilleen tollein. 128kbs on varmaan noin 1mega/1min, mutta toi on jo surkee laatusta.

Re: Re: Anteeksi!

Originally posted by jamaan
128kbs on varmaan noin 1mega/1min, mutta toi on jo surkee laatusta.

Aikamoinen kultakorva saa olla, jos pitää 128kbps mp3:sta huonolaatuisena. Taitaa olla enemmän henkimaailman hommia...

Re: Re: Re: Anteeksi!

Originally posted by Jimmy
Aikamoinen kultakorva saa olla, jos pitää 128kbps mp3:sta huonolaatuisena. Taitaa olla enemmän henkimaailman hommia...

No siis okei, jos kuuntelee jotain britneytä niin ei varmaan oo niin paljoo välii. :) mutta kyllä 128 ja vaikka 192 eron huomaa siitä aika selvästi että 128kps:ssä on mutaisempi ääni. Jos kuuluu niihin mitkä kuuntelee eikä vaan kuule musiikkia niin noissa on jo nii kova ero että vie nautintoo pois kuuntelusta kun keskittyy siihen vaan että huomaan huonon äänenlaadun, vaikka ei edes mikään hifi-korva ole. :D

Re: Re: Re: Re: Anteeksi!

No siis okei, jos kuuntelee jotain britneytä niin ei varmaan paljoo välii. :) mutta kyllä 128 ja vaikka 192 huomaa selvästi että 128kps:ssä on mutaisempi ääni. Mut jos kuuluu niihin mitkä kuuntelee eikä vaan kuule musiikkia niin kannattaa pysyä kaukana 128kps laadusta.

Aha, olen kyllä yrittänyt oikein kuuntelemalla kuunnella, mutta en ole huomannut eroa CD:n ja 128Kbps mp3:n välillä. Niin, kuka vitun Britney? Ja mp3-pakkauksiakin on eri tasoisia.

Re: Re: Re: Re: Re: Anteeksi!

Aha, olen kyllä yrittänyt oikein kuuntelemalla kuunnella, mutta en ole huomannut eroa CD:n ja 128Kbps mp3:n välillä. Niin, kuka vitun Britney? Ja mp3-pakkauksiakin on eri tasoisia.

Jaa-a, ehkä joidenkin korvat ei sitten erota joitain taajuksia yhtä hyvin. en kyllä muuta selitystä keksi jos ei Cd:n ja 128kps välil huomaa mitään eroa. ainakin korvakuulokkeila huomaa helposti.
Spears, Brintney spears. 006.9
Nojoo siis enmä nyt myöskään esm 256kbs ja cd:n välil huomaa eroa, enkä yritä mitään nussipilkkua ja leikkii niin nuukaa äänenlaadusta, hyvä jos kelpaa :)

Mutta esm. suurin osa mun kaveripiiristä jättää mielummin cd:n polttamatta jos biisit on vaan 128kps ja etsii 192kps, ehkä riippuu musiikkityylistäkin, ainakin psykedeelisessä/goa-trancessa on päällekkäin niin paljon ääniä että huomaa ehkä helpommin kun joku ääni ei kuulukkaan kunnolla ja jää muiden peittoon 128kbs:ssä.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anteeksi!

Jaa-a, ehkä joidenkin korvat ei sitten erota joitain taajuksia yhtä hyvin. en kyllä muuta selitystä keksi jos ei Cd:n ja 128kps välil huomaa mitään eroa. ainakin korvakuulokkeila huomaa helposti.

Joo, täytyis varmaan testata kunnon laitteilla. Mutta kyllä mä taidan olla aika puukorva, sen lisäksi että olen puusilmä. Useimmat sanovat, että 128kbps on lähes CD-laatuista ja 160kpbs ei enää huomaa eroa. Mitä mieltä muut?

Edit: En kyllä edelleenkään sanoisi 128kbps-laatua surkeaksi, joku 32kbps ON jo surullista kuultavaa.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anteeksi!

Joo, täytyis varmaan testata kunnon laitteilla. Mutta kyllä mä taidan olla aika puukorva, sen lisäksi että olen puusilmä. Useimmat sanovat, että 128kbps on lähes CD-laatuista ja 160kpbs ei enää huomaa eroa. Mitä mieltä muut?

Edit: En kyllä edelleenkään sanoisi 128kbps-laatua surkeaksi, joku 32kbps ON jo surullista kuultavaa.

hehe, juu siis ei 128kps nyt mikään surkea kummiskaan ole jos vertaa johonkin 32kps. Varmaan monille riittääkin hyvin toi 128kbs, Mutta kun/jos eron huomaa 128kbs ja 192kbs nii se mun mielestä alkaa jo haitata kuuntelua 128kbs kohdalla jonkunverran. Kuulokkeilla kannattaa kokeilla niin huomaa selvemmin, ja keskittyä äänen kokonais kuvaan, bassojen ja keski + korkea ääniin, niin huomaa ehkä selvemmin että 192kbs kohdalla kaikki erottuu paremmin ja niitten välissä on enemmän tilaa, kun 128kbs kuulostaa "tiiviimmältä".

Ne jotka iPodin omistavat, voisitteko hieman valaista mitä tarvitsen musiikin siirtämiseen? Koneeni on melko vanha eikä siitä mitään fire wire porttia löydy. Entä onnistuuko USBllä siirtäminen? On tietenkin hitaanpaa:rolleyes: ?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anteeksi!

ainakin psykedeelisessä/goa-trancessa on päällekkäin niin paljon ääniä että huomaa ehkä helpommin kun joku ääni ei kuulukkaan kunnolla ja jää muiden peittoon 128kbs:ssä.

Samaa mieltä. Tollasta itekkin mieluiten kuuntelen, ja jos 128kbps ja 192kbps välillä ei huomaa eroa, on vika joko korvissa tai kaiuttimissa.

Originally posted by Otso
Ne jotka iPodin omistavat, voisitteko hieman valaista mitä tarvitsen musiikin siirtämiseen? Koneeni on melko vanha eikä siitä mitään fire wire porttia löydy. Entä onnistuuko USBllä siirtäminen? On tietenkin hitaanpaa:rolleyes: ?

ipod toimii vain Firewiren kautta, eli USB:llä ei onnistu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom