Kannettava: Lenovo vai HP?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikuttaisi siis, että Lenovo saa enemmän kannatusta.

Pakkohan sen on ollakin laadukkaampi, koska paperilla ominaisuudet vaikuttaa huonommilta 100€ halvempaan HP:hen verrattuna. Joten kai se laatu maksaa.

Tosiaankaan en mitään tehokonetta tarvi, laatu, hiljaisuus + resoluutio (pokeriin) ovat tärkeimpiä.

Onko muuten uusissa kannettavissa valmiina windows, palomuuri ja viruksen torjunnat asennettu, vai pitääkö ne asentaa itse?

Pakkohan sen on ollakin laadukkaampi, koska paperilla ominaisuudet vaikuttaa huonommilta 100€ halvempaan HP:hen verrattuna. Joten kai se laatu maksaa.

Tosiaankaan en mitään tehokonetta tarvi, laatu, hiljaisuus + resoluutio (pokeriin) ovat tärkeimpiä.

Onko muuten uusissa kannettavissa valmiina windows, palomuuri ja viruksen torjunnat asennettu, vai pitääkö ne asentaa itse?

Lenovoissa windows esiasennettuna, loppuasetukset uppooa kauniin musiikin säestämänä(siis kirjaimellisesti). Lenovon mukana et saa ainuttakaan mediaa, kaikki on n. 4 gigan partitiolla.

Valmiina koneella nortonin av ja muuri.

Riippuu ihan täysin mistä sen koneen ottaa, että saako siihen kaiken asennettuna. Mutta kyllähän 98% koneissa käyttis on valmiiksi asennettu. Ja jos liikkeestä kysyy, ei varmasti isoa rahaa tarvii maksaa jos haluaa viirusturvan ja palomuurin asennettuna...
Jos koneen vistalla otat, palomuuri ei ihan välttämätön ole, kun vistan oma hoitaa suhteellisen hyvin hommansa.

Riippuu ihan täysin mistä sen koneen ottaa, että saako siihen kaiken asennettuna. Mutta kyllähän 98% koneissa käyttis on valmiiksi asennettu. Ja jos liikkeestä kysyy, ei varmasti isoa rahaa tarvii maksaa jos haluaa viirusturvan ja palomuurin asennettuna...
Jos koneen vistalla otat, palomuuri ei ihan välttämätön ole, kun vistan oma hoitaa suhteellisen hyvin hommansa.

Mitä höpötät? Lenovolta saakka esiasennettuina tulevat. Norton aina sisällä.

[EDIT] Kyse WXP-koneista, vistasta ei tietoa.

Mitä höpötät? Lenovolta saakka esiasennettuina tulevat. Norton aina sisällä.

[EDIT] Kyse WXP-koneista, vistasta ei tietoa.

Enhän mie mitään höpötä, kuten sanoin että riippuu mistä sen koneen hommaa (tai mitä merkkiä), Itelläki on lenovo työkoneena, ja ei tullut norton valmiina :whip:Kotikoneena löytyy sitten dellin läpyskä ja siinä oli kaikki valmiina asennettuna (vista).

Pokerin pelaaminen ja satunnainen muu pelaaminen luultavasti onnistuu Macillakin.
Heikosti. Natiiveja clienteja ei hirveästi ole ja selaimessa pelaaminen on yleisesti ottaen perseestä. Emulaattorilla voi tietysti kokeilla, mutta helpommalla pääsee hankkimalla suoraan Windows-koneen.

Enhän mie mitään höpötä, kuten sanoin että riippuu mistä sen koneen hommaa (tai mitä merkkiä), Itelläki on lenovo työkoneena, ja ei tullut norton valmiina :whip:Kotikoneena löytyy sitten dellin läpyskä ja siinä oli kaikki valmiina asennettuna (vista).

Tarkoitatko että firman IT-jätkät toi sulle sen työkoneen?

Tarkoitatko että firman IT-jätkät toi sulle sen työkoneen?

Eip, kuhan vaan kuljailen tylsyyttäni, meille tulee lenovolta valmiina omilla conffeilla kaikki koneet, eli oikeasti mitenkään verrannollinen muiden kanssa ;)

Edit. nyt saa loppua mun osalta turha off topic. Jos noista kahdesta valitsisin. ite kallistuisin lenovon puollelle.

Lenovoissa windows esiasennettuna, loppuasetukset uppooa kauniin musiikin säestämänä(siis kirjaimellisesti). Lenovon mukana et saa ainuttakaan mediaa, kaikki on n. 4 gigan partitiolla.

Valmiina koneella nortonin av ja muuri.

se partitio/käyttis kannattaa polttaa itselle tai tilata levyt. Siinä kohtaa vituttaa kun uus kovalevy on kuriirin tuomana kädessä, mutta mitään asennusmedioita ei ole. Eikä mennyt kun pari kolme viikkoa median saantiin.

Saako tilaamalla VISTA median kotiinsa ilmasiksi?

Jos itse luo tuon median siitä recovery-osiosta onko se identtinen VISTA-median kanssa?
ainakin hp tarjos johonkin malliin cd:llä vistaa á 19€. (siis että tulee esiasennetun käyttiksen lisäks myös cd:llä sama käyttis)

Saako tilaamalla VISTA median kotiinsa ilmasiksi?

Jos itse luo tuon median siitä recovery-osiosta onko se identtinen VISTA-median kanssa?

Vistasta en uskalla sanoa, kun xp:n kanssa olen puljannut. Mutta kaippa niitten nyt jonkinlainen media pitää antaa jos kovalevy pamahtaa. Soita sinne ja kysy, ei muistaakseni maksa mitään.

ainakin hp tarjos johonkin malliin cd:llä vistaa á 19€. (siis että tulee esiasennetun käyttiksen lisäks myös cd:llä sama käyttis)

Ibarilla noi levyt sain takuun piirissä oleviin koneisiin ilmaiseksi. Tän hetken tilanteesta en kyllä uskalla sanoa.

se partitio/käyttis kannattaa polttaa itselle tai tilata levyt. Siinä kohtaa vituttaa kun uus kovalevy on kuriirin tuomana kädessä, mutta mitään asennusmedioita ei ole. Eikä mennyt kun pari kolme viikkoa median saantiin.

Totta.

Kaikille medioita halajaville tiedoksi:

Soitatte tukeen, ja valitatte että linuxin asennus vei kaiken. Koko levy blankona tai täynnä linux shittiä. Mediat saapuu soiton jälkeen melko pian postissa, ja yllätyn jos joku firma niistä oikeasti laskuttaa?

[edit] vittu tätä mun multipostaamista...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kaikille medioita halajaville tiedoksi:

Soitatte tukeen, ja valitatte että linuxin asennus vei kaiken. Koko levy blankona tai täynnä linux shittiä. Mediat saapuu soiton jälkeen melko pian postissa

Eli Linux pelastaa tässäkin tapauksessa. :lol2:

Taitaa migsu olla Lenovon myyntimies? :D Noei, kiitos vaan tiedoista. Taidan sen Lenovon sitten tilata, kun ei ole paljoa HP:ta kalliimpikaan, vaikka ominaisuudet vaikuttavat paperilla huonommilta.

Vähän off-topikkia, mut oon ihmetelly IBM-kannettavien hintoja. Eli mikä nostaa IBM:n läppäreiden hintoja jopa 3500€ luokkaan, mutta spekseiltään ne ovat huomattavasti köyhempiä kun vertaa 900€:n muuhun merkkiin. Onko niissä parempi takuu, vai mikä?

Vähän off-topikkia, mut oon ihmetelly IBM-kannettavien hintoja. Eli mikä nostaa IBM:n läppäreiden hintoja jopa 3500€ luokkaan, mutta spekseiltään ne ovat huomattavasti köyhempiä kun vertaa 900€:n muuhun merkkiin. Onko niissä parempi takuu, vai mikä?

Ammattikäyttöön, ei lelumuovista tehtyjä. Magnesiumia ja hiilikuituja käytetty pintamateriaaleina. Ei erityisen kauniita mutta toimivia pelejä ja suhteellisen kestäviä.

Suositut

Back
Ylös Bottom