Kannettava hankinnassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MJ45
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostakaa Apple iBook/PowerBook, jos ei pelaaminen ole koneen pääasiallinen käyttö. Itse en enään PC:n koske pitkällä tikullakaan. Ainoa miinus mitä olen henk.koht. huomannut on ettei msn-mesenngerissä ole video/äänikeskustelu mahdollisuutta.:D

Hei,

sellaista tuli mieleen, että onko kellään mitään hajua, että ovatko kannettavat, vaikkapa esim tuo Fujitsu-Siemens Amilo A1667G Saksassa halvempi?

Frendini vaan käy Saksassa duunissa ja voisi siis hommata tuollaisen Subotaille..

Mitä ongelmia tuosta voisi tulla? Takuut jne?

Kiitos.

takuu kannattaa tarkistaa et onko se voimassa suomessa ja sit toi näppis ois ihan ok kattoo läpi ettei siinä oo mitää yllätyksiä.. ;)

kas-vain sanoi:
Ostakaa Apple iBook/PowerBook, jos ei pelaaminen ole koneen pääasiallinen käyttö. Itse en enään PC:n koske pitkällä tikullakaan. Ainoa miinus mitä olen henk.koht. huomannut on ettei msn-mesenngerissä ole video/äänikeskustelu mahdollisuutta.:D

Voitko määritellä nyt hieman paremmin mikä mäkissä sitten on niin perkeleesti parempaa. Mä oon frendin ibookkia käyttänyt ja ei sen käyttäminen nyt niin paljon ihmeellisempää ole kuin pc:n. Virukset nyt ei ole vaivana mutta ihan samalla tavalla pluginejä siihen saa playereihin hakea kuin winukkaan jne. En mä mäkkiä hauku, mutta mun mielestä ei se nyt niin hyvä ole mitä hypetetään. Käyttökokemusta mulla on jokunen kymmenen tuntia eli ei kauheasti..

edit nyt uusissa mäkeissä on vielä intelin prossut ja aikaisemmin hehkutettiin miten mäkin prossut (ibm) pesee tuhat nolla amd:t ja intelit :lol2:

Viel yks tyhmä kysymys.
Eli pitääkö mun ostaa jotain vielä tuohon koneeseen että pystyn käyttämään nettiä langattomasti kotona?

Tuollainen siinä on mukana:
WLAN 802,11b/g -langaton verkkosovitin

MJ45 sanoi:
Viel yks tyhmä kysymys.
Eli pitääkö mun ostaa jotain vielä tuohon koneeseen että pystyn käyttämään nettiä langattomasti kotona?

Tuollainen siinä on mukana:
WLAN 802,11b/g -langaton verkkosovitin

Koneeseen et tarvii mitään, mutta langattoman service pointin tarviit eli boxin johon kone ottaa yhteyden ja josta sitten mennään Interretin ihmeelliseen maajilmaan.

Mitä tarviiko mun ostaa tuon service pointin sieltä mistä mun nettiliittymäkin on? Vai miten kaikki asetukset saadaa kohdalleen?

voit ostaa mistä vaan.. itellä on esim tällanen

Linksys WAG54GS Wireless ADSL2+ Gateway - ADSL2+-reititin ja langaton 54Mbps tukiasema.

Jos ei muuten saa asetuksia ni ne saa isp:ltä sit.

alppix sanoi:
voit ostaa mistä vaan.. itellä on esim tällanen

Linksys WAG54GS Wireless ADSL2+ Gateway - ADSL2+-reititin ja langaton 54Mbps tukiasema.

Jos ei muuten saa asetuksia ni ne saa isp:ltä sit.
Paljon tollasella on hintaa ja millainen säde siinä on, voiko olla seinä välis ja netti toimii?

on tossa seinää yms välissä ja hyvin toimii.. en muista mikä se kantomatka wlanissa on, mut ohan se aika hyvä. hintaa.. riippuu kai mistä ostaa :) kato jostain mbnetin hintaseurannasta tai verkkokaupasta tms. en muista yhtään mitä ite siitä maksoin.

MJ45 sanoi:
millainen säde siinä on, voiko olla seinä välis ja netti toimii?

Etäisyys vaihtelee aika paljon laitteen ja antennin mukaan, kaikkea 10 - 150 m väliltä riippuen miten on esteitä. Yksi betoniseinä ei ole ikinä ollut itsellä mikään este noissa hommissa.

Elikkäs tälläinen pitäis hankkia :Siemens
Gigaset wlan se505 - 69,9e netanttilasta.
Tuossa luvataan että kotona säde olis noin 30m. pitäis varmaan riittää:nolo:

Suositut

Back
Ylös Bottom