Selvennän vielä yhden asian mitä Karhuherra vähän sivusi. Nykyinen 'kaikki yhdessä'-systeemi ei ole ongelma vaan tämän foorumin vahvuus ja voimavara. Tässä pari esimerkkiä:
-Vapaaottelufani vierailee foorumilla ja huomaa Glory aiheisen ketjun: "Oho, siellähän on joku potkistapahtuma menossa. Taidanpa katsoa sen ja ottaa osaa keskusteluun!"
-UFC-fani tulee lukemaan UFC-uutisia, tsekkaa ajankuluksi suomivaparia koskevan keskustelun, innostuu ja ottaa osaa: "En tiennytkään, että kotikylässäni järjestetään tämmöiset karkelot ensi viikolla! Onko lippuja vielä jäljellä ja mitkä ovat kyseisen hallin parhaat paikat?"
-Vanha nyrkkeilyjermu haluaa katsastaa Robert Heleniuksen kuulumiset ja silmäilee vähän muita ketjuja: "Voisin huomenna katsoa nuo suomalaisten Cage Warriors matsit. Näkyykös nämä ihan ilmaisena facebookissa ilman mitään latailuja?"
-Karaten juuri aloittanut harrastelija löytää foorumille etsiessään tietoa hammassuojista: "Mitä tämä vapaaottelu on? Kuulostaa aika mielenkiintoiselta. Esitänpä muutaman kysymyksen tuossa keskustelussa."
Tämänkaltaiset skenaariot, joissa keskustelijoiden intressit laajenevat sekä ristiytyvät ja joissa keskustelu lisääntyy, eivät välttämättä toteutuisi, jos keskustelu olisi hajautettu eri osioihin. Henkilökohtaisesti olen täällä pääasiassa vapaaottelun takia, mutta olen monta kertaa ottanut osaa mm. nyrkkeily- ja potkunyrkkeily-keskusteluihin, koska ne ovat kätevästi samalla foorumilla. Jos alueet osioidaan, niin kaltaiseni satunnaiskommentoijat todennäköisesti lopettavat tai vähentävät kommentointia heille vieraammissa aiheissa. Olen myös saanut tältä foorumilta tiedon monesta kamppailutapahtumasta, jotka olisivat muuten menneet minulta ohi.
En usko kuitenkaan, että alueen lisääminen vähentäisi keskustelua. Se pysyisi samana tai lisääntyisi.
En ymmärrä miten keskustelu voi lisääntyä, jos keskustelijoiden määrä pysyy samana, mutta heidät erotellaan osioihin? Osiointi johtaisi siihen, että suosituin vapariosio olisi aktiivinen ja muut aiheet saisivat vielä vähemmän huomiota kuin nyt, sillä vapaaottelufanit vierailisivat entistä harvemmin muita aiheita koskevissa keskusteluissa.