Kamppailulajivarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisiko suositella jotain edullisia ja hyviä kenkiä nyrkkeilyyn?

Itsellä on sama ongelma. Yksi viikonloppu kiertelin kauppoja ja ainoat nyrkkeilykengät mitkä löysin maksoivat 110-130 euroa. Ei se hinta sinänsä ollut ongelma, mutta kun samat kengät ulkomaisissa nettikaupoissa maksoivat noin 30-50 euroa. Lenkkarit saa kelvata!

Itsellä on sama ongelma. Yksi viikonloppu kiertelin kauppoja ja ainoat nyrkkeilykengät mitkä löysin maksoivat 110-130 euroa. Ei se hinta sinänsä ollut ongelma, mutta kun samat kengät ulkomaisissa nettikaupoissa maksoivat noin 30-50 euroa. Lenkkarit saa kelvata!

Itse ostin pari viikkoa sitten Tallinnasta Adidaksen liikkeestä Adidaksen nyrkkeilykengät, hintaa tuli 550 kroonia, eli reilut 30 euroa. Olivat kyllä tarjouksessa puoleen hintaan, mutta kannattaa käydä tarkistamassa jos tuolla päin liikkuu.

Ja ero nyrkkeilykengissä ja lenkkareissa on valtava

Nyrkkeilyyn käyvät myös painitossut, niitä saa helpommin - ja halvemminkin? - kuin nyrkkeilytossuja. Omat tossut ovat Adidaksen nyrkkeilytossut, maksoivat muistaakseni 75 euroa, mutta ne on hankittu muualta kuin normaalista urheiluliikkeestä eli seuran toimistolta. Jos osuu oikeaan kaupunkiin niin noilta saa vähän edullisemmin.

Minkälaiset hanskat kannattaisi ostaa vapari treenaukseen jos tarkoitus olisi sparrata suht kovaa, kuitenkin mieluiten mahdollisimman vähillä ruhjeilla. Eli pähkinän kuoressa mieluiten suht paksut toppaukset(kun ei ole hajuakaan montako senttiä on riittävästi) ja vieläpä sellaiset että hanskat pysyvät kädessä.

EDIT: Ja ennenkuin joku sanoo että googleta tai katso yltä niin kerron että tein ne jo, mutta tuotekuvauksia lukiessani ymmärsin ettei mulla oo hajuakaan mitkä on hyvät/sopivat tarkoitukseensa. :rolleyes:

Eikö kannattaisi kysyä omalta valmentajalta ja/tai ostaa samanlaiset, kuin seurasi edistyneemmillä harjoittelijoilla on?

Kun olisikin seura jossa treenata :D . Mutta niin siis ihan kaveriporukalla ollaan vaan treenailtu, eli ei ole ketään keneltä kysyä neuvoa näin niinkuin livenä.

veijari: -Blue cornerin (sama joka on virallinen hanska shooto-matseissa) hanskoilla olemme toveri porukassa lyöneet toisiamme niin pystyssä kuin matossakin. Ainakin tähän asti koko porukka on välttynyt pahemmilta ruhjeilta, mikäli kolottavaa ottaa ei sellaiseksi lasketa:). Ja positiivisena seikkana mainitaan vielä että se onpi suht edullinenkin.

Tällaiset? Voiko noilla lyödä koukkuja ollenkaan? Kun tuo kuva on hiukan tuollainen huonohko(siis ei saa mitään käsitystä millaiset nuo voisivat olla irl), mutta mun silmään näyttää siltiä kuin sormet olisivat aika vaarallisen vähän suojatut noilla... ja kestävätkö nuo vääntäessä ehjänä yli kuukauden kun tosiaan nuo sormilenkit(tai mitkä ovatkaan) näyttävät aika heppoisilta.

EDIT: Ainakin itseäni lämmittäisi enemmän ajatus sellaisista hanskoista joissa sormet olisivat mahdollisimman tukevasti kiinni hanskoissa, eikä tommoisilla lenkeillä.(siis en tiedä oikein miten selittää se mitä yritän selittää)

veijari: -Juuri tuollaisia tarkoitin. Kyllä nuo sormilenkit ovat varsin kestävät nuissa, en ole nähnyt keneltäkään niiden (vielä) hajoavankaan.
Ja mitä lyömiseen tulee, kyllä nuilla koukkuja voipi lyödä, mutta iskujen vastaan ottaminen ei luonnollisestikaan ole ihan samanlaista kuin poksaushanskoilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu no sen tiesin ettei se nyt sama ole, eikä ole tarkoituskaan olla, mutta näyttivät vain siltä että osuisi koukuissa paljaat rystyset... mutta jos näin ei kerran ole niin taidampa tuollaiset tilata. Kiitoksia vinkeistä!

Minkäslaista kypärää suosittelisitte sparrausta(kickboxing) aloittelevalle? Poskisuojuksin vai ilman?

Kyllähän se on niin, että poskisuojiksilla varustettu kypärä suojaa kasvoja paremmin, eli sitä suosittelen, mutta tämä vain minun nöyrä mielipiteeni. Muista sitten sparratessa pitää niitä hanskoja pään korkeudella, suojaa myös hyvin.

Itse suosittelen Fairtexin kypärää ilman poskisuojuksia. Minulla on ollut myös Blue Cornerin poskisuojuksellinen kypärä, mutta vaihdoin sen, kun sillä ei sa kilpailla. Minsta on turha ostaa kahta kypärää, jos sitten myöhemmin haluaakin kisata.

Ei se poskisuojuksellinenkaan huono ollut, vähän painava ehkä, mutta suojasi ihan hyvin ja kohtuu mukava päässä. Monet sanovat, että heillä poskisuojat häiritsevät näkökenttää, mutta minulla näin ei käynyt. Suosittelen, että sovitat tällaista kypärää ennen ostamista, jotta tiedät, häiritseekö vai ei.

En ole kokenut, että vaihdettuani kisamalliin ilman poskisuojia, saisin jotenkin havaittavasti enemmän tai kovempia tällejä naamaani.

Suojaus ja järkevä kontakti on ne ensisijaiset tavat välttää tällejä. Vasta sitten tulee kypärä.

Täytyypä mainostaa tässä maahantuomaani merkkiä Profilea, jonka tuoteperhe on laajentunut myös nyrkkeilyhanskoihin. Hanskat ovat erittäin laadukkaat, nahkaiset ja kohtuu hintaiset:thumbs:

Kokoja on kolmea 12oz(punaiset, 56 euroa), 14oz(mustat, 58 euroa) ja 16oz(siniset, 60 euroa)

Hanskat tulevat myyntiin Profilen nettisivuille www.profileshop.fi kunhan kerkeän sivuja päivittämään.

Sitä ennen yhteys meikäläiseen 045 6794097 ja hetken päästä kädessäsi on raskaalla treenillä testatut nyrkkeilyhanskat!

terv.Janne Tulirinta
T:mi MMA Sports

Ps. Myynnissä on jo nyt myös shortseja ja Rash Guardeja sekä kohta tulossa vaparihanskoja sekä kypäriä.

Lisäänpä tänne oman kysymykseni. Eli jelppiä tarviin, pitäs ostaa jotkut edulliset & kestävät (nojuu, tiiän ettei oo olemassa mut jotain sinnepäin;)) perushanskat kuntonyrkkeilyyn. Tarjolla olis Ring Kingin tumput, mutta oon kuullu että nää olis ihan skeidat. Pitääkö paikkaansa? Pari kertaa viikossa käyn treeneissä ja oon aika pieni "tyttö", eli en mä nyt ihan kauheen lujaa lyö niinku ne isot karjut siellä :D Kestäiskö noi mun käytössä, vai tilaanko suoraan Twinsin tattookuvioiset joita himoitsen ja syön seuraavat 2kk makaronia ketsupin kera? :kuola: Muitakin toki saa suositella jos jotkut edulliset ja (mun) käyttöä kestävät on tiedossa :thumbs: Tarkoitus olis kuitenkin useampi vuosi harrastella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom