Kamppailulajivakuutus (NHB)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja QUZU
  • Aloitettu Aloitettu
Eli osaako joku kertoa mikä vakuutus olisi edullisin mutta kattaa kuitenkin kaikki lajissa tapahtuneet vahingot? En tiedä onko lajilla väliä mutta kyseessä on NHB paremmin tunettuna Ultimate Fighting ja Vapaa Ottelu.

Eikö perinteinen tapaturmavakuutus korvaa kaikki urheilussa sattuneet vahingot? Minä ainakin harrastan mma:ta ja minulla on vain normaali tapaturmavakuutus, mutta kannattaa käydä eri vakuutusyhtiöiden sivuilla vertailemassa hintoja ja tarkistamassa kattavatko kaikkien vakuutusyhtiöiden ta.tu.vakuutukset urheiluvammat.

Eipä perinteinen tapaturmavakuutus korvaa, jos menee vapaaottelussa jotain rikki tai jossain muussa kamppailu/urheilukajissa.

Normaalii tapaturma/vapaa-ajan vakuutus ei kata kamppailulajeja. Mikäli haluat kaiken kattavan vakuutuksen kannattaa se tosiaan neuvotella vakuutusyhtiön kanssa. Sopimukseen kannattaa vaatia maininta asiasta luettelon muodossa (mikäli harrastat useampia lajeja). Harrastajan ja kilpailijan vakuutuksessa saattaa olla eroja ja kilpailutapahtumat kattava vakuutus on todennäköisesti kalliimpi. Itse sain vaivattomasti ja kohtuulisen edullisesti hankittua vakuutuksen, joka kattaa harjoittelun ja kilpailemisen niin Suomessa kun ulkomaillakin. (Lajina shootfighting jonka alle on helppo laittaa kaikki muutkin kamppailu-urheilut.)

En osaa sanoa vakuuttaako kukaan ihan halvalla, mikäli ottelet säännöillä, jotka kieltävät vain puremisen... Jotkut vakuutusyhtiöt saattavat vaatia tarkankin kuvauksen harrastamastasi lajista (vaikka se ei todennäköisesti ole läheskään yhtä tapaturma-altista kuin esim jääkiekko)

Muista kuitenkin, ettei tämäkään vakuutus ole voimassa mikäli hankkiudut harjoittelemaan sotatoimialueelle...

nim: Ottaa päähän kun kaikissa lajeissa pitää maksaa erikseen lisenssiä ja vakuutusta. :curs:

kärpänen sanoi:
nim: Ottaa päähän kun kaikissa lajeissa pitää maksaa erikseen lisenssiä ja vakuutusta. :curs:

Doh, lisenssithän yksinään eivät paljoa maksa, mukana tuleva vakuutus kylläkin. Esim. nyrkkeilyssä lisenssimaksu on 5€ ja vakuutuksen osuudeksi jää sitten se reilu 100€. Jos harrastaa ja/tai kilpailee useammassa lajissa on ainakin omasta mielestäni helpointa vaan maksella lisenssit pois lajikohtaisesti kun ei muutakaan voi ja ottaa kaikki lajit kattava vakuutus IF:iltä.

Vakuutus on muistaakseni mallia tapaturma jollain 3x urheilulisällä mikä kattaa sitten kaikki lajit vaparista potkuhippaan, niin harjoituksissa kuin kilpailuissa. Hintaa about 140€/vuosi, millä ei haaverin sattuessa maksa yhtään. Siis jos säästämistä harkitsee. Vertailun vuoksi esim. Pohjolassa shootfighting ja muu mma kuuluivat ainakin vielä pari vuotta sitten pikimustaan lajit_joita_ei_vakuuteta -listaan basehyppäämisen, vuorikiipeilyn ym. yhtä vaarallisen urheilun kanssa. Se on kai sitä hjuumoria vakuutusyhtiön taholta. :jahas:

aidan sanoi:
Pohjolassa shootfighting ja muu mma kuuluivat ainakin vielä pari vuotta sitten pikimustaan lajit_joita_ei_vakuuteta -listaan
Käsittääkseni tilanne on tänä päivänä se että urheilulaajennus (luokkaa 100+ erkkiä vuodessa) kattaa nuo lajit muttei korvaa esimerkiksi "lajille ominaisissa harjoituksissa" sattuneita tapaturmia. wtf?

Nordealta kun tuossa pari viikkoa sitten kyselin niin heiltä ei saa kovallakaan rahalla vakuutusta joka esim. painin kattaisi.

Pitääpä mainita kun itse juuri hetki sitten soitin If:iin tilatakseni tuon kaikenkattavan vakuutuksen. Kuulemma sitä ei enää saa kuin jokusen viikon, sen jälkeen tilalle tulee eri lajeille erotellut vakuutukset jotka maksavat sitten tuplaten. Vanhat vakuutukset kuulemma pysyvät sellaisina kuin ne ovat ottohetkellä olleet.

dogi sanoi:
Käsittääkseni tilanne on tänä päivänä se että urheilulaajennus (luokkaa 100+ erkkiä vuodessa) kattaa nuo lajit muttei korvaa esimerkiksi "lajille ominaisissa harjoituksissa" sattuneita tapaturmia. wtf?
Minä ymmärsin sen näin, että ei kata treeneissä sattuneita vahinkoja. Eli vakuutuksesta ei silloin ole mitään hyötyä, treeneissähän ne haaverit satuvat jos ovat sattuakseen.
Kannattaa siis varmistaa että myös "lajille ominaisissa harjoituksissa" sattuneet vahingot korvataan.

Mikäs on tämän hetken tilanne?

Itse olen soitellut läpi nordean, joka ei kovallakaan rahalla myönnä vakuutusta shootoon, tai lukkopainiin. Pohjola ei myöskään myönnä.

IF myöntää, tapiola myöntää, sekä fenniä. Joten noista kait se olisi joku valittava. Pitää vielä kilpailuttaa ja tehdä sopimus.

Mikäs on tämän hetken tilanne?

Itse olen soitellut läpi nordean, joka ei kovallakaan rahalla myönnä vakuutusta shootoon, tai lukkopainiin. Pohjola ei myöskään myönnä.

IF myöntää, tapiola myöntää, sekä fenniä. Joten noista kait se olisi joku valittava. Pitää vielä kilpailuttaa ja tehdä sopimus.

Jos haluaa kilpailla kamppailu-urheilulajissa, niin IF-vakuutusyhtiön vakuutus maksaa sellaiset 250 euroa vuodessa. Eikä tuo korvaa kuolemista(en halunnut maksaa 50 euroa lisää vuodessa turhan takia). Itselläni ei ole muita vakuutuksia IFfillä, joten en saanut muuta kuin opiskelija-alennuksen. Oikeastaan siellä sanottiin että eivät edes normaalisti myönnä tuota vakuutusta jos ei ole muita vakuutuksia Iffillä. Tähän vakuutukseen kuulu kyllä kaikki tapaturmaiset vahingot, paitsi autourheilussa tai napajäätikköretkeilyssä sattuneet vahingot.

Sitten jos vaan haluaa treenata niin ainakin Varma vakuutusyhtiö tarjoaa vakuutuksen joka maksaa kait jotain 80 euroa vuodessa. Tuo ei korvaa siis kilpailuvahinkoja.

Sopimusta tehdessä kannattaa myös katsoa mitä se vakuutus korvaa, ja kuinka pitkään. Ei paljoa joku parin tonnin korvaus lohduta jos edessä on leikkausputki. IFfillähän on se könttäsumma josta sitten saa ongelman sattuessa ottaa rahaa niin paljon kuin palaa(itselläni se summa on 60 000 euroa). Mutta tuokaan ei korvaa kuin tietyn määrän verran esim. fysikaalista hoitoa, kaikki vakuutukset eivät välttämättä korvaa ollenkaan minkäännäköistä kuntoutusta.

Itse tutustuin noihin vakuutuksiin 2-pyöräisharrastuksen tiimoilta ja ainakin Tapiolassa homma toimi seuraavasti: ilman "vaarallisten lajien" (moottoriurheilu, kamppailulajit jne) rajoituksia olevissa vakuutuksissa ei ole mitään kiinteää hintaa vaan mitä enemmän korvausta haluat, sen enempi maksaa, aika pitkälti lineaarisesta. Tollasella 100K työkyvyttömyys, 100K kuolema (IMHO minimitaso josta jotain lohtua perheelliselle) vakuutus maksoi luokkaa 600 Eur/vuosi.

Pari juttua kannattaa vielä huomioida (etenkin sellaisten jotka kantaa vastuuta muistakin kuin itsestään eli perheelliset), siltä varalta että sattuu aidosti kovaa
- jopa kilpalisenssien korvaukset tahtoo olla aika pieniä (itselläni SML:n "kaikki lajit" kisalisenssi) eli jos iskee täys/osittainen työkyvyttömyys, kuolema tms niin noista ei ole käytännössä mitään iloa, korvaukset luokkaa max 20 KEur
- jos sulla on asuntolainassa takaisinmaksuturva niin on suht. todennäköistä että takaisinmaksuturva ei ole voimassa noiden vaarallisten lajien osalla, tämä kannattaa kannattaa tarkistaa ottaa asiasta mustaa valkoisella. Mulla on 1 Nordean vanhempi lainaturva jossa tuo on voimassa, uusiin sitä ei enää saa.

Kalliiltahan noi voi kuulostaa, mutta kannattaa ainakin selvittää hemmetin tarkkaan missä noiden kanssa menee, muuten voi inhan paikan tullen v-käyrä tiukentua entisestään.

Noh, missä muilla kamppailijoilla on vakuutukset? Tällähetkellä noita tarjoaa tietääkseni vain IF, Tapiola ja Fennia. Muut muhisee kamppailulajeista, eivätkä ala niihin hommiin hoitokuluvakuutuksia tarjoamaan. Olisiko vielä muita puljuja, joita ottaa kilpailuun mukaan?

Pohjantähdessä on itellä vakuutukset. Sieltä antoivat halvimman tarjouksen mikä korvaa mm. Vapaa-ottelu treenit. Jos haluaa kilpailuja koskevan vakuutuksen niin se on jonkun verran kalliimpi kuin se mikä korvaa pelkän harrastamisen.

No tällä hetkellä on kamppailut olleet vuoden paussilla, mutta vakuutus löytyy edelleen... Eli otin Tapiolasta sairauskuluvakuutuksen, siinä ei ole juuri väliä missä tai miten se vamma syntyy.. Soittelin sinne Tapiolaan aluksi ja kerroin hyvinkin tarkkaan mistä on kyse, eli lukkopainista ja vapaaottelusta. Tätä vakuutusta suosittelivat.

Lähestulkoon ainoa asia (jonka nyt tähän hätään muistan), jota vakuutus ei korvaa, on hammasvauriot, jotka syntyvät ilman ulkopuolista aiheuttajaa. Eli jos puret hampaat yhteen ja hammas lohkeaa -> ei korvausta, jos taas joku vetäsee sulta treeneissä legot lattialle -> korvaa.

Maksaa noin 100 erkkiä vuodessa tällä hetkellä, maksu määräytyy ikävuosien mukaan. Tästä ollu muutenkin hyötyä, tyrä kun tuossa keväällä pullahti niin ei muuta kuin Mehiläisen leikkauspöydälle maksusitoumuksen kanssa, mukisematta maksoivat 1700 €:n leikkauksen. Muuten tässä oltais varmaan vieläkin jonossa..

Sain aika hyviäkin tarjouksia, kun keskitin koti+nää tapaturma, sekä lääkekuluvakuutukset.

Yksi asia jäi vain mietityttämään. Kannattaisikohan ottaa tuota lääkekuluvakuutusta (n.60e/vuosi), kun on kuitenkin todella kattava työterveyshuolto. Tietysti tuo lääkekuluvakuutus+hoitokulu tulee tapaturman / lajitreenien ohessa ilman muuta, mutta tuota vapaa-ajan lääkekuluvakuutuksesta en oikein ole varma...

Tietty jos vaikka jonku taudin pukkaa päälle, joka vaatii leikkausta, niin aika hankala kai tuollaista on työterveyden kautta hoitaa. Passittavat varmaan arvauskeskukseen.

Mulla on ollut muutamia vuosia myöskin Tapiolan sairaskuluvakuutus ja olen kyllä erittäin tyytyväinen. Vakuutuksessa ei tosiaankaan ole väliä missä vamma syntyy, vaan se korvaa hoitokulut ja lääkkeet, niin harjoituksissa, matseissa tai ihan muualla tulleisiin vammoihin. Itselläni hammas viottui tuolla yhdessä Cagessa ja kysyin hoitomahdollisuuksia, niin minulle kerrottiin että mikäli hammas on vaurioitunut "tapaturman seurauksena" vakuutus sen kattaa, mutta jos syynä on hammassairaus niin sitten ei. Kysyin vielä erityisesti, että mitäs kun se tapaturma kävi matsissa ja olin sitä itse edesauttanut vittuilemalla puolalaiselle niin sanoivat että ei väliä.

Vakuutus maksaa reilu 100 ekee vuodessa ja itselläni se on ilman omavastuuta, koska olin kärppänä paikalla kun tälläinen vakuutus tuli markkinoille. Nykyään siinä on vissiin 50 euron omavastuu millä voi sairastaa sitten koko vuoden! (Rantalan Pekka otti saman puolivuotta myöhemmin ja maksaa omavastuuta:))

Suosittelen kyllä! Siinä voi hakea flunssalääkkeistä peräruiskeisiin kaikki tarvittavat tropit Tapiolan piikkiin. Ja keneltä vaan tohtorilta.

Mulla on ollut muutamia vuosia myöskin Tapiolan sairaskuluvakuutus ja olen kyllä erittäin tyytyväinen. Vakuutuksessa ei tosiaankaan ole väliä missä vamma syntyy, vaan se korvaa hoitokulut ja lääkkeet, niin harjoituksissa, matseissa tai ihan muualla tulleisiin vammoihin. Itselläni hammas viottui tuolla yhdessä Cagessa ja kysyin hoitomahdollisuuksia, niin minulle kerrottiin että mikäli hammas on vaurioitunut "tapaturman seurauksena" vakuutus sen kattaa, mutta jos syynä on hammassairaus niin sitten ei. Kysyin vielä erityisesti, että mitäs kun se tapaturma kävi matsissa ja olin sitä itse edesauttanut vittuilemalla puolalaiselle niin sanoivat että ei väliä.

Vakuutus maksaa reilu 100 ekee vuodessa ja itselläni se on ilman omavastuuta, koska olin kärppänä paikalla kun tälläinen vakuutus tuli markkinoille. Nykyään siinä on vissiin 50 euron omavastuu millä voi sairastaa sitten koko vuoden! (Rantalan Pekka otti saman puolivuotta myöhemmin ja maksaa omavastuuta:))

Suosittelen kyllä! Siinä voi hakea flunssalääkkeistä peräruiskeisiin kaikki tarvittavat tropit Tapiolan piikkiin. Ja keneltä vaan tohtorilta.

Voi kun tuollainen olisi vielä myynnissä. Nykyään Tapiolassa on omavastuu 83e/tapaturma, ei vuosi!

Just tulin Tapiolan konttorista ja sain ihan o.k tarjouksen, tosin Fennia veti paremmaksi. Sairauskulu, tapaturma, lääkekulu+kotivakuutus (Kattaa myös matsit ja harjoittelut) pikkasen vajaa 200e/vuosi. Omavastuu 83e/mälli.

Eihän tuolla pikkuflunssia hoideta. Ne hoidetaan työterveydessä, mutta jos isommalti joku paikka menee rikki, niin tuolla on hyvä maksella ne =)

Voi kun tuollainen olisi vielä myynnissä. Nykyään Tapiolassa on omavastuu 83e/tapaturma, ei vuosi!

Just tulin Tapiolan konttorista ja sain ihan o.k tarjouksen, tosin Fennia veti paremmaksi. Sairauskulu, tapaturma, lääkekulu+kotivakuutus (Kattaa myös matsit ja harjoittelut) pikkasen vajaa 200e/vuosi. Omavastuu 83e/mälli.

Eihän tuolla pikkuflunssia hoideta. Ne hoidetaan työterveydessä, mutta jos isommalti joku paikka menee rikki, niin tuolla on hyvä maksella ne =)

Mullakin on toi omavastuu 83 euroa, mutta se on kylläkin korvauksenhakukertaa kohti, ei yhtä tapaturmaa... Ja aina on vuosi aikaa kerätä kuitteja ja toimittaa ne sitten yhdellä kertaa eteenpäin...

Tapiolan sivuilta: "Korvattavien hoitokulujen määrästä vähennetään
jokaisella hakukerralla 83 euron omavastuu." ja "Tapiolasta korvausta haetaan vuoden kuluessa kulujen
syntymisestä."

Ettet nyt olisi ymmärtänyt väärin...

Eikä tässä vakuutuksessa tarvita erikseen mitään lääkekulu- tai tapaturmavakuutuksia, vaan tämä korvaa nimenomaan sekä hoidot että lääkkeet.. Mutta jos ehdit jo toisen vakuutuksen ottaa niin eipä siinä sitten mitään..

Mullakin on toi omavastuu 83 euroa, mutta se on kylläkin korvauksenhakukertaa kohti, ei yhtä tapaturmaa... Ja aina on vuosi aikaa kerätä kuitteja ja toimittaa ne sitten yhdellä kertaa eteenpäin...

Tapiolan sivuilta: "Korvattavien hoitokulujen määrästä vähennetään
jokaisella hakukerralla 83 euron omavastuu." ja "Tapiolasta korvausta haetaan vuoden kuluessa kulujen
syntymisestä."

Ettet nyt olisi ymmärtänyt väärin...

Eikä tässä vakuutuksessa tarvita erikseen mitään lääkekulu- tai tapaturmavakuutuksia, vaan tämä korvaa nimenomaan sekä hoidot että lääkkeet.. Mutta jos ehdit jo toisen vakuutuksen ottaa niin eipä siinä sitten mitään..

Ah, juu! Tajusin.

Fennian sivuilla sanotaan hoitokuluvakuutuksesta tätä: Omavastuu on 10 % korvattavista kuluista, kuitenkin vähintään 84 euroa sairautta tai tapaturmaa kohti.

Mutta kuitenkin tapaturmavakuutus urheilulaajennuksella korvaa 3000e asti matseissa ja treeneissä sattuneet mällit, omavastuu 0e. Hoitokulut max 3000e/tapaturma.

Kyllä 3000:lla korjailee ihmistä jo kovin paljon.

Back
Ylös Bottom