Snikt:stä jäi itselleni reilun vuoden jäsenyyden perusteella fiilis aika härskistä rahastuksesta. Itse vapaaottelun valmennuksessa ei mielestäni ollut huomautettavaa, mutta tuo klubin toiminta muuten oli aika rahat pois -henkistä.
Liittymismaksun ja ensimmäisen kuukauden jäsenmaksun sisältävä maksu on 80€. Jäsenyys on voimassa vähintään 12kk, jolloin rahaa lähtee tililtä joka kuukausi suoraveloituksella(vanha hinta oli 39€/kk, mutta vuoden vaihteessa nousi 42,5€/kk). Jos haluat lopettaa jäsenyytesi ennen tuon 12 kuukauden jäsenyysajan täyttymistä, niin maksat jokaiselta jo treenaamaltasi kuukaudelta vielä vierailijahinnan ja "klubihinnan" erotuksen eli 25€/kk tuohon jo maksamasi kuukausimaksun päälle. Tämä nyt vielä oli tiedossa jo liittyessäni, vaikkei sitä laajasti klubin sivuilla mainostetakaan.
Sen sijaan täytenä yllätyksenä tuli se, että säännöissä mainittu 1 kuukauden irtisanoutumisaika(Lainaus suoraan sivuilta: "12kk:n jälkeen on jäsenyys lopetettavissa 1:kk:n irtisanomisajalla.") tulkitaankin irtisanoutumisen yhteydessä täytettävässä lapussa tarkoittavan irtisanomiskuukautta seuraavaa täyttä kalenterikuukautta, joka ei mielestäni ole ollenkaan sama asia, kun ei sitä jo säännöissä ole noin muotoiltu. Irtisanouduin itse ko. klubista 04.01.2010(joka oli ensimmäinen päivä, kun tuo oli tämän vuoden puolella auki ja kyseinen henkilökohtaista käyntiä vaativa irtisanoutuminen siis oli ensimmäistä kertaa edes mahdollista) ja heidän mukaansa jäsenyyteni loppuu vasta 28.02.2010 ja saan siis maksaa vielä helmikuun jäsenmaksunkin täytenä ja irtisanoutumisaikani on siis käytännössä lähes täydet 2kk. En ollut uskoa tuota sääntötulkintaa irtisanoutuessani todeksi ja epäuskoisena soitinkin vielä klubiin varmistaakseni etteihän tuota voida tulkita noin kohtuuttomasti. Puhelimessa minulle ihan klubin hallituksen jäsenen toimesta kuitenkin kerrottiin, että asia menee juuri noin ja minun on todellakin maksettava vielä helmikuun jäsenmaksukin. Saisin kuulemma toki treenata tuolla aina helmikuun loppuun asti, mikä sinällään on aika tyhjä lupaus, koska tuskin olisin sieltä alunperinkään irtisanoutunut, jos olisin siellä vielä aikeissa treenata.
Lisäksi myös nuo kesän treeniajat olivat aika perseestä. Treenikerrat ainakin vapaaottelussa nimittäin vähenivät viikkotasolla puoleen muun vuoden vastaavista, mutta kummasti silti jäsenmaksu kelpasi kesälläkin ihan täysimääräisenä.
Eli omasta puolestani en voi kyseistä kamppailuklubia suositella, ellei sitten halua palavasti liioista rahoistaan eroon.