Kamppailu-urheiluliikkeitä??

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Heips

Listatkaapa varteenotettavia budoliikkeitä Suomessa, mielellään sellaisia joilla on nettisivut. Pitäis löytää fightershortsit lukkopainitreeneihin ja ehkäpä vielä painitossut.

Tänks

Ei välttämättä budo-liikkeistä löydy kyseisiä varusteita. Kannattaa varmaan painikenkiä katella urheilukaupoista, ja hopa-trikoita esim. vapaaottelu/bjj/sw tapahtumista.
Everlastin kaupasta löytyy sprawlin huippu-tyylikkäitä "lose-fit" tappelushortseja, ja vaikka mitä muuta kamppailu-urheilu varustetta.

www.everlast.fi

Tossut on hyvät erilaisissa fysiikkatreneissä, mutta en käytä itse niitä painiessa/sparratessa.

Jasse Junkkari sanoi:
Ei välttämättä budo-liikkeistä löydy kyseisiä varusteita. Kannattaa varmaan painikenkiä katella urheilukaupoista, ja hopa-trikoita esim. vapaaottelu/bjj/sw tapahtumista.
Everlastin kaupasta löytyy sprawlin huippu-tyylikkäitä "lose-fit" tappelushortseja, ja vaikka mitä muuta kamppailu-urheilu varustetta.

www.everlast.fi

Tossut on hyvät erilaisissa fysiikkatreneissä, mutta en käytä itse niitä painiessa/sparratessa.

Mäkin iskin silmäni just noihin Sprawlin loose-fit shortseihin. Hienon näköisiä kyllä ovat ja paljon mieluummin tuollaisia pitäisin kuin tiukkoja shortseja (vaikkei niissäkään mitään vikaa oo). Aikas kalliita vaan, pitäisköhän tilata ulkomailta?? Sais aikapaljon halvemmalla varmaan, ellei muista liikkeistä Suomesta saa edullisemmin...

Everlast-putiikki on srawl maahantuoja, joten tuskin Suomesta löytyy kyseistä merkkiä halvemmalla. Tietysti voi ostaa toisen kulutetut kalsarit...

Itselläni on sekä "halkio-" että "venyvät-halkio"-shortsit. Kummastakin tykkään, ja huvin on kestäny = SUOSITTELEN

Sprawleista vaan, että itse käytin aika tovin googlettelemalla ja etsiskelemällä verkkokauppoja joista noita olisi saanut merkittävästi halvemmalla kuin Everlastilta; loppujen lopuksi en löytänyt käytännössä mitään säästöä, muistaakseni ei edes niin että postikulujen kanssa olisi tullut halvemmaksi kuin käydä itse hakemassa leppävaarasta. Ja kun täällä lähistöllä asustaa, kannattaa mielestäni vähän jopa maksaa korkeampaakin hintaa kun voi käydä itse kokeilemassa... mutta tietenkin, muualta päin suomea ei kauheasti ole eroa tilaako espoosta vai brasiliasta... Joka tapauksessa, itsellänkin on tuollaiset "flex" - mallit muutaman kuukauden, ja varsin tyytyväinen olen ollut ainakin tähän asti. Tosin ainakin tämä punainen päästää pirusti väriä... eli ei kannata heittää ihan mihin tahansa pyykkivuoreen sekaan hikisenä ekojen pesukertojen aikaan... asia jonka olisi tietenkin voinut tajuta etukäteenkin jos olisi vähän ajatellut... :rolleyes:

Jos "perinteisiä" tiukempia "fightshortseja" hakee, itse tilasin brazilcombatilta kimpassa kaverin kanssa (postikulut ovat kuitenkin parhaimmillaan melko kovat), ja hinta oli kohtuullinen. Noita tilatessahan joustonvaraa koossakin on vähän, joten kun suurinpiirtein tietää s-m-l-xl-xxl - akselilla kokonsa, ei kauhean kauas taida voidakaan mennä, toisin kuin tuumakokoisissa (Sprawl tms). Tosin toimituksessa helposti vierähtää viikko poikineen, muista vastaavanlaisista verkkokaupoista ei ole kyllä kokemusta, jotkut voivat olla ripeämpiä - itse valinnan tein hinnan ja tuotteiden saatavuuden perusteella. Niin joo, ja sehän löytyy kiinnostuneille osoitteesta (yllättäen) http://www.brazilcombat.com/

Tietenkin ulkomaiset verkkokaupat vaativat luottokortin, ja toimitusajat ovat varsin pitkiä. Ja varsinkin pienissä erissä postimaksut voivat usein voittaa säästöt, siinä tapauksessa tuo DownForLife:n jo mainitsema TJJS kamppailuvaruste on oikein hyvä ostospaikka, kohtuulliset hinnat ja ripeä toimitus omasta kokemuksesta. Siis http://www.turunjujutsuseura.fi/kamppailuvaruste/

Lisäksi Next Level Store sanoo verkkosivuillaan lopettaneensa mutta että hajakokoja löytyy, voi olla että kannattaa kysyä hintaa? (http://www.nextlevelstore.fi/index.html)

Mutta tosiaan, kuten on todettu muidenkin toimssta, varsinkin painitossuja kannattaa katsella urheilukaupasta - kenkiä en missään tapauksessa itse ostaisi kokeilematta ensin sopivaa kokoa jalkaan muutenkaan. Asicsia ja Adidasta ainakin useimmista isommista tossuja myyvistä kaupoista löytyy.

Toivottavasti tuosta vuodatuksesta on jotain apua jollekin... :)

-mja

Jeps, mäkin tuossa katselin aikani netistä, eikä niitä niin paljon halvemmalla mistään saa, että kannattais lähteä tilaamaan ulkomailta. Postikulujen kanssa tulee tosiaan aikas lähelle samoja hintoja tai saattais siinä pari euroo säästää, mutta sillähän ei oo paljon merkitystä. Ja myöskin hyvä pointti, että jos tilaa niin ei sitten voi olla varma siitä koosta, joten parempi varmaan käydä ihan liikkeestä ostamassa.

Eihän tuo viitisen kymppiä loppujen lopuksi paha hinta oo, taitaahan ne kuitenkin olla aika kestävää tekoa??

Pitää varmaan käydä Everlastilta hakemassa housut pois :D Onko sillä muuten paljonkin merkitystä liikkuvuuden kannalta onko halkiollinen vai halkioton malli?? Se halkiohan on kai tehty että niillä ois parempi potkia, mutta mites potkut lähtee halkiottomalla mallilla?? Ei sillä että potkia tarviis, ku lukkopainia treenailen, mutta saattaahan sitä joskus vaparistakin innostuu :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toranaga sanoi:
Onko sillä muuten paljonkin merkitystä liikkuvuuden kannalta onko halkiollinen vai halkioton malli?? Se halkiohan on kai tehty että niillä ois parempi potkia, mutta mites potkut lähtee halkiottomalla mallilla?? Ei sillä että potkia tarviis, ku lukkopainia treenailen, mutta saattaahan sitä joskus vaparistakin innostuu :)

IMHO ilman halkiota on mukavampi painiessa, mutta saattaa hyvin olla "psykologista" ja jokatapauksesse makuasia tietenkin. Ja ainakin meikäläisellä (vajaat 190 cm ja reilut 80 kg) 33-tuumaisissa flex:eissä on ihan riittävästi tilaa lahkeissa myös jos haluaisi ylöskin potkia. Tai ainakin luulisin - oma venymättömyys on huomattavan paljon rajoittavampi tekijä kuin housut... :D

Itse housuhan ei kauheasti jousta, mutta eivät tosiaan ole mitenkään tiukat reisistä (vyötärö napakka, sehän noiden koon kannalta merkityksellistä käsittääkseni on), ja sitten tietenkin tuo joustokohta antaa vähän lisävaraa. Mutta kokeilemalla varmasti selviää parhaiten, eli jos mahdollisuus on, niin suosittelen kyllä käymään liikkeessä kokeilemassa - ainakin kun itse siellä kävin, henkilökunta oli erittäin mukavaa ja avuliasta, kokeilin kaikkia kolmea tyyppiä ja päädyin tuohon - tavallaanhan se on välimuoto perusmallin ja halkiollisen välistä...

Ja tosiaan mulla ei ne ole käytössä olleet kuin muutaman kuukauden, joten en voi kovin pitkällistä empiiristäkään arviota antaa, mutta tähän mennessä tuntuvat kestäviltä ja en ole hankintaa katunut.

Mutta tosiaan, makunsa kullakin, ja itse kokeilemalla parhaiten tietää. Nämä kaikki ovat vain minun lyhyeen kokemukseeni perustuvia omakohtaisia mielipiteitä. Ja kaikkihan tuntevat ne sanonnat mielipiteistä... :)

-mja

Toranaga sanoi:
Eihän tuo viitisen kymppiä loppujen lopuksi paha hinta oo, taitaahan ne kuitenkin olla aika kestävää tekoa??

Pitää varmaan käydä Everlastilta hakemassa housut pois :D Onko sillä muuten paljonkin merkitystä liikkuvuuden kannalta onko halkiollinen vai halkioton malli?? Se halkiohan on kai tehty että niillä ois parempi potkia, mutta mites potkut lähtee halkiottomalla mallilla?? Ei sillä että potkia tarviis, ku lukkopainia treenailen, mutta saattaahan sitä joskus vaparistakin innostuu :)

Ostin pari kuukautta sitten Sprawlin flex fighterit ja ne sattu olemaan kyllä jotku maanantai mallit. Kahden käyttö kerran jälkeen jo repes saumat auki jne..
No eikun reklamaatiota everlastille ja sain uudet shortsit ilman kuluja ja suht nopeasti eli pointsit siitä everlastille (Näin ei välttämättä onnistu jos tilaa jostain ulkomailta)
Nuo uudet on kyl kestäny suht hyvin...

Ja hyvin onnistuu potkiminen noilla missä ei ole halkiota.

On muuten nuo sprawlin shortsit aika laajalti käytössä ammattilaistenki keskuudessa.. UFC:ssäkin nykysin joka toisessa matsissa vähintään jommalla kummalla on sprawlit :) Joten jos ne kelpaa Nate Quarrylle ja Forrest Griffinille niin eiköhän ne ihan kova laatuiset sitten kanssa ole :D

TheAxeMurderer sanoi:
On muuten nuo sprawlin shortsit aika laajalti käytössä ammattilaistenki keskuudessa.. UFC:ssäkin nykysin joka toisessa matsissa vähintään jommalla kummalla on sprawlit Joten jos ne kelpaa Nate Quarrylle ja Forrest Griffinille niin eiköhän ne ihan kova laatuiset sitten kanssa ole

Tuon olen huomannut kanssa, eli kyllä niiden laatuun uskaltaa luottaa.

Jeps, kävin jo housut ostamassa ja hyvältä on toistaiseksi vaikuttanut. Vaikka tosin vasta parit treenit niillä treenaillu. Otin sellaiset Flexfighter XT:t, eli ne halkiomalliset kun ei muissa ollu kokoja. Sanoivat muuten siellä Everlastilla, että kunhan lisää tilaavat (sitten kun liikkeestä loppuu) ,niin tulee todennäköisesti noin kympin verran lisähintaa jostain uudesta ihmeverosta johtuen. Eli kannattaa käydä pian ostamassa jos on harkinnassa, kun vielä saa halvemmalla.

Tosiaan, ihan hyvältä on housut vaikuttanu, suosittelen.

Toranaga sanoi:
jostain uudesta ihmeverosta johtuen.

Jaa, no ei se asia ihan noin ole. Voi olla, että Arto myymälässä on ilmaissut itseään epäselvästi tms. Nimittäin jo viime shortsierää koski tuolloin keväällä voimaan tullut lisätulli USA:laisia shortseja kohtaan. Kahdesta syystä on pieniä nousupaineita kyllä hinnassa, eli tuo mainittu tulli ja se, että Sprawlin uusi '06 shortsimalli on vähän kalliimpi kuin edellinen. Toivottavasti ei ihan kymppiä nouse kuitenkaan.

Jos joku tarvitsee Krav Maga varusteita, niin niitä saa tilattua tuolta:
http://www.kosni.fi/

edit: itse olen pari tilausta tehnyt ja nopeasti ovat toimittaneet.

Suositut

Back
Ylös Bottom